2009-05-20, 23:18
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAE
Hallå allihopa med spåkulor!

nej men seriöst. Tror ni det är läge att gå in i bankaktier(SEB, Swedbank) eller tror ni på en rekyl så det kan vara bättre och vänta??

Alla funderingar uppskattas

Var helt inne på SEB-aktier för några veckor sedan, den låg då runt 34 och är uppe i 38... Men fegade ur som vanligt:P
Citera
2009-05-21, 10:23
Medlem
Sujoks avatar
Vad har ni att säga om Avanza i långsiktigt sparande?
Citera
2009-05-21, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Vad har ni att säga om Avanza i långsiktigt sparande?

fin utdelning
Citera
2009-05-21, 12:44
Bannlyst
Fan kan inte släppa Malka Oil alltså.. några fler som har större koll på bolaget och aktien? Vad tror ni om närmaste framtiden? Känns som den har hittat ett litet motstånd nu.. eller gör det det..

Har den under bevakning någon vecka till, går eventuellt in med en större post nästa vecka. Börjar den rusa gäller det att haka på snabbt.
Citera
2009-05-21, 13:34
Medlem
finns nog en anledning till att den sjunkit från 6kr ner till 10öre. kollar vi den senaste tiden så har den varken följt med index eller oljeindex.

tror det är en risk att hålla på med den. precis som metro var, alla tjata om den förbannade uppgången sen blev det fiasko..ska aldrig göra om det misstaget igen.
Citera
2009-05-21, 14:40
Medlem
ButtiBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierce & Pierce
precis som metro var, alla tjata om den förbannade uppgången sen blev det fiasko..ska aldrig göra om det misstaget igen.

Metro var min absolut första aktie som tur var handlar det inte om några större summor..
Citera
2009-05-21, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ButtiBoy
Metro var min absolut första aktie som tur var handlar det inte om några större summor..

Samma här
Kommer nog ta ett tag innan man verkligen kommer in i aktiehandlandet, men man lär sig av sina misstag.
Citera
2009-05-21, 14:49
Bannlyst
Citat:
finns nog en anledning till att den sjunkit från 6kr ner till 10öre. kollar vi den senaste tiden så har den varken följt med index eller oljeindex.

tror det är en risk att hålla på med den. precis som metro var, alla tjata om den förbannade uppgången sen blev det fiasko..ska aldrig göra om det misstaget igen.

Metro drog ju iväg rejält, eller vad menar du?
Citera
2009-05-21, 15:26
Medlem
den tappa 40% på 1 dag..isamband med rapporten..alla väntade sig en dubblering. känns som det är lite samma mentalitet i malka. "jag vill inte missa tåget" "vart kan man köpa malka" världens hysteri.

nu vet jag inte hur mycket volymen ökat den sista månaden men det känns som det är upplagt för att misslyckas.

men jag kan ha fel också så
Senast redigerad av Pierce & Pierce 2009-05-21 kl. 15:34.
Citera
2009-05-21, 16:25
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av share
Hej!

Jag är på jakt efter bioteknikbolag, är det någon som har tips eller vet vart man kan hitta en lista med olika bolag inom det?

Hur mycket pengar är det du har för avsikt att investera?

Själv har jag tre bioteknikföretag i min portfölj för tillfället.

* Epicept

Epicept har ett godkänt cancerläkemedel, Ceplane, och befinner sig i avtalsförhandlingar med tänkbara distrubitörer. Så snart avtal har tecknats så bör kursen kunna få sig en skjuts. Finns en del andra intressanta läkemedel i portföljen inför framtiden också.

* karo bio

Har en mindre post Karo bio i portföljen. Företaget är i förhandlingar med en rad intressenter angående deras läkemedel mot höga blodfetter, Eprotirome. För Eprotirome väntar fas 3 studier och av ekonomiska skäl måste Karo Bio ha en partner till det då fas 3 är ganska dyrt att genomföra. Det är inte omöjligt att en tilltänkt parner istället för ett avtal väljer att lägga ett bud på företaget, den som leve får se. Liksom Epicept finns det fler praparat i portföljen som kan ge utdelning längre fram.

TopoTarget.

Har en liten chanspost i danska läkemedelsföretaget TopoTarget. Företaget har redan nu en godkänd produt på marknaden ( Savene ), den genererar intäkter och har stadig försäljnignsökning. Dock räcker intäkterna inte till att driva runt hela företaget. Den stora kandidaten i Topos portfölj är cancerläkemedlet Belinostat, som har ett brett användningsområde. För tillfället i fas 3 studier inom ett område, och fler är säkert att vänta.

Topo är i förhandlingar om parneravtal. Bolagetets styrelse nobbade nyligen ett bud på företaget, ev kommer det en nyemission i slutet av denna månad. Därför valde jag att halvera mitt innehav för att ha likvider om så blir fallet.
Citera
2009-05-21, 16:39
Bannlyst
Citat:
den tappa 40% på 1 dag..isamband med rapporten..alla väntade sig en dubblering. känns som det är lite samma mentalitet i malka. "jag vill inte missa tåget" "vart kan man köpa malka" världens hysteri.

nu vet jag inte hur mycket volymen ökat den sista månaden men det känns som det är upplagt för att misslyckas.

men jag kan ha fel också så

Ja, men den hade ju gått upp enormt mycket först.

Malka har inte rusat öht, den bara fortsätter nedåt. Det behöver dock inte betyda att det är ett bra köp, men jag tror aktien kan reagera väldigt kraftigt om det kommer mer positiva och stabila nyheter.
Citera
2009-05-21, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pendeltåg
Hur mycket pengar är det du har för avsikt att investera?

Själv har jag tre bioteknikföretag i min portfölj för tillfället.

* Epicept

Epicept har ett godkänt cancerläkemedel, Ceplane, och befinner sig i avtalsförhandlingar med tänkbara distrubitörer. Så snart avtal har tecknats så bör kursen kunna få sig en skjuts. Finns en del andra intressanta läkemedel i portföljen inför framtiden också.

* karo bio

Har en mindre post Karo bio i portföljen. Företaget är i förhandlingar med en rad intressenter angående deras läkemedel mot höga blodfetter, Eprotirome. För Eprotirome väntar fas 3 studier och av ekonomiska skäl måste Karo Bio ha en partner till det då fas 3 är ganska dyrt att genomföra. Det är inte omöjligt att en tilltänkt parner istället för ett avtal väljer att lägga ett bud på företaget, den som leve får se. Liksom Epicept finns det fler praparat i portföljen som kan ge utdelning längre fram.

TopoTarget.

Har en liten chanspost i danska läkemedelsföretaget TopoTarget. Företaget har redan nu en godkänd produt på marknaden ( Savene ), den genererar intäkter och har stadig försäljnignsökning. Dock räcker intäkterna inte till att driva runt hela företaget. Den stora kandidaten i Topos portfölj är cancerläkemedlet Belinostat, som har ett brett användningsområde. För tillfället i fas 3 studier inom ett område, och fler är säkert att vänta.

Topo är i förhandlingar om parneravtal. Bolagetets styrelse nobbade nyligen ett bud på företaget, ev kommer det en nyemission i slutet av denna månad. Därför valde jag att halvera mitt innehav för att ha likvider om så blir fallet.

Har själv legat inne kort i EpiCept, men sålde sedan vid uppgången för att få loss lite kapital. Jag funderar dock att köpa in mig på ett längre perspektiv nu, har det kommit några relevanta nyheter på sistonde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in