2010-03-26, 09:48
  #5161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amfibiesoldat
Veckans affärer tipsade om Accelerator B.

Köpte till kursen 4,50 SEK igår och idag är den upp 11% hittils. Någon som snappat på det med?

Har haft dessa i snart en månad nu med en GAV på 2.50.
Citera
2010-03-26, 09:55
  #5162
Medlem
amfibiesoldats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Har haft dessa i snart en månad nu med en GAV på 2.50.

snyggt hehe
är rätt ny i gemet, känner att jag bara vill trycka in mer stålar, men det kanske bara är girigt?
Citera
2010-03-26, 16:06
  #5163
Medlem
Farmstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo

Skulle du eller någon annan möjligtvis kunna publicera sidorna från BV med börstabeller? Där finns en del intressanta nyckeltal som jag skulle vilja ha uppradade bredvid varandra, detta skulle uppskattas oerhört

Mer specifikt, vad är det för nyckeltal du är ute efter? Mycket går ju att hitta på Internet.
Citera
2010-03-26, 16:26
  #5164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amfibiesoldat
snyggt hehe
är rätt ny i gemet, känner att jag bara vill trycka in mer stålar, men det kanske bara är girigt?

Har sålt lite mer än halva mitt innehav idag och gjorde det mellan 5 - 5:25 resten skall jag behålla tills den går över 6 kr.
Citera
2010-03-26, 16:32
  #5165
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmstar
Mer specifikt, vad är det för nyckeltal du är ute efter? Mycket går ju att hitta på Internet.

Ja, det mesta går att hitta med jag söker en lista där du har flera nyckeltal. T ex nettoskuld, EV/sales, förväntad vinst, det är några nyckeltal som finns i BV's tabell.
Citera
2010-03-28, 21:10
  #5166
Medlem
alpha-betas avatar
Caparzo, vi snackade ju lite om skatten på utländska aktier förut, om man har kapitalförsäkring så verkar den vara 10%. Jag fick utdelning på Astra och då hade de dragit 10% på skatt, men det är kanske olika för olika länder?
Citera
2010-03-28, 21:15
  #5167
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alpha-beta
Caparzo, vi snackade ju lite om skatten på utländska aktier förut, om man har kapitalförsäkring så verkar den vara 10%. Jag fick utdelning på Astra och då hade de dragit 10% på skatt, men det är kanske olika för olika länder?

Säker på att du räknat rätt? Den ska vara 15 % för utländska aktier, måste blivit något fel.
Citera
2010-03-29, 00:23
  #5168
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alpha-beta
Caparzo, vi snackade ju lite om skatten på utländska aktier förut, om man har kapitalförsäkring så verkar den vara 10%. Jag fick utdelning på Astra och då hade de dragit 10% på skatt, men det är kanske olika för olika länder?

https://www.flashback.org/sp21419262
Citera
2010-03-29, 14:27
  #5169
Medlem
in-vino-veritass avatar
Hur tror ni Balder kommer påverkas av en räntehöjning? Fastighetsbolag i allmänhet brukar ju inte gynnas direkt men hur står sig Balder mot andra aktörer? I årsredovisningen från -08 kunde man läsa att lånen uppgick till ca 5kM varar drygt 80% skulle komma att omförhandlas eller återbetalas inom ett år och resterande inom 3 år. Samtidigt hade de tillgångar på nästan 8kM varav eget kapital 1,8kM och 5,5kM räntebärande skulder. Detta är siffrorna men vilka slutsatser kan man dra?
Bottom line: sälja av eller hålla kvar?
Citera
2010-03-29, 15:19
  #5170
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in-vino-veritas
Hur tror ni Balder kommer påverkas av en räntehöjning? Fastighetsbolag i allmänhet brukar ju inte gynnas direkt men hur står sig Balder mot andra aktörer? I årsredovisningen från -08 kunde man läsa att lånen uppgick till ca 5kM varar drygt 80% skulle komma att omförhandlas eller återbetalas inom ett år och resterande inom 3 år. Samtidigt hade de tillgångar på nästan 8kM varav eget kapital 1,8kM och 5,5kM räntebärande skulder. Detta är siffrorna men vilka slutsatser kan man dra?
Bottom line: sälja av eller hålla kvar?

Du kan väl läsa på i årsredovisningen om hur mycket de skriver att en procents räntehöjning kommer slå mot resultatet. Det du bör oroa dig för är att priserna kan falla på kommersiella fastigheter. Det är betydligt svårare att förutspå bostadspriser än efterfrågan i industrin och därför avstår jag från fastigheter i portföljen.
Citera
2010-03-29, 16:30
  #5171
Medlem
Caparzos avatar
Fan, sade att jag skulle vara långsiktig, men det är så förbannat svårt. Sålde av en del innehav och har varken NCC, SSAB eller SEB kvar. Tyckte att dessa bolag saknade stabilitet och därför avyttrade jag innehaven. Nu har jag 15 % likvider som jag hoppas kunna använda för att köpa billiga aktier, ska försöka att inte ta förhastade beslut med dessa likvider.

Vad tror ni om börsen framöver? Jag vet att man inte ska spekulera i börsens upp- och nedgångar, men nu är tanken att jag inte ska sälja fler aktier på ett långt tag. Det kommer jag antagligen misslyckas med, men det är planen. Ska bara köpa aktier för likviderna och sedan återinvestera utdelningarna jag får, ska inte sälja.
Citera
2010-03-29, 20:46
  #5172
Medlem
alpha-betas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Fan, sade att jag skulle vara långsiktig, men det är så förbannat svårt. Sålde av en del innehav och har varken NCC, SSAB eller SEB kvar. Tyckte att dessa bolag saknade stabilitet och därför avyttrade jag innehaven. Nu har jag 15 % likvider som jag hoppas kunna använda för att köpa billiga aktier, ska försöka att inte ta förhastade beslut med dessa likvider.

Vad tror ni om börsen framöver? Jag vet att man inte ska spekulera i börsens upp- och nedgångar, men nu är tanken att jag inte ska sälja fler aktier på ett långt tag. Det kommer jag antagligen misslyckas med, men det är planen. Ska bara köpa aktier för likviderna och sedan återinvestera utdelningarna jag får, ska inte sälja.

Hahaha, tålamod är inte din starka sida, känns som att du har bytt ut hela din portfölj på ett år. Jag tror att du är för skadad av förra årets resultat, vad har du för aktier egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in