2009-05-21, 16:53
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockbroker
Har själv legat inne kort i EpiCept, men sålde sedan vid uppgången för att få loss lite kapital. Jag funderar dock att köpa in mig på ett längre perspektiv nu, har det kommit några relevanta nyheter på sistonde?

Nej det har varit tunnt med nyheter senaste tiden, just nu ligger fokus på partneravtalet för ceplane och det enda som framkommit är att förhandlingar pågår, de tidsangivelser som angavs innan har hela tiden falerat, därav kan man förmoda att bolaget väljer att inte yppa så mkt om den saken tills ett avtal ärr på plats. Helt omöjligt att någon väljer att lägga ett bud på företaget är det ju inte heller. Jag har själv valt att öka i bolaget senaste veckan, dels för att jag fick loss en summa pengar och dels för att jag tror att avtalet är på plats innan årsstämman den 2 juni, om inte lär Jack Talley få en svettig afton i Stockholm...

Att avtalet dröjer är inte enbart negativt, självfallet vill bolaget få ett så förmånligt avtal som möjligt. Det är nog ingen omöjlighet att bolaget om förhandlingarna strandar helt enkelt sätter in en egen säljkår, vilket kommer ge avsevärt större intäkter, men kommer fördröja säljstarten. Blir Ceplane godkänd i USa,Kanada, tror jag de kommer att sälja själva där.
Citera
2009-05-21, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pendeltåg
Nej det har varit tunnt med nyheter senaste tiden, just nu ligger fokus på partneravtalet för ceplane och det enda som framkommit är att förhandlingar pågår, de tidsangivelser som angavs innan har hela tiden falerat, därav kan man förmoda att bolaget väljer att inte yppa så mkt om den saken tills ett avtal ärr på plats. Helt omöjligt att någon väljer att lägga ett bud på företaget är det ju inte heller. Jag har själv valt att öka i bolaget senaste veckan, dels för att jag fick loss en summa pengar och dels för att jag tror att avtalet är på plats innan årsstämman den 2 juni, om inte lär Jack Talley få en svettig afton i Stockholm...

Att avtalet dröjer är inte enbart negativt, självfallet vill bolaget få ett så förmånligt avtal som möjligt. Det är nog ingen omöjlighet att bolaget om förhandlingarna strandar helt enkelt sätter in en egen säljkår, vilket kommer ge avsevärt större intäkter, men kommer fördröja säljstarten. Blir Ceplane godkänd i USa,Kanada, tror jag de kommer att sälja själva där.

Tack för mycket bra och intressant info.

Jag kommer också få loss en del kapital närmaste framtiden, därför tittar jag runt på nya inköp. Jag tror på EpiCept, akiten som sådan är dock ganska tråkig då den knappt rör på sig utan nyheter, den reagerar inte ens mot index. Känns surt att ligga inne då övriga börsen har haft en jävla voalitet på sista tiden.

Men som sagt, funderar på att göra ett EpiCeptköp på längre sikt den här gången. Bestämmer mig under helgen, har en del andra intressanta kandidater att titta närmare på också.
Citera
2009-05-21, 17:15
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockbroker
Tack för mycket bra och intressant info.

Jag kommer också få loss en del kapital närmaste framtiden, därför tittar jag runt på nya inköp. Jag tror på EpiCept, akiten som sådan är dock ganska tråkig då den knappt rör på sig utan nyheter, den reagerar inte ens mot index. Känns surt att ligga inne då övriga börsen har haft en jävla voalitet på sista tiden.

Men som sagt, funderar på att göra ett EpiCeptköp på längre sikt den här gången. Bestämmer mig under helgen, har en del andra intressanta kandidater att titta närmare på också.

Klokt resonerat. Många har förlorat stora summor senaste månaderna just på att de varit låsta i epicept. Jag tror inte kursuppgången vid ett avtal kommer bli särskilt hiskelig, det är en populär småspararaktie. Det lär bli TRÅNGT i utgången samma dag ett avtal meddelas. När den största hysterin lagt sig så kliver förhoppningsvis de större aktörerna ombord, ett avtal borde innebära att platsen på obs-listan försvinner och då blir den intressant för fler att ta plats. Det blir också lite lättare att räkna på vad aktien egentligen är värd då, förutsatt att avtalets viktigaste pusselbitar blir kända, vilket man inte skall ta för givet.

När väl hysterin kring Ceplane lagt sig så kan bolagets andra preparat kanske också få sig en rättvisare ekonomisk bedömning.

Är du intresserad av Epicept så glöm inte att ta en titt på Topotarget, att styrelsen nobbat ett bud visar på att det finns intresse hos större aktörer. Nytt bud kan komma, men förmodligen blir det nyemission.
Senast redigerad av Pendeltåg 2009-05-21 kl. 17:20.
Citera
2009-05-21, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pendeltåg
Klokt resonerat. Många har förlorat stora summor senaste månaderna just på att de varit låsta i epicept. Jag tror inte kursuppgången vid ett avtal kommer bli särskilt hiskelig, det är en populär småspararaktie. Det lär bli TRÅNGT i utgången samma dag ett avtal meddelas. När den största hysterin lagt sig så kliver förhoppningsvis de större aktörerna ombord, ett avtal borde innebära att platsen på obs-listan försvinner och då blir den intressant för fler att ta plats. Det blir också lite lättare att räkna på vad aktien egentligen är värd då, förutsatt att avtalets viktigaste pusselbitar blir kända, vilket man inte skall ta för givet.

När väl hysterin kring Ceplane lagt sig så kan bolagets andra preparat kanske också få sig en rättvisare ekonomisk bedömning.

Är du intresserad av Epicept så glöm inte att ta en titt på Topotarget, att styrelsen nobbat ett bud visar på att det finns intresse hos större aktörer. Nytt bud kan komma, men förmodligen blir det nyemission.

Tack, har det i beaktande.

Har spanat lite på Borevind, borde inte företag likt dem ha god avkastning och utveckling på (väldigt) lång tid? Känns som förnybar energi är det som gäller för framtiden? Vi behöver inte gå in på just Borevind specifikt utan mer generellt.

Alla gamla tunga, Svenska industrier typ Volvo, SKF, ABB you name it känns som en svunnen tid. Ungefär som att köpa aktier i Svenska varvsindustrin på 70 talet.
Citera
2009-05-22, 09:45
Medlem
Countermine levererar:

Bolaget har lämnat tre betydande anbud på förfrågningar i Libyen och hade förväntat minst ett svar för flera veckor sedan. Det är vår uppfattning att vi lämnat konkurrenskraftiga anbud av hög teknisk kvalitet, varför positiva svar förväntas inom kort.

Väldigt intressnat även om det nu kom pressmeddelande om att kroatien har full beläggning tom Q3 samt att Libyen kanske köper in 10st Scanjack maskiner då de behöver förnya sin minrjöningspark av gamla aadvark maskiner.
Scanjack sålde totalt 10-11st scanjackmaskiner i sina dagar och drog in ca 150Mkr.
Citera
2009-05-22, 17:19
Medlem
Dreass avatar
Fick detta meddelande under övrigt idag: Metro International S.A. R A xxx-antal, vad är detta för något? Hade iaf fått några stycken, men vet inte vad det är :P
Citera
2009-05-22, 19:08
Medlem
Köpte på mig lite oljeaktier i det sista.

En post i norska Rocksource för 85 öre st, idag 1,21 Nok och jag tror på en stark utveckling. De har ett antal licencer bla i nordsjön och indien och de kan visa lovande förundersökningar bla ett fält i just indien där de har rätt till 10%

Och bara för skojs skull köpte jag 40000st aktier i Malka oil idag på 12 öre, bättre chans än trisslotter i alla fall.
Citera
2009-05-22, 20:39
Medlem
raizzorblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pistongen
Köpte på mig lite oljeaktier i det sista.

En post i norska Rocksource för 85 öre st, idag 1,21 Nok och jag tror på en stark utveckling. De har ett antal licencer bla i nordsjön och indien och de kan visa lovande förundersökningar bla ett fält i just indien där de har rätt till 10%

Och bara för skojs skull köpte jag 40000st aktier i Malka oil idag på 12 öre, bättre chans än trisslotter i alla fall.

Jag köpte Malka oil idag åsså. Köpte bara 5000 st på 12 öre. Mitt andra aktieköp i hittils i livet Finns det någon chans att Malka typ går upp till ett par kronor inom kort sikt? Jag kan typ nada om aktier men roligt att prova!
Citera
2009-05-22, 21:31
Medlem
Aerialss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raizzorblade
Jag köpte Malka oil idag åsså. Köpte bara 5000 st på 12 öre. Mitt andra aktieköp i hittils i livet Finns det någon chans att Malka typ går upp till ett par kronor inom kort sikt? Jag kan typ nada om aktier men roligt att prova!
Ja, det finns en mycket stor chans till rekyl i vilket fall. Frågan blir således åt vilket håll kursen kommer skjuta åt - för oss med kapital investerat blir det en intressant två månaders period, möjligtvis kanske till och med efter sommarens sista dagar.
Citera
2009-05-22, 21:55
Medlem
raizzorblades avatar
Tack för svaret! Hoppas allt går väl nu!
Citera
2009-05-23, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aerials
Ja, det finns en mycket stor chans till rekyl i vilket fall. Frågan blir således åt vilket håll kursen kommer skjuta åt - för oss med kapital investerat blir det en intressant två månaders period, möjligtvis kanske till och med efter sommarens sista dagar.

Jag är inte så insatt i malka oil, men vad är det som skulle få den att stiga som många tror?
Citera
2009-05-23, 02:52
Medlem
Malka oil

Citat:
Ursprungligen postat av share
Jag är inte så insatt i malka oil, men vad är det som skulle få den att stiga som många tror?

Eftersom MM äger ca 0.2 % av bolaget, det finns stora potentiella oljetillgånger i ett antal oexploaterade fält i Malka oils licensområde och infrastrukturen börjar bli färdigbyggd.

DOCK.

Jag har varit väldigt positiv om Malka Oils framtid, fram till att jag var på årstämman :S

Mycket tvetydiga svar från Mats Gabrielsson och VD: Fredrik Svinhuvud (stavning) rörande skulder och de senaste månadernas turbulens bland annat.

De ca: 600 miljonerna fat det ryktas om som bara ligger och väntar på att bli omklassificerade till västerländsk standard känns sådär :S Enligt Fredrik Svinhuvud har klassificeringsarbetet inte ens inletts, trots ihärdiga rykten att besked skulle komma runt midsommar. I åredovisningen går att läsa att de nu ska komma nångång runt 3:e kvartalet 09. Men det verkade inte FS tro på ens själv när han fick frågan.

Malka Oil producerar nu för halvfart... Mot ca 2800 fat/dag vilket var ungefär maxsnittet förra året ligger produktionen på "ca 1200, ungefär" - FS

Stämman sköts upp till 15 juni. (eller flyttades eller vad det kallas) men det viktiga är att de två "bråkiga ryssarna" är entledigade från Malka Oils styrelse sedan stämman 19 maj.

Triss eller Malka - Välj själv.

Jag ligger kvar. Ökar nog kanske tillochmed
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in