2012-02-16, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Ok jag förväntade mig se resultatet när jag kikade idag men inte då .. Så jag undrade när.

Men minusdagar menade jag att aktien iaf stundtals gick ner igår och iförrgår så det gick att köpa den billigare inför rapport.

Ojojoj, vad daligt NOMI har presterat. Valdigt awkward att dom inte har informerat om problem, vilket dom maste ha stott pa med tanke pa endast 32 KG Guld.

Mkt daligt av styrelsen.
Citera
2012-02-16, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximusL
Ojojoj, vad daligt NOMI har presterat. Valdigt awkward att dom inte har informerat om problem, vilket dom maste ha stott pa med tanke pa endast 32 KG Guld.

Mkt daligt av styrelsen.

Ja otroligt dåligt =/
Citera
2012-02-16, 14:54
Medlem
va tycker ni köpa PAYNOVA eller vänta lite till?
Citera
2012-02-16, 15:32
Medlem
Någon här som har köpt eller ska köpa i horn petroleum/ africa oil? de håller på att borra nu i somalia ni kan läsa mer här --> http://www.redeye.se/aktiebloggen/100-tals-om-nagra-veckor

och nån som vet om lucara diamond? värt att köpa där?
Citera
2012-02-16, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jespose
Någon här som har köpt eller ska köpa i horn petroleum/ africa oil? de håller på att borra nu i somalia ni kan läsa mer här --> http://www.redeye.se/aktiebloggen/100-tals-om-nagra-veckor

och nån som vet om lucara diamond? värt att köpa där?

Tycker Lucara känns som ett säkrare kort än oljebolag, köpte på mig en stor post Lucara idag nu när den var billig.
Citera
2012-02-16, 16:30
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximusL

Mkt daligt av styrelsen.
Jag har inte läst men kollade nyss så gick in på den här tråden.

Skönt att jag inte hoppade på den här gången med ... Och råka få första sänket

Går ju att ha stoppar men det behöver ju inte alltid bli så jävla bra det heller

Du ser rapporten/vad det nu var som skit iaf och inte som att marknaden värderar fel och att det finns någon potential nu?
Citera
2012-02-17, 08:10
Medlem
Citat:
Jag har inte läst men kollade nyss så gick in på den här tråden.

Skönt att jag inte hoppade på den här gången med ... Och råka få första sänket

Går ju att ha stoppar men det behöver ju inte alltid bli så jävla bra det heller

Du ser rapporten/vad det nu var som skit iaf och inte som att marknaden värderar fel och att det finns någon potential nu?

Jag var valdigt saker pa att rapporten skulle vara battre en ett redovisat fynd pa 32.5kg guld. Men, detta innebar att uppsidan ar storre med tanke pa den framtida potentiella tillvaxten. NOMI kommer inom en manad publicera ett nytt PM men beraknad produktion. NOMI ar ett bra bolag pa lang sikt.
Citera
2012-02-17, 10:52
Medlem
Glorfindels avatar
Citat:
Ja smart tänkt om näten (vore ju å andra sidan illa om de aldrig behövde byggas om .. =P)

Med Huawei relativt Ericsson så antar jag att det är omsättning / försäljningsvolym eller företagsvärdering som avses.

Huawei har ju iaf vuxit från att ha varit mycket mindre än Ericsson till en ungefärlig jämbördig.

Om du ser det som att det påverkar Ericsson negativt eller sänker deras prestation vet jag inte men rimligtvis borde de ju få sälja mindre när Huawei snor kunder. I vilket fall som helst är det ju bara att konstatera att Huawei växer snabbare.

Självklart påverkar Huaweis framgångar Ericsson negativt, de är den största konkurrenten, men ofta får man uppfattningen att många hävdar att det är mer eller mindre kört för Ericsson. Det är hård konkurrens från Huawei, men hur många finns på en marknad där inte konkurrens råder? Ericsson har, till skillnad från NSN och AL, lyckats överleva bra när konkurrensen kommer från Kina, det ser jag som ett gott tecken, även om man naturligtvis inte kommer att vara med om hur det såg ut runt millennieskiftet. Jag tror att Ericsson kommer att vara med länge.
Citera
2012-02-17, 15:59
Medlem
annanmedlems avatar
Det är väl inte nödvändigtvis kört för de andra bolagen heller, som Sony eller AMD.

En del verkar ju tom tycka att AMD gör bra grafikkort nuförtiden. På processorsidan ligger de ju efter i mitt tycke. Sony var väl mest någon spekulation om det var så att Samsung sålde mer/utvecklades bättre på TV-sidan än vad Sony gjorde.

^ skrivet tidigare, avslutar bara:

Konsekvensen / tanken bakom att köpa huawei och sälja ericsson vore ju att oavsett om konjunkturen går ner, folk köper mer eller mindre telefonnätsutrustning, priset på marknaden går ner eller upp så borde det ju påverka båda bolagen. Men oavsett vilket så är det ju en satsning på att bolaget som har växt och gör det på det andra bolagets bekostnad antagligen kommer fortsätta göra det medan bolaget som tar stryk marknadsmässigt fortsätter göra det.

Jag vet ju dock inte ett skit om ekonomin i de olika bolagen.
Citera
2012-02-17, 16:49
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Konsekvensen / tanken bakom att köpa huawei och sälja ericsson vore ju att oavsett om konjunkturen går ner, folk köper mer eller mindre telefonnätsutrustning, priset på marknaden går ner eller upp så borde det ju påverka båda bolagen. Men oavsett vilket så är det ju en satsning på att bolaget som har växt och gör det på det andra bolagets bekostnad antagligen kommer fortsätta göra det medan bolaget som tar stryk marknadsmässigt fortsätter göra det.
men det förutsätter att båda bolagens verksamhet är lika konjunkturkänsliga, vilket inte stämmer.
Citera
2012-02-17, 21:46
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
men det förutsätter att båda bolagens verksamhet är lika konjunkturkänsliga, vilket inte stämmer.
Naturligtvis stämmer antagligen inte allt annat heller och man kan ju tycka att storleken på rörelserna om man har fel inte stämmer överens heller förutsatt att positionerna är lika stora.

Fast man hade ju ändå kunnat tyckt att det borde minska riskerna / marknadsrisken / whatever.
Citera
2012-02-17, 23:13
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Naturligtvis stämmer antagligen inte allt annat heller och man kan ju tycka att storleken på rörelserna om man har fel inte stämmer överens heller förutsatt att positionerna är lika stora.

Fast man hade ju ändå kunnat tyckt att det borde minska riskerna / marknadsrisken / whatever.
jag har faktiskt ingen aning om vad du menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in