2024-06-03, 22:50
Medlem
Freebops avatar
Sämsta: BMW 320 nyare modell, sålde skiten och förlora ca 14k men de var värt det. Aldrig i mitt liv att jag köper tysk bil igen. Numera kör jag Toyota, väldigt nöjd 👍
Citera
2024-06-03, 23:30
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flattematte
Var inte Citroen mest sålda fabrikat någon månad på fyrtio- eller femtiotalet?
Har själv alltid de senaste drygt 50 åren haft minst en Citroen och en svart labbetik i hushållet.
Vad vore livet utan en 2CV och en labbe?
Gärna en dag som denna, med öppet tak så solen får skina in, doften av nyslaget hö samt fågelkvitter och en labbe liggande bredvid med huvudet vilande på mitt högra lår.
Det är billycka det.

Ägde en XM en gång i tiden. Centrallås, instrumentbelysning och hälften av all annan el levde sitt eget liv, men maskineriet gick perfekt trots ca: 40 000 mil, komforten var magisk och rostskyddet oväntat bra så det var svårt att ogilla bilen och egenheterna gör det svårt att ogilla märket överhuvudtaget.
Citera
2024-06-04, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Toyota, en riktigt usel bil.

Köpte den ny. Den var bra i tre år sedan började rostproblemen. Bromsrören (!) rostar, det rostade hål i kardanknuten på bakaxel. Styrservots rör rostade hål på. Dödsstöten blev när bilprovningen underkände den för rost i bärande delar. Verkmästaren på märkesverkstaden tar sig för pannan när man frågor honom.

Toyota byggs för att rosta sönder efter några år. Innan dess är att den bra!

Nej, det var den sista riskokare jag köpt. Nu blir det bara tyska bilar framöver.

Nu tror jag du tog i så du sket på dig.
Allt du skriver är ren lögn, såvida bilen nu inte var 20 år gammal, och inte 3 år.
Citera
2024-06-04, 16:59
Medlem
Alfa 33.
Detta i stark konkurens med Suzuki Jimny som jag tvingades köra en helg när hyrfirman gjort bort sig.

Lika obehagliga härken båda två.
Citera
2024-06-04, 17:14
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 163cm
Nu tror jag du tog i så du sket på dig.
Allt du skriver är ren lögn, såvida bilen nu inte var 20 år gammal, och inte 3 år.

Otrevligt språk du har, egentligen skulle jag inte kommentera ett wt-inlägg som ditt. Det avslöjar sig själv i sin enfald.

Men det du missar är körsträckan. Om du pendlar 30 mil per dag till arbetet året runt i hårt saltade vägar på vinterhalvåret så sliter det hårt på bilen. Speciellt på bilar som inte är gjorda för detta klimat och så gott som helt saknar rostskyddsbehandling. Då syns ytrost fort under bilen.

Att höra av en erfaren verkmästare på en Toyota-verkstad att dessa bilar ofta har rostskador som inte förekommer på andra bilar är inte kul!

Nej, Toyota är inte en bil lämpad för vårt klimat!
Citera
2024-06-05, 06:52
Bannlyst
Sämsta bilarna jag ägt är nog franska bilar när det kommer till kvalitén.
När bilarna väl går sönder är bmw det sämsta för de är så dyra att laga.
Citera
2024-06-05, 09:26
Medlem
Tesla S 2021
Volvo xc40 dual recharge 2023
Caddy Maxi 2022
Citera
2024-06-05, 09:40
Medlem
Sterges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daf66
Volkswagen mellan 80-03 ville aldrig åka över 100. Många däromkring hade anmärkningsvärt konstig växelratio för att vara allround bruksbilar, köra på femman i 30kmh utan att lådan stressas osv. Men kanonbilar för stadskörning.

Landsväg och stadskörning var inga problem, men hållen hastighet på motorväg var hemskt. Den skrek som en gris och nästan bad om att man skulle sakta ner. Idag ser man de inte så ofta på vägarna. Antar att rosten har ätit upp både Golf 2'orna och 3'orna.
Citera
2024-06-05, 10:17
Medlem
TheFinals avatar
Volvos etanolmotorer mellan 08-14, allraminst de mindre 4-cylindriga, oerhört trötta saker med ganska stor bil. Kändes som att åka runt i en trasig bil och varvade väldigt högt trots femväxlad låda, saknades minst en växel till.

BMW E36 - 320 var inte heller något att ha, halvtrött och konstig sittplats, kändes som dörren var väldigt nära hela tiden.
Citera
2024-06-05, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Sämsta: BMW 320 nyare modell, sålde skiten och förlora ca 14k men de var värt det. Aldrig i mitt liv att jag köper tysk bil igen. Numera kör jag Toyota, väldigt nöjd 👍

*Fniss* Sådant yttrar bara en äkta sosse. Toyota? Du knullar bara missionären va?
Citera
2024-06-05, 11:25
Medlem
Renault Clio årsmodell 2013 är det sämsta skit jag ägt. Elfel (displayer, trasiga knappar, stolsvärme och elslingor i bakruta) var saker som hann gå sönder under de 2 år jag hade bilen. En ren katastrof.
Citera
2024-06-05, 15:05
Medlem
BMW 316 -79 modell.
Urusel kvalite och extremt dyra delar.
Skulle köpa fördelarlock som kostade 500 spänn . . . på 80-talet!
Köpte samma lock till en Audi som kostade 50.
Plattan som brytarspetsarna sitter monterad på var lite över 1 millimeter tjock.
Skruven som håller spetsarna på plats hade bara en och en halv gänga att gripa tag i.
Skiten lossnade hela tiden och efter ett tag fanns noll gängor kvar.
Åkte 30 mil och tankade 3 gånger längs vägen då tändningstidspunkten ändrade sig hela tiden,-biljäveln drack bensin som en elefant supar i sig vatten.
Lösningen blev att köpa platta från Audi til mycket lägre pris och med en tjocklek på 3-4 millimeter.
På vintern var BMW'en en katastrof. Min förra bil, en Volvo 142 gav varning med stjärten när det var tid att tagga ner, men inte BMW'en. Vid ett tillfälle i låg fart och på halt väglag snurrade den runt 360 grader.
Ingen varning där inte.
Bayerische Makk Werken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in