2016-06-02, 17:07
Medlem
Jag är ny på aktier och försöker förstå mig på handeln i överlag. Jag har köpt lite utspridda aktier via avanza då jag vill minska risken och just nu leker jag bara med små summor för att lära mig. Jag har fått tips om aktietorget om man vill prova lite risker men som kan bli nått i slutändan(beroende på hur det går). Kanske dum fråga men kan man köpa aktietorgets aktier via avanza eller måste man skaffa ett konto hos aktietorget att handla där?
Citera
2016-06-02, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minna55
Jag är ny på aktier och försöker förstå mig på handeln i överlag. Jag har köpt lite utspridda aktier via avanza då jag vill minska risken och just nu leker jag bara med små summor för att lära mig. Jag har fått tips om aktietorget om man vill prova lite risker men som kan bli nått i slutändan(beroende på hur det går). Kanske dum fråga men kan man köpa aktietorgets aktier via avanza eller måste man skaffa ett konto hos aktietorget att handla där?
Du kan handla via Avanza!
Citera
2016-06-11, 12:52
Medlem
Tipset: Kostnadsfria aktier i en nynotering! Saniona har ett bolag de äger 60 % i som de ska ge bort gratis till sina aktieägare. Bolaget heter Initiator Pharma och ska noteras snart på Aktietorget. Gratisaktierna alla ska få i nya bolaget har avräkning/avstämning närsomhelst. Om du vill diskutera detta med andra aktieägare i Saniona så finns det en egen grupp för Saniona på Facebook, sök efter den och gå med <3
Citera
2016-06-15, 21:05
Medlem
Dax att börja bevaka Nordnet inför en rekyl?
Jag tycker den är översåld.
Citera
2016-06-15, 21:40
Medlem
Har ett hett tips. Sälj Telia alternativt korta aktien. För de som inte förstått det. Bolaget har i princip maximal andel av den Svenska marknaden som tillåts enligt gällande regler. Säljer ut utländska innehav och delar ut mer än de har råd med. Verkar på en marknad som snart enbart kommer att bestå i att vara nätleverantör (internet) och detta med trådlös uppkoppling och fri datamängd (där man idag tjänar bra på extra datamängd), därigenom är ip-telefoni och övriga tjänster lösta. Skulle rentav säga att hela telecombranchen kommer att krympa rejält. Uppsidan är med andra ord minimal.
Senast redigerad av slutataxera 2016-06-15 kl. 21:46.
Citera
2016-06-15, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asguk
Dax att börja bevaka Nordnet inför en rekyl?
Jag tycker den är översåld.

I förhållande till Avanza-aktien är den översåld enligt mig. Mest intressanta banken i mitt tycke. Tror dock hela marknaden kommer att dala och då spelar nuvarande värdering mindre roll.
Citera
2016-07-05, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nathe
Seabird Exploration PLC.

Kommer stiga som fan snart. Ligger på låga 11.20-12.00NOK kommer gå upp till 500 inom en månad.

Jag vet inte när det kommer hända, men det kommer hända. Det är faktiskt sjukt att det finns företag med omsättning på 90 miljoner USD som nu handlas för 3 miljoner NOK.

EDIT: fel börsvärde.
Senast redigerad av MountStupid 2016-07-05 kl. 18:15.
Citera
2016-07-22, 20:15
Medlem
Vad tror ni om dentware scandinavia? Ligger ju riktigt lågt i kurs nu. .
Citera
2016-07-22, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAnte

Kan du definiera "riktigt lågt i kurs"? Jag ser en hög värdering och ett bolag som gör förlust. Negativt FCF flera år i rad. Ljuset i mörkret ser ut att vara att det börjar bli bättre samt att soliditeten är 80%.

Ser fortfarande riktigt dyrt ut.
Citera
2016-07-22, 23:51
Medlem
Jag själv ligger back 35% på den så funderade på om man skulle våga att köpa på sig mera nu om någon tror att den kan komma att stiga inom en snar framtid alternativt om man ska ligga lågt ifall den kommer att sjunka ytterligare.
Citera
2016-07-23, 00:41
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Citat:
Jag själv ligger back 35% på den så funderade på om man skulle våga att köpa på sig mera nu om någon tror att den kan komma att stiga inom en snar framtid alternativt om man ska ligga lågt ifall den kommer att sjunka ytterligare.
1. Du svarar inte på frågan vad du menar med att aktien "Ligger ju riktigt lågt i kurs nu". Vad är det egentligen du menar?
2. Vilka sannolika triggers ser du som kan dra kursen uppåt?
Citera
2016-07-23, 10:13
Medlem
För ett år sen så låg den på över 9 sek och nu bara drygt 2 sek de tycker jag är riktigt lågt i kurs men allt är väll relativt. Känns som att de varit mycket strul med insider som var tvungen att sälja hela sitt innehav och folk som lämnat styrelsen. Tänker att när sånt börjar lägga sig borde den kunna stiga. Sen så i nuläget är marknaden främst sverige, Norge och Frankrike borde ju gå att expandera till fler länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in