2019-11-27, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee

Tror inte att det är fler som blir rika på aktier, än vad det är på lotto eller trav.

Där har du nog fel
Citera
2019-11-28, 06:44
Medlem
lätt o va glad att man sålde i rättan tid.
skulle den förmodan gå upp mit 25 kr så är jag glad att inte ha sålt.
känns som det endast är ett spel för galleriet att kursen sjunker.
Citera
2019-11-28, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witpo
lätt o va glad att man sålde i rättan tid.
skulle den förmodan gå upp mit 25 kr så är jag glad att inte ha sålt.
känns som det endast är ett spel för galleriet att kursen sjunker.

Ja, något är det ju. Ett bolag med enorm potential, en marknad som är glödhet, visat stark tillväxt och har tunga investerare bakom sig.

Absolut att den kan hoppa lite upp och ner men att tappa nästan 20% på två dagar borde inte vara rimligt...
Citera
2019-11-28, 10:35
Medlem
håller med ovanstående, mycket konstigt detta.
Citera
2019-11-28, 12:47
Medlem
Har tipsat innan om starbreeze men gör det igen, fortsätter visa styrka, kommer bli bra efter lyckad rekonstruktion!, köpte själv in mig på 0,76 öre och plockade vinst vid 2.45 men köpt in mig igen!
Citera
2019-11-28, 13:24
Medlem
ligger lugnt kvar i zignsec. tror återhämtningen kommer snabbare än anat.
mvh
Citera
2019-11-28, 14:52
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
mvh

Tappet känns inte rimligt.

Jag hoppade av Lipidor och högg ZignSec istället. Tror som du att den kan repa sig rätt snabbt efter att den hittat botten.
Citera
2019-11-28, 20:18
Medlem
fejsetnr1s avatar
Citat:
mvh
Fattar inte detta riktigt... Men rätta mig gärna om ja har fel.. ja köper tex en aktie för 6 säljer för 8 gjort en vinst på 2 riksdaler per aktie.. varför ligga kvar? Är det inte bättre hämta hem en vinst vänta på nedgång. Sen när man ser d börjar klättra igen köpa in mer.... Kanske för vinsten om man gjort bra plus,,,tyvärr satte ja in min vinst på sign på en annan som föll som en sten...så ja e tebaks på 0 och lite minus.. fan ta alla bögar,,,,( edit) skulle sålt och köpt tebaks mer innan den börja klättra för mycket men alltid lät va efterklok.
Senast redigerad av fejsetnr1 2019-11-28 kl. 20:27.
Citera
2019-11-29, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fejsetnr1
Fattar inte detta riktigt... Men rätta mig gärna om ja har fel.. ja köper tex en aktie för 6 säljer för 8 gjort en vinst på 2 riksdaler per aktie.. varför ligga kvar? Är det inte bättre hämta hem en vinst vänta på nedgång. Sen när man ser d börjar klättra igen köpa in mer.... Kanske för vinsten om man gjort bra plus,,,tyvärr satte ja in min vinst på sign på en annan som föll som en sten...så ja e tebaks på 0 och lite minus.. fan ta alla bögar,,,,( edit) skulle sålt och köpt tebaks mer innan den börja klättra för mycket men alltid lät va efterklok.
Det klart man vill hämta vinsten men risken är ju att den fortsätter stiga och det inte kommer någon nedgång som är under 8kr igen och därför kunde du hämtat mer vinst. Gäller att va iskall
Citera
2019-11-29, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venturer
Scandion Oncology ready for phase II with SCO-101
https://www.biostock.se/2019/11/scandion-oncology-ready-for-phase-ii-with-sco-101/

PM om godkänt CTA förväntas i veckan.
Nils Brünner, VD, har också meddelat i veckan att vi får en till FAS2 för totalt 3 fullt finansierade studier som börjar mellan December och senaste Q2 2020.

Dessutom, är "big pharma" intresse större och börjat trilla in tidigare än förväntat. Därför ska Scandion Oncology börja prata med big pharma om licensavtal/partnerskap/försäljning redan Januari 2020 - med möjlighet till partnerskap redan under FAS2an, mer än ett år tidigare än business plan!

Scandion Oncology CEO: SCO-101 promises blockbuster potential
https://www.biostock.se/2019/11/scandion-oncology-ceo-sco-101-promises-blockbuster-potential/

Q: "The original plan was to initiate negotiations with major pharma partners after completion of phase II, however, this timeline was recently updated. Can you tell us more about your new plans and why negotiations will start earlier than previously communicated?"

A: "We have already seen significant interest from potential pharma partners, and this has led us to change our business development strategy. The change is that we will initiate the dialog with potential future partners immediately, instead of waiting. As a consequence, we will participate at the JP Morgan meeting in San Francisco in January 2020."

"Scandion Oncology presenterar delvis ny information idag. Vi tycker caset stärks och ökar innehavet. Kortsiktig målkurs höjs till 30-40 kr."
https://www.redeye.se/arena/posts/scandion-oncology-haaller-tidplanen-ny-presentation-av-vd-vi-oekar-innehavet-och-raeknar-med-kurs-oe ver-20-kr-inom-kort

Aktiekursen stigit till 8,66kr sedan trådstarten (7kr då, ca. 25% upp) men resan är långt från börjat! BV just nu är på 165mkr, fortfarande kraftigt undervärderat.

Med pengar i kassan fram till 2022, stark ledningen (Peter Høngaard Andersen t.ex. som redan gjort några exit på över 1 miljard USD/), 3 styck FAS2 inom oncology och PM blitz som ska börja redan nästa vecka... Scandion Oncology är årets 2020 raket! inte för sen att köpa.

"Scandion Oncology: Scandion Oncology receives final approval from the Danish Medicines Agency for start of clinical Phase II trial in patients with drug resistant metastatic colorectal cancer"

https://www.spotlightstockmarket.com/en/market-overview/news/news-article/?id=54460&publisher=370

Kursen stod på 7kr när jag först skrev. Idag är det 9,1kr (+6,5% på PM idag) och säkert mycket mer att ta innan årets slut, tror på 12-15kr.
750m-1500m BV är runt hörnet, tipsar på midsommar 2020

Köpte ni eller är ni för upptagna med zignesc?
Citera
2019-11-29, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Där har du nog fel
När jag tänker på det så jag känner flera som har blivit miljonärer på trav än aktier..
Och mest såna som har blivit miljonärer i €uro på industri-och andra hyresfastigheter
Citera
2019-11-29, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venturer
"Scandion Oncology: Scandion Oncology receives final approval from the Danish Medicines Agency for start of clinical Phase II trial in patients with drug resistant metastatic colorectal cancer"

https://www.spotlightstockmarket.com/en/market-overview/news/news-article/?id=54460&publisher=370

Kursen stod på 7kr när jag först skrev. Idag är det 9,1kr (+6,5% på PM idag) och säkert mycket mer att ta innan årets slut, tror på 12-15kr.
750m-1500m BV är runt hörnet, tipsar på midsommar 2020

Köpte ni eller är ni för upptagna med zignesc?

Jag har dig att tacka. Högg på 7,5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in