Citat:
Ursprungligen postat av share
Jag är inte så insatt i malka oil, men vad är det som skulle få den att stiga som många tror?
Eftersom MM äger ca 0.2 % av bolaget, det finns stora potentiella oljetillgånger i ett antal oexploaterade fält i Malka oils licensområde och infrastrukturen börjar bli färdigbyggd.
DOCK.
Jag har varit väldigt positiv om Malka Oils framtid, fram till att jag var på årstämman :S
Mycket tvetydiga svar från Mats Gabrielsson och VD: Fredrik Svinhuvud (stavning) rörande skulder och de senaste månadernas turbulens bland annat.
De ca: 600 miljonerna fat det ryktas om som bara ligger och väntar på att bli omklassificerade till västerländsk standard känns sådär :S Enligt Fredrik Svinhuvud har klassificeringsarbetet inte ens inletts, trots ihärdiga rykten att besked skulle komma runt midsommar. I åredovisningen går att läsa att de nu ska komma nångång runt 3:e kvartalet 09. Men det verkade inte FS tro på ens själv när han fick frågan.
Malka Oil producerar nu för halvfart... Mot ca 2800 fat/dag vilket var ungefär maxsnittet förra året ligger produktionen på "ca 1200, ungefär" - FS
Stämman sköts upp till 15 juni. (eller flyttades eller vad det kallas) men det viktiga är att de två "bråkiga ryssarna" är entledigade från Malka Oils styrelse sedan stämman 19 maj.
Triss eller Malka - Välj själv.
Jag ligger kvar. Ökar nog kanske tillochmed