Citat:
Ursprungligen postat av Maxup
Vad tror ni om Bilia? Nybilsförsäljningen lär väl skjuta fart på allvar snart.
Jag bevakar denna aktie just nu - i blankningssyfte. Då jag vet att de flesta använder sig av FA och jag själv är en TA-brukare så kan jag be alla FA-brukare att ignorera mina argument nedan då de knappast lär vara av intresse:
Vi har sett en stor IHS (Inverterad Huvud Skuldra) vars optimala prismål nåddes redan vid 82,31 - uppgången efter det att denna nivå nåddes har varit divergent dvs. ej bekräftats av ett flertal indikatorer. Detta kan vi tolka som en varningssignal - det jag håller utkik efter just nu är någon form av BEAR-formation för att börja bygga korta positioner. Innan vi ser någon form av avslut på denna sk "directional action" så måste (i dagsläget) nivån 85,20 brytas igenom så det blir väl bara att fortsätta vänta..
Bolaget har ju rapport den 29/4 och handlas utan utdelning (3 kronor) den 30/4 och det finns som sagt en del varningssignaler för en framtida rekyl nedåt. Kanske till följd av "besvikelser" som media kallar det?
Aktiens trend känns för närvarande rätt ohälsosam med andra ord om det inte dyker upp några BULL-formationer snart som berättigar fortsatt uppgång.