2021-11-23, 22:07
Medlem
MooberLosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silmaril
Kontring av gynekomasti:
Bäst med Nolvadex och Letrozole. Dosera 160mg Nolvadex dag ett och fortsätt sedan med 20mg nolvadex hela kuren och PCT igenom, alternativt lägg in arimidex när känningarna av gynekomasti har lagt sig och fortsätt kuren med normal dosering och arimidex tills dess att man börjar PCT. Komplettera med Letrozole om du kör högdos och inte vill sänka dosen, annars så bör man sänka dosen på alla aromatiserande preparat i kuren. Om man vet ifrån början att man är känslig emot gynekomasti kan arimidex vara ett bra preparat i att motverka en stor del av aromatiseringen i förebyggande syfte, men som fallskärm när gyno väl kommer är det bättre med Nolvadex och/eller Letrozole än Arimidex.

Hej jag har varit hos läkare för att kolla mina hormoner och allt såg jätte bra ut sa läkaren. Läkaren sa även att min gynekomasti berodde på min övervikt, därav har jag hängande kvinliga bröst. Så varför skulle dom tabletterna eller medecinerna hjälpa mig när jag inte har höga östrogen?
Citera
2021-11-24, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MooberLoser
Hej jag har varit hos läkare för att kolla mina hormoner och allt såg jätte bra ut sa läkaren. Läkaren sa även att min gynekomasti berodde på min övervikt, därav har jag hängande kvinliga bröst. Så varför skulle dom tabletterna eller medecinerna hjälpa mig när jag inte har höga östrogen?

Detta var en beskrivning av hur man kontrar gynekomasti. Var det inte det, du var orolig för att du hade?
Citera
2021-11-24, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silmaril
Detta var en beskrivning av hur man kontrar gynekomasti. Var det inte det, du var orolig för att du hade?

Sorry skulle svarat Qwestern ser jag nu
Citera
2021-12-14, 11:24
Medlem
Gynokänningar?

Tja !

Började på testo e för 2 veckor sedan.

I början körde jag 0,14ml ed men bytt till 0,3 E2d för jag inte kan sticka på många fler ställen än låren.

Idag kände jag de kittla till lite i ena bröstvårtan, kan de vara gynokänningar?

Vill undvika AI kanske bättre o gå tillbaka till ED för jämna nivåer.

Känner inte direkt att den e öm, möjligtvis lite mer än den andra bröstvårtan. Men just att de kliade till lite gör mig orolig.

Kanske bara rört vid tröjan för mycket vem vet men vill ändå se vad ni tycker.

Basically ena vårtan började klia lite ett par sekunder känns inte direkt öm, den är lite styvare än den andra men de kan ju vara vad som.
Citera
2021-12-14, 12:26
Medlem
Mastifmeisters avatar
Är det första kuren?

Fick samma som du beskriver för många år sen i början, man blev lite "nippy" och de blev
känsliga på ytan/huden.

Håll lite koll så det inte blir en knöl under själva bröstvårtan/vårtgården.

Försvann för mig efter nån dag/dagar.
Citera
2021-12-14, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastifmeister
Är det första kuren?

Fick samma som du beskriver för många år sen i början, man blev lite "nippy" och de blev
känsliga på ytan/huden.

Nja körde en kur för många många år sedan, men då injektera jag e5d 500mg så då gav jag mig själv fina förutsättningar för gynno. Känns dock som att chansen att få gyno nu är mindre iom jag kör IM så ofta och mindre doser.
Citera
2021-12-14, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastifmeister
Är det första kuren?

känsliga på ytan/huden.

Men yes Will do tack för svaret
Citera
2021-12-14, 13:31
Medlem
Att du bytte injektionsfrekvens och därav oljemängd, kan helt klart satt hormonerna ur spel.
Du är bara två veckor in också. Förvirrad kropp. Hormonerna svajiga.

0.3 ml varannan dag av en olja som är på 250 mg per ml? Blir 262.5 mg per vecka. Rätt lågt. Får du gynokänningar på det är du känslig. Oljan är säkert högre än 250 mg per ml? Du är nog närmare 300 mg per vecka ändå. (Tänker högt.)

Varför kan du bara sticka i låren?
Ska du sticka varje eller varannan dag, behöver du garanterat fler stickställen än låren. Även om du kör med korta hög-gauge nålar.

Du kan ta en adex eller en halv. Se om det ger kroppen en knuff i rätt riktning. Själv gjort så under min kur: svidit/bränt lite i mina bröstvårtor. Då tagit 0.5 mg adex, endast ett tillfälle. Försvunnit och ej återkommit nästkommande dagar och veckor. Knuff i rätt riktning -tänk, ge kroppen en "hint".
Citera
2021-12-14, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talfy
Att du bytte injektionsfrekvens och därav oljemängd, kan helt klart satt hormonerna ur spel.
Du är bara två veckor in också. Förvirrad kropp. Hormonerna svajiga.

0.3 ml varannan dag av en olja som är på 250 mg per ml? Blir 262.5 mg per vecka. Rätt lågt. Får du gynokänningar på det är du känslig. Oljan är säkert högre än 250 mg per ml? Du är nog närmare 300 mg per vecka ändå. (Tänker högt.)

Ska du sticka varje eller varannan dag, behöver du garanterat fler stickställen än låren. Även om du kör med korta hög-gauge nålar.

Du kan ta en adex eller en halv. Se om det ger kroppen en knuff i rätt riktning. Själv gjort så under min kur: svidit/bränt lite i mina bröstvårtor. Då tagit 0.5 mg adex, endast ett tillfälle. Försvunnit och ej återkommit nästkommande dagar och veckor. Knuff i rätt riktning -tänk, ge kroppen en "hint".

Ja tanken e ju att jag inte ska ligga på högre än 250-270 per vecka. En anledning till de är för att jag inte vill utsätta min kropp för allt för höga doser utan jag har kollat på forskning och 250MG per vecka ska ge ett bra resultat.

Men köper de att ändra frekvens kanske förvirrar kroppen lite ?

Känningarna har bara dykt upp vid ett tillfälle idag har inte känt de igen .

Nej de e 250mg per ml enligt flaskan

Anledningen jag sticker i låren e för jag kör insulinsprutor plus har kroppsfett på kanske 25% så svårt att köra på de andra platserna.

Jag kanske kan köra delts men känns läskigt glutes e svåra iom fett

Jag ska testa de vill ju undvika AI så mkt som möjligt då jag hört de kan motarbeta effekten av testot, men ingen dum idé att ta de som du sa vid ett tillfälle för leda kroppen i rätt riktning.
Citera
2021-12-14, 14:09
Medlem
torrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talfy

Vill minnas att han skrev i en äldre tråd att han kör insulinnålar och har hög BF, därför kommer han inte IM eller djupt subkutant i ventro/dorso glute eller latsen. (Välkommen tillbaka btw)

Talfy kommer med flera goda råd i sitt svar. Men jag hade rekommenderat TS att prova en liten dos AI. Med tanke på hans höga BF så aromatiserar han också i högre grad än personer som ligger runt 10-12%. Så därför hade han i teorin kunnat få gynokänningar på 250-300mg EW.

Sen är detta TS första kur, jag hade väll ansett att det är rimligt att han provar runt vad som fungerar för honom. Första kuren är lite till för att man ska lära känna sin kropp och kunna kontrollera sitt östro.

Mvh
Torran
Citera
2021-12-14, 17:28
Steroid nissar måste ju kunna liknas med bimbos som sprutar in botox och förstorar brösten.

Stackars grabbar som inte vet hur man tränar.
Kan inte komma på någon annan anledning.
Citera
2021-12-14, 17:51
Medlem
likabarnlekaballs avatar
Du är efterbliven om du inte kör AI oavsett dos. Nu vet jag inte direkt vad 0.14ML menas, bättre att du nämner i MG. Men oavsett om du kör så lite som TRT, bör du i de flesta fall alltid ha med en AI.

Njut av pattarna dina och kläm på dom medan du runkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in