2024-06-02, 23:44
Medlem
Mailmanss avatar
Peugot 2008 från 2011.
Bilen var HELT slut vid 16k mil, han som köpte den fick skrota skiten efter 500 mil.
Citera
2024-06-02, 23:44
Medlem
Lagerthas avatar
Land Rover.

När den fungerade var den grym men det var otroligt mycket strul. Dyrt blev det med.
Citera
2024-06-02, 23:49
Medlem
Folketstempels avatar
Peugeot 305 var sämst. Franska bilar är sämst i världen lärde jag mig av det.
Citera
2024-06-02, 23:51
Medlem
Saab 900 Gls-82. Vit. Först fick dörrutan sönder för att bågen runt rutan flexade för mycket. Växellådan pajade, bytte till en annan från skroten, tog 1 månad så pajade den också. Hade den i ett halvår varav 4 månader på verkstad.

Renault Megane, årsmodell glömd, den där äggformade tingesten. Silvrig. Köpte den nybesiktigad för 5k då jag var mellan bilar. Läckte olja, avgassystemet satt uppe med hampasnören, fälgarna var så rostiga att jag fick punktering på 2 hjul. Slängde ut den på Blocket efter en månad för samma pris, men beskrev alla fel jag upptäckt. Första spekulanterna kom på cykel från slummen i andra änden av stan, somalier. De ville ge 2k efter provkörning. Sålde till en hederlig svensk för 5k då han hade möjligheterna att reparera den så han kunde ha en billig pendlarbil.

Opel Ascona. Blå metallic. Nödfallsbil men kunde varit rätt grym. Sänkt, sportavgas, Weber.
Ingen choke så det tog en jädra tid innan den gick normalt. Generator kass, så det var startkablar varje dag. Loppor på brytarna, intermittent bränslepump, allt var bara besvärligheter. Synd, var potent och rostfri.
Citera
2024-06-03, 00:09
Medlem
glajarns avatar
Hade en gång i tiden en ford scorpio som levde sitt eget liv. Ibland kunde vindrutetorkare sätta igång av sig själv när den stod på parkeringen, ibland gick även lysena igång på parkeringen. Blev en spricka i mptprblocket så oljan rann ut och användes när jag öppnade motorhuven. Hade helst sett att bilen brann upp just då men var på en mack så personalen kom utspringande med pulversläckare. Slutade med att jag skänkte bort bilen. Ingen ford på min gård. En jävla skit bil.
Citera
2024-06-03, 00:26
Medlem
Volvo V70 2,5 AWD 2004. När jag äntligen gav upp innehavet räknade jag ut att den gått i snitt 50 mil mellan reparationerna.
Citera
2024-06-03, 00:27
Medlem
Maestro-Bs avatar
Porsche Panamera GTS från 2013
Luftfjädringen på äldre Panameror och Cayennes är en pisskonstruktion! Klarar inte kyla alls utan fryser fast varpå en 40A säkring löser ut i skuffen stup i kvarten.

Erkänt problem hos Porsche och svaret jag fick var att "det är nödvändigt att ha ett gäng säkringar med sig i reserv... då snackar vi en bil som kostade över 1.3 miljoner ny..

Vidare fick jag byta alla luftbälgar samt kompressor för fjädringen. Till detta startmotor samt ngn svindyr modul/ moderkort. På ett år över 100K i reparationer på en bil som annars besiktningsmännen älskade och belyste vilket sanslöst bra skick det var på den.

Så jag hade en hatkärlek till den. Älskade kallstarterna med sittt rytande men hade oftast en klump i magen när man skulle köra på längre semesterresor..
Citera
2024-06-03, 01:00
Medlem
Vargunge1s avatar
Dodge Avenger 2006. Precis allt på den bilen var ren skit. Jag köpte bilen då den bara gått 1,400 mil.
Citera
2024-06-03, 03:37
Medlem
BluePrinces avatar
Renault Kangoo -99 tror jag årsmodellen var. Den hade en skjutdörr som flög upp flera gånger under färd fast den var låst, fatta vilken chock vi fick när dörrjäveln blåste upp när vi körde på motorvägen första gången, när vi haft bilen några veckor! Efter många om och men fick vi häva köpet men förlorade mycket pengar pga värdeminskning och s.k nytta vi haft av den under tiden vi tvistade om reklamationen. Den var hemskt bullrig, plastig och obekväm också. En riktig skitbil.
Citera
2024-06-03, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Vilket är den sämsta bil ni haft?
Märke och modell?
Varför var den dålig?
Vilka lärdomar fick du av den bilen?

en Citroen cx 2.5 turbo 2 med dieselmotor,precis allt havererade på den bilen,till slut fick jag bogsera den till skroten sista årsmodellen av den modellen var det jag hade..om jag minns rätt..efter den bilen köpte jag aldrig mer en fransk bil..
Citera
2024-06-03, 03:47
Medlem
CehminCuks avatar
Renault Laguna I. Värdelös kvalitet, delar som gick sönder jämt och ständigt, dålig prestanda, läckage, kunde bli svårstartad lite då och då av någon jävla anledning. Laguna II var inte mycket bättre heller, det fick bli Volvo efter det.
Senast redigerad av CehminCuk 2024-06-03 kl. 03:52.
Citera
2024-06-03, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longinus
Volvo V70 2,5 AWD 2004. När jag äntligen gav upp innehavet räknade jag ut att den gått i snitt 50 mil mellan reparationerna.
Har en -11 med lilla dieselmotorn. Sämsta bil jag ägt. Felmeddelande och reparationer minst varannan månad för att inte tala om att det är livsfarligt att bli stående på motorvägen. Att en bil har kamrem som ska bytas till en hög kostnad säger väl allt om tänket… Haft KIA med låg status men utan problem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in