Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Ja smart tänkt om näten (vore ju å andra sidan illa om de aldrig behövde byggas om .. =P)
Med Huawei relativt Ericsson så antar jag att det är omsättning / försäljningsvolym eller företagsvärdering som avses.
Huawei har ju iaf vuxit från att ha varit mycket mindre än Ericsson till en ungefärlig jämbördig.
Om du ser det som att det påverkar Ericsson negativt eller sänker deras prestation vet jag inte men rimligtvis borde de ju få sälja mindre när Huawei snor kunder. I vilket fall som helst är det ju bara att konstatera att Huawei växer snabbare.
Självklart påverkar Huaweis framgångar Ericsson negativt, de är den största konkurrenten, men ofta får man uppfattningen att många hävdar att det är mer eller mindre kört för Ericsson. Det är hård konkurrens från Huawei, men hur många finns på en marknad där inte konkurrens råder? Ericsson har, till skillnad från NSN och AL, lyckats överleva bra när konkurrensen kommer från Kina, det ser jag som ett gott tecken, även om man naturligtvis inte kommer att vara med om hur det såg ut runt millennieskiftet. Jag tror att Ericsson kommer att vara med länge.