Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-11, 17:45
  #1
Medlem
sedans avatar
I den här tråden tar vi frågor om gyno.

Specifika frågor om Letrozole och Arimidex tas här.
Specifika frågor om Nolvadex och Clomid tas här.
Du kan även finna information om ovan nämnda preparat i respektive trådar.
__________________
Senast redigerad av sedan 2013-09-22 kl. 07:06.
Citera
2013-09-21, 01:33
  #2
Medlem
känns lite pinsamt men vart får jag tag i letrozole, misstänker att kanske kommer få problem då jag oxå har gyno på ena bröstet och är orolig att den ska börja växa om jag startar upp en liten kur. skall väl tilläga att jag tog för mer än tio år sedan. och en fråga till tror ni chansen e stor att gynot förvärras lr kan det vara så att det inte händer någonting denna gång. ska ta deca nu tänkte jag och det var inte det jag tog sist.. mvh...
Citera
2013-09-21, 02:32
  #3
Medlem
Faomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surfaan
känns lite pinsamt men vart får jag tag i letrozole, misstänker att kanske kommer få problem då jag oxå har gyno på ena bröstet och är orolig att den ska börja växa om jag startar upp en liten kur. skall väl tilläga att jag tog för mer än tio år sedan. och en fråga till tror ni chansen e stor att gynot förvärras lr kan det vara så att det inte händer någonting denna gång. ska ta deca nu tänkte jag och det var inte det jag tog sist.. mvh...

1.Enligt mitt förmenande tror jag gynot kan förvärras.

2.Finns internetshoppar om detta.

3.Ska du ta deca only?
Citera
2013-09-21, 09:48
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faoman
1.Enligt mitt förmenande tror jag gynot kan förvärras.

2.Finns internetshoppar om detta.

3.Ska du ta deca only?

Ja tanken var att bara använda deca för att träna upp en gammal muskelskada. Men vet du något

preparat där chansen är mindre gynot förvärras?
Citera
2013-09-21, 11:53
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surfaan
Ja tanken var att bara använda deca för att träna upp en gammal muskelskada. Men vet du något

preparat där chansen är mindre gynot förvärras?


Letro kan hjälpa mot gammal gyno men tyvärr lär det komma tillbaka när du hoppar av..

Masteron är något du kanske ska titta vidare på i så fall
Citera
2013-09-21, 12:09
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dataknas
Letro kan hjälpa mot gammal gyno men tyvärr lär det komma tillbaka när du hoppar av..

Masteron är något du kanske ska titta vidare på i så fall

Tack ska genast kolla upp :-)
Angående gynot så vill jag bara att det inte förvärras, hyser ingen större förhoppning att det ska försvinna då jag haft det så länge. Har kikat runt lite och andra pratar om nolva som man tydligen tar samtidigt och att det är mindre farligt oxå har du någon erfarenhet av detta? Skall väl tillägga att jag planerar att använda i 5 veckor typ är det en rimlig tid eller är det för kort? Mvh..
Citera
2013-09-21, 16:08
  #7
Avstängd
Chapter-IIs avatar
Köra testo P med gyno - PCT frågor

God eftermiddag !

Har lite frågor jag gärna hade velat få besvarat av kunniga.

Är nämligen så att det börjar klia i fingrarna nu, jag funderar på en 9v testo P kur. Nu är det så att jag har gyno sen förra kuren. Knölen har blivit lite mindre senaste veckan och jag undrar lite hur det hade blivit om jag hade börjat köra test, speciellt testo P.

Tror ni knölen kommer växa? är det en stor chansning? Testo C hade antagligen varit det säkraste alternativet med tanke på den långa estern men det är inget alternativ just nu då jag vill köra en kort kur.

Anledningen till att jag frågar är för att jag inte kommer kunna köra någon AI sedan ifall knölen hade blivit större. Är väldigt skör i kroppen så att sänka mitt östrogen..nej det hade blivit katastrof. Detta är även anledningen till att jag antagligen inte kommer köra någon PCT.

Tror ni mycket hade gått förlorat på att strunta i nolva/clomid vid pct? vad säger ni om att köra HCG efter kuren för att starta upp eget och strunta i nolva, måste vara bättre än inget.

Sen, vad tycker ni om testo E vs testo P när det kommer till massa/styrka? aldrig kört testo p innan så vet inte riktigt vad jag kan förvänta mig. Med tanke på kuren blir kort så kommer jag inte hinna lägga på mig så mycket. Men testo P borde ju vara en aning potentare per mg än vad testo e är, eller har jag fel?

------------------------------------

Jag har ändrat min syn på kurer. Förr, innan man kunde så mycket så antog man att det är bättre att på året runt. Har själv legat på året runt och ah, receptorerna mättas. Precis som det gör om man hade tagit en drog om och om och om igen, man behöver större doseringar än när man började.

Så jag kommer hålla mig till korta kurer, men fler. Därav jag undrar om man kan lösa något bättre sätt att hoppa av på. Eftersom jag kommer kliva på nån månad efter så vill jag inte slänga i mig AI's i onödan, det jävla giftet vill jag inte röra när man är benskör. Nu kanske ni förstår mig lite bättre.

Hade uppskattat tips och råd från kunniga !

Mvh
Citera
2013-09-21, 16:11
  #8
Avstängd
Chapter-IIs avatar
Glömde dosering, det kan ju vara viktigt att veta om man ska se över risken för utvecklad gyno.

1ml, 150mg eod.

Det blir närmare 450mg ew, vad man man jämföra det med i testo e, det borde ju bli mer drag i det än vad det blir i 500mg testo E ew med tanke på den korta estern, eller?
Citera
2013-09-21, 16:14
  #9
Medlem
WhiskeyGinWines avatar
Jag tyckte att testo P gav mindre gynokänningar än vad testo E gav på likvärdig dosering. Börja med 150 mg EoD och höj dosen efter några veckor om knölarna inte smärtar eller växer något.
Citera
2013-09-21, 16:17
  #10
Avstängd
Chapter-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyGinWine
Jag tyckte att testo P gav mindre gynokänningar än vad testo E gav på likvärdig dosering. Börja med 150 mg EoD och höj dosen efter några veckor om knölarna inte smärtar eller växer något.

Tackar för tipset wgw

Borde det inte vara lättare att få gynokänningar på testo p än testo e/c med tanke på att det lättare blir obalans, eller är jag fel ute?
Citera
2013-09-21, 16:41
  #11
Medlem
WhiskeyGinWines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chapter-II
Tackar för tipset wgw

Borde det inte vara lättare att få gynokänningar på testo p än testo e/c med tanke på att det lättare blir obalans, eller är jag fel ute?

Beror nog på faktorer som hur ofta man sticker sig. Har läst i någon tråd där BengtZz skrev att testo P aromatiserar mindre än testo bundna till längre estrar vilket ska ge mindre risk för bland annat gyno. Hur stor skillnad detta gör i praktiken har jag ingen aning om. Minns dock tyvärr ej vad den tråden hette.

Hur tänkte du lägga upp kuren senare? Lägga till nåt prepp eller köra testo only?
Citera
2013-09-21, 16:54
  #12
Medlem
Det blir närmare 600mg EW..

Sen är det väldigt individuellt hur man reagerar mot gyno.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback