2008-05-03, 18:40
Medlem
_Winstons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afHoushmand
Hejhej!
Jag har 100 000 kr i sparpengar som jag vill investera i något, vart och hur ska jag göra det?
Jag vill inte låsa in dom under tid utan vill ha frihet att kunna köpa och sälja om jag nu så vill.

Jag har tänkt att pumpa in summan på Nordic Mines, ett bolag som har hittat en hel del ton guld i en gruva och har inte ens börjat utvinna det.

Ni har pratat en hel del om White Shark, är de någon idé att köra i de där eller är den aktien "slut"?
Den känns rätt så opålitlig på något vis.

Ge gärna så mycket tips och funderingar ni har, MVH

Efter att jag läst bokslutskommuniken så ser jag att verksamheten går minus. Men det står även om den där gruvan du pratar om. De här är högrisk så du borde nog inte satsa alla dina pengar i det där. Men det är inte säkert att det finns den mängd guld där och finns inte de lär kursen få åka fritt fall.
Citera
2008-05-04, 19:12
Medlem
Ancora

Fick några frågor om vilken tidshorisont man kan ha på aktien.
Kolla mitt tidigare inlägg om längre horisont.

Men för de som vill gambla på kortare sikt är det läge att inneha aktien innan Q1-08 rapporten som kommer 15/5.
Om man kollar på kursen nu så är marknaden fortfarande neg inställd och räknar med fortsatt neg resultat.Och det kan man väl tro om man kollar på 2 senaste rapporterna.Trend osv....
Men här går jag mot strömmen och säger att Q1 nu kommer visa att kostnadsjakten gett resultat. Trenden är bruten.
Man kommer visa ett +resultat mao.
Vet att de sänkt kostnadsmassan rejält.
Spekulerar,gissar,vet,räknar med (your choise) att +resultatet inte blir i tkr multipel utan kommer räknas 6siffrigt.
När det redovisas 15/5 tror jag många kommer bli positivt överraskade vilket kommer synas i kursen.
Så för den som är gamblingsbenägen är det läge att kika in aktien nu.
Det är för den som vill ha kortare tidshorisont alltså.
Tror man kan göra ett bra klipp med köp innan 15/5 och sälj dagarna efter.
Själv tror jag att man kan göra ett större klipp med att ha längre tidshorisont.

En faktor att ta in i bilden är att det inte är så många aktier ute till handel.
Av 14,5 Miljoner sitter insider och större ägare på drygt 83% av totalen.
Citera
2008-05-05, 10:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brus66

Men för de som vill gambla på kortare sikt är det läge att inneha aktien innan Q1-08 rapporten som kommer 15/5.
Om man kollar på kursen nu så är marknaden fortfarande neg inställd och räknar med fortsatt neg resultat.Och det kan man väl tro om man kollar på 2 senaste rapporterna.Trend osv....
Men här går jag mot strömmen och säger att Q1 nu kommer visa att kostnadsjakten gett resultat. Trenden är bruten.
Spekulerar,gissar,vet,räknar med (your choise) att +resultatet inte blir i tkr multipel utan kommer räknas 6siffrigt.
När det redovisas 15/5 tror jag många kommer bli positivt överraskade vilket kommer synas i kursen.
Själv tror jag att man kan göra ett större klipp med att ha längre tidshorisont.

En faktor att ta in i bilden är att det inte är så många aktier ute till handel.

Ser onekligen intressant ut!

Dess bransch är ju mer eller mindre fortfarande inom någon form av utvecklingsfas, mycket möjligt med en pos rapport. Får dock lov att avvakta personligen, dåligt med likvida just nu
Citera
2008-05-05, 12:51
Medlem
krillos avatar
stort TACK ni som rekommenderade White Shark det är RENA RAKETEN!! Och det är ju bara början snart visas den i Cannes!
Det är ju sjukt!!
Citera
2008-05-05, 12:54
Medlem
Sweetiepies avatar
Och jag hittar inte ens White Shark på stockholmsbörsen
Citera
2008-05-05, 12:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie
Och jag hittar inte ens White Shark på stockholmsbörsen

White Shark B är noterat på Aktietorget

Raket som någon sa är rätt ord!
Citera
2008-05-05, 13:02
Medlem
Jag har verkligen fastnat för WSAB, hade 18000 innan och köpte på mig ytterligare 5000 idag.

Hoppas nu att det bara går bra i Cannes.
Citera
2008-05-05, 13:09
Medlem
krillos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Jag har verkligen fastnat för WSAB, hade 18000 innan och köpte på mig ytterligare 5000 idag.

Hoppas nu att det bara går bra i Cannes.

Vet du datumet då filmen visas på festivalen?
Citera
2008-05-05, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krillo
Vet du datumet då filmen visas på festivalen?

Enligt ett pressmeddelande från deras hemsida så skall den premiärvisas 16 och 20 Maj:

http://www.whitesharkfilm.com/investor/Pressmeddelande_White_Shark_AB_publ_080408_MIPTV.p df

Trailer på filmen (kräver Quicktime):
http://gnomesandtrolls.com/html/trailer.htm
Senast redigerad av jongari 2008-05-05 kl. 13:29.
Citera
2008-05-06, 01:57
Medlem
Dukulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus66

kunde inte hitta den på nordnets sida
Citera
2008-05-08, 00:24
Medlem
_Winstons avatar
Hur går det för alla White Shark ägare? Såg att aktien rasat 20% idag.
Citera
2008-05-08, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Winston
Hur går det för alla White Shark ägare? Såg att aktien rasat 20% idag.

Som jag skrivit så har jag bunkrat upp mig på en hel del WSAB aktier, har sålt hälften och har kvar hälften.
Sålde hälften innan raset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in