2020-11-25, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Förväntas komma ut efter nyår. Ja, detta är ett bra köp och nyheterna har inte hunnit nå folk än.
Vill man komma in billigare kan slänga ett öga på Lifeassays AB som äger 40%ish. Undervärderat och lågt pris just nu sett till nyheterna.
Tack för tipset på lifeassays, vet inte om jag ska sälja nu när den gått upp så mycket eller om jag ska vänta lite till.
Citera
2020-11-25, 20:01
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktietips2121
SolTech Energy Sweden NYTT PM!!!
SOLTECH
ADVANCED SOLTECH FÅR ORDER I KINA (Direkt)
2020-11-25 07:38
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Soltechs dotterbolag Advanced Soltech har tecknat en order i Kina med Jing De Zheng Yi Shan Ceramics.

Ordern gäller installation av en solenergianläggning på 2 megawatt och beräknas ge årliga intäkter på cirka 1,3 miljoner kronor, eller cirka 26 miljoner kronor under avtalets 20-åriga löptid.

Investeringen i anläggningen, som kommer att ägas av Advanced Soltechs dotterbolag i Kina, ASRE, uppgår till cirka 10,6 miljoner kronor och byggstart planeras till fjärde kvartalet 2020.

Det framgår av ett pressmeddelande.
Jävlar vad Soltech bara pumpar ut PMs hela tiden
Citera
2020-11-25, 21:01
Medlem
Snowflake
Citera
2020-11-25, 22:23
Medlem
Aac clyde space eller Brighter hmmm..
Tror nog aac kommande vwckan o sedan brighter svårt o välja.......
Citera
2020-11-28, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Som jag skrev 10 dagar sen. Finns en doldis ingen vet om ännu. Artificial Solustions(ASAI)

Den beter sig exakt som förväntat och idag tog den 12kr med kraft. Högsta omsättningen på väldigt länge. Skynda er in innan 13kr. Ni kunde kommit in på 10kr!!

Tack för tipset ! Vad tror du framöver ?

Triggers?
Citera
2020-11-29, 01:43
Medlem
KalleKokss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Grymt!

Hittade du GEVO på min rek eller hur upptäckte du bolaget?

Kul!

Absolut!
Nja jag blev tipsad om GEVO av några amerikaner på discord, nångång i Augusti, då dem fick kontraktet med Trafigura.
Citera
2020-11-29, 06:51
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltellernada
Tack för tipset ! Vad tror du framöver ?

Triggers?

Artificial Solutions har en grym produkt i Teneo. Produkten är bra brandad, AS webbplats är bra brandad, men bolaget i sig - wtf? Jag tror man kommer få tänka om kring bolagsbrandingen framöver, den är sjukt grå.

Produkten kommer göra succé om några år - speciellt "web next" eller vad det nu kallas, där API:er jobbar mot varandra ganska autonomt, webhooks m.m. Då kommer Teneo kunna göra underverk. "Bottlenecken" just nu är att det är tidskrävande (men ganska enkelt) att sätta upp Teneo. Men självklart vill vi kunna ha kundsupport 24/7 med vettiga chatbottar som faktiskt kan hantera kundärenden.
Citera
2020-11-29, 13:50
Medlem
Luftgevars avatar
Jag lägger ett slag för Prosus!

Holländskt investmentbolag som köper teknikbolag och e-handelsbolag. Äger en maffig stek i Tencent och handlas just nu till rabatt.
Är ni sugen på att köpa Tencent så köp Prosus så får ni det t.om. billigare pga substansrabatten.
Citera
2020-11-30, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Jag lägger ett slag för Prosus!

Holländskt investmentbolag som köper teknikbolag och e-handelsbolag. Äger en maffig stek i Tencent och handlas just nu till rabatt.
Är ni sugen på att köpa Tencent så köp Prosus så får ni det t.om. billigare pga substansrabatten.
Prosusaktien känns seg och överreklamerad. Har tagit ett halvår för den att hasa sig upp från 80 till 90 EUR. Inte mycket till momentum där. Jag köpte en post som jag höll i en månad och sålde med förlust. Hade jag härdat ut ett par månader till hade jag tjänat några procent.

Men efter att jag skrivit detta kommer den såklart att sticka iväg som en raket bara för att jävlas med mig
Citera
2020-11-30, 10:39
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Prosusaktien känns seg och överreklamerad. Har tagit ett halvår för den att hasa sig upp från 80 till 90 EUR. Inte mycket till momentum där. Jag köpte en post som jag höll i en månad och sålde med förlust. Hade jag härdat ut ett par månader till hade jag tjänat några procent.

Men efter att jag skrivit detta kommer den såklart att sticka iväg som en raket bara för att jävlas med mig
Inte mycket till tålamod här ser jag, dom har lanserat köpprogram nu så dom ska köpa skiten ur sitt eget bolag pga irrationellt hög substansrabatt just nu
Citera
2020-11-30, 10:50
Medlem
Citat:
Inte mycket till tålamod här ser jag
Nej, absolut inte. Ser jag inte potential till +100% på 12 månader så får det vara. Är just nu mycket nöjd med t.ex. att jag köpte in mig i PatentSKY och Plejd för några veckor sedan och redan ligger +45% resp +16% i de innehaven. Sådan sprutt skall det vara, om jag får be.

Citat:
dom har lanserat köpprogram nu så dom ska köpa skiten ur sitt eget bolag pga irrationellt hög substansrabatt just nu
Låter ju bra, iofs. Och jag säger inte att det är en dålig placering, även om jag personligen tycker det känns som en gubbaktie.
Citera
2020-11-30, 10:52
Medlem
Trodde jag var sist i världen med att hitta Bambuser när jag köpte in mig i fredags. Idag på förmiddan har den gått upp +11%. Pytsar in en slant till och behåller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in