2022-04-13, 10:38
Medlem
återigen peugeot! bilvärldens biltema cykel!
Citera
2022-04-13, 10:42
Medlem
vw bubbla 64a....rost överallt....höll på bli avgasförgiftad när jag körde den...läckte i värmekamrarna....motorn skar när vi sladdade på en stor parkering....gav 500kr för bilen......tog 20 min innan rutan var lite ren nere i hörnen på vintern....
Citera
2022-04-13, 10:50
Medlem
Facades avatar
BMW E60.
Makalöst jävla kass skit bil.
Vet inte hur många långresor man ställde in pga bilproblem och de få man kom iväg på så hade man stressmekat in på natten dagen innan.
Fanns alltid något som kunde gå sönder, tog aldrig slut.
Citera
2022-04-13, 11:16
Medlem
Massabals avatar
Ford Galaxie 98 MPV

Riktig skitbil (ägde i 4 år) där elektroniken alltid strulade.
Fläkten fungerade periodvis.
Backspeglarna dito.
Centrallåset (kunde bara låsa bilen via bakluckan)
Fönsterhissar fram ( i bak fungerade dem)
AC kompressorn skar ihop
ABS givare som pajade
Körde den till 14000 mil o sålde för ett skambud.
Kollade upp i carinfo och såg att den hade rullat till 36000 mil uppe i norrland!
Hur det kunde vara möjligt.
Köpte en Peugeot 207 combi som funkade felfritt i 10 år innan jag bytte in den.
Citera
2022-04-13, 11:18
Medlem
En bekant hade samma bil som TS och den var som en stridsvagn. De var förvånade på verkstad/besiktning när vissa slitdelar inte var utbytta/slut efter 20 år. Men rostade gjorde den tyvärr.
Citera
2022-04-13, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-

Nu kör jag bara max 3 år gamla bilar och har inte hunnit upptäcka några större brister på några av dem.

Varsta Morris Marina coupe de luxe, vilket skit, vill skylla pa flickvannen som ville ha en rod bil. Lucas delar, alldrig mer brittikst skit.

Korde 80talet Citroens toppmodeller, 90talet lexus, Japan rular
Citera
2022-04-13, 21:00
Medlem
Draxxxens avatar
Sämsta bilen = samma som TS; Toyota Carina. Vilket skämt. Noll körglädje. Bara ett stumt transportmedel för gubbar med keps. Allt rostade. Har för mig att jag fäste avgasröret med ståltråd i dragkroken.
Citera
2022-04-14, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draxxxen
Sämsta bilen = samma som TS; Toyota Carina. Vilket skämt. Noll körglädje. Bara ett stumt transportmedel för gubbar med keps. Allt rostade. Har för mig att jag fäste avgasröret med ståltråd i dragkroken.
Har bara bra erfarenhet av Toyota, men håller med att det kan variera. Sämsta bil jag ägt annars är Renault Clio, alltid något fel.
Citera
2022-04-14, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andraga
Har bara bra erfarenhet av Toyota, men håller med att det kan variera. Sämsta bil jag ägt annars är Renault Clio, alltid något fel.
Bästa motorerna är iaf. Honda, enligt egen erfarehet, dock är resten rena rostsamlaren.
Citera
2022-04-14, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andraga
Bästa motorerna är iaf. Honda, enligt egen erfarehet, dock är resten rena rostsamlaren.
Som bil skulle jag lägga mina pengar på en Lexus, bra motor och halvskapligt rostskydd, men det är som sagt bara min egen åsikt.
Citera
2022-04-14, 06:39
Medlem
Foxxyboxs avatar
Volvo V70 2.5TAWD 90talare.

Negativa:
Soppa törstig utan dess like vidd
kallstart på vintern drack den uppåt 4L mil och landa runt 1 vid normal körning och varm motor givet att den var väl servad och underhållen.
Komforten varken bra eller dålig för sin tid.
Allt som kunde gå sönder gick sönder.
Luftrör för bensintank rosta sönder och pissa bensin över hela marken så det upptäcktes...
Diverse rost kröp fram.
4hjulsdrift-tekniken sög med diverse brister.

Ägt 2st och det är de sämsta bilarna ekonomiskt jag någonsin ägt. Eftersom jag redan hade ett halvt lager av reservdelar tänkte jag att min första bara var ett dåligt exemplar och köpte en annan i finare skick med mindre mil. blev samma historia. skrotade ena sålde andra.

Då har jag ägt säkerligen 100 olika bilar. Ingen jag ägt kommer någonsin lika nära dessa två hur de gick sönder och hur frekvent.
Citera
2022-04-14, 08:06
Medlem
Sämsta bilen var en BMV 316 med rosthål i golvet.
Inte bra väghållning på vintern.
Tändningsfördelaren ett kapitel för sig.
Plattan som håller brytarspetsarna på plats var så tunn att den satt fast i ett par gängor och lossnade hela tiden. Lösningen blev att köpa en platta från Audi 80.
En riktig pissbil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in