2013-09-21, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Fast problemet för SD är ju att en stor majoritet av det svenska folket inte bryr sig om Israel eller judar och definitivt inte stödjer Israel och sionism. Bland det svenska folket så är det nästan bara en liten och marginaliserad grupp med frikyrkliga kristna dårar som stödjer Israel. Att vara aggressivt proisraelisk och sionistis är något som stöter bort en majoritet av det svenska folket och något som SD förlorar väljare på. Judedyrkande frimicklare, liberala sionistvurmare och judar röstar generellt ändå inte på SD utan på Fp eller KD.

Precis. Den lilla sionistfalangen drivs ju inte av "populism" (dvs att det skulle ge röster), utan en sionistisk agenda.
Citera
2013-09-21, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RevFront.
Ja jag med, det var ju min poäng. Vi i "nätpöbeln" som stödjer SD styrs ju inte av SD:s lilla sionistfalang.

Nej, men tyvärr så styr den sionistiska klicken SD och om ni jobbar gratis åt SD på nätet så gynnar ni den sionistiska klicken och deras agenda.
Citera
2013-09-21, 18:09
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jaså, säger du det? Men varför söker SD:s ledning aktivt upp en sådan här individ som till och med har varnats och hotats av åtal av Israels "Attorney General" för sina uttalanden? Det är ju en judisk dödsnazist vi har att göra med, kanske den mest radikala kända sådana i hela landet. Men eftersom judarna och palestinierna bråkar så är det förståeligt och bra att omfamna denna herre, eller va?

Din logik är inte helt glasklar.
Min logik är glasklar, men inte för dig. Jag står fast i att man kan ha större överseende med extrema uttalanden när de sker i väpnad konflikt. Allt blir mer extremt i krig. Jag vet inte hur SD resonerar, men det är väl inte otänkbart att det kanske är därför de inte tycker de bör avskedas pga att de står bredvid honom på något foto. Kanske kännde de inte till alla detaljer om mannen vid tillfället? De gjorde bedömningen att Ehn ska uteslutas för att de blev övertygade om att han inte har släppt sina "nassefasoner" (det kan säkert finnas mer info som styrker dessa misstankar som de inte går ut med). Det betyder inte att de automatiskt måste utesluta alla som fotograferas ståendes bredvid någon som i sitt engagemang för sitt krigshärjade land gjort extrema (och enligt mig dåliga) uttalanden. Jag tycker själv inte att man ska ge stöd för uttalandena och det har man inte heller gjort vad jag vet.
Citera
2013-09-21, 18:12
Medlem
Autochthons avatar
Citat:
Ja jag med, det var ju min poäng. Vi i "nätpöbeln" som stödjer SD styrs ju inte av SD:s lilla sionistfalang.

OK, problemet som jag ser det:

"SD:s lilla sionistfalang" = stora delar av partiledningen/de ledande företrädarna.
Jag = svensk (etno)nationalist = "Ideologiskt avvikande" som bör "idka självkritik" och helst uteslutas, enligt partiledningen.
Israelisk ultranationalist = Helt acceptabelt, enligt partiledningen.
Citera
2013-09-21, 18:42
Bannlyst
Citat:
Nej, men tyvärr så styr den sionistiska klicken SD och om ni jobbar gratis åt SD på nätet så gynnar ni den sionistiska klicken och deras agenda.

Det där stämmer inte, det är anklagelser från ett parti som löjligt nog ser sig som "konkurrenter" till SD.
Citera
2013-09-21, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Autochthon
OK, problemet som jag ser det:

"SD:s lilla sionistfalang" = stora delar av partiledningen/de ledande företrädarna.
Jag = svensk (etno)nationalist = "Ideologiskt avvikande" som bör "idka självkritik" och helst uteslutas, enligt partiledningen.
Israelisk ultranationalist = Helt acceptabelt, enligt partiledningen.

1 är helt fel, 2 har sina poänger och 3 helt irrelevant. Åkesson är inte sionist.
Citera
2013-09-21, 19:05
Medlem
Citat:
Fast problemet för SD är ju att en stor majoritet av det svenska folket inte bryr sig om Israel eller judar och definitivt inte stödjer Israel och sionism. Bland det svenska folket så är det nästan bara en liten och marginaliserad grupp med frikyrkliga kristna dårar som stödjer Israel. Att vara aggressivt proisraelisk och sionistis är något som stöter bort en majoritet av det svenska folket och något som SD förlorar väljare på. Judedyrkande frimicklare, liberala sionistvurmare och judar röstar generellt ändå inte på SD utan på Fp eller KD.

Svenska folket stödjer tanken på en tvåstatslösning, men det är inget som avgör hur de röstar. Man kan ifrågasätta sig om SD vinner mer på att skaffa sig en brandvägg mot kryptonazisterna än de förlorar på tveksamma ställningstaganden i en känslig fråga som de inte känner till så väl. Att skaka av sig kryptonazisterna torde ha överordnad betydelse.

Är det nödvändigt? Det är svårt att veta. Vi vet inte hur utvecklingen inom partiet sett ut om ledningen varit mindre strikt. Kanske hade det inte spelat någon roll. Jämför med SDU som är mer uttalat nationalistiska och vars ordförande inte drar sig för att kritisera SD-ledningens Isrealvurm. Detta har inte hindrat att ungdomsförbundet ofta tycks fungera mer professionellt än moderpartiet. Eller hade vi kanske sett en tilltagande stollifiering, hyllad av det förväntade klientelet här på Flashback, medan partiet sjönk som en sten i fråga om opinionsstöd och sansade anhängare.

De två kategorier som helst sett en radikalisering av SD är troligtvis etablissemanget och SvP-anhängare, vilket är helt logiskt. Givetvis vill partiets fiender att det är självdestruktivt och marginaliserar sig självt.

/SD-trollet
Senast redigerad av CharlieLindh 2013-09-21 kl. 19:10.
Citera
2013-09-21, 19:09
Bannlyst
Citat:
Jag har nämnt detta förut, men en ledande SvP:are har ju påstått att SD redan på Klarströms och Janssons tid var "köpta sionister av Mossad". Då borde man ni inte vilja ta med dom i tång oavsett vad de hycklar om "öppen svenskhet"?
Möjligt, men vad har det med den här trådstarten att göra?
Citera
2013-09-21, 19:31
Medlem
Straybullet din idiot, om SD hade anammat "den politik som krävs för att säkra vårt folks överlevnad" så hade de rykt från riksdagen 2014. Partiet måste spela det här schysst och bli etablerade, innan de kan intensifiera sin retorik. Det måste du väl ändå förstå, som är relativt smart trots att du är en nazist? Svenska folket hatar nazismen, du kan inte få 10% stöd hos valkåren med nazipolitik. SD spelar det här ytterst bra i nuläget. Vem fan bryr sig om SD-politiker minglar med extremistjudar, det kommer inte påverka partiet negativt för svenska folket eller media bryr sig inte om sådant. Dubbelmoral? Javisst.

SD måste fortsätta att växa sig stora. När de har stöd av minst 20% av befolkningen så har de råd att trappa upp sin retorik, för då har vi nått det stadie då det svenska folket är ytterst trötta på invandringen. Hur många svenskar vill se tvångsutvisning utav invandrare? 4%? Det vinner man inga val på. Hur många vill se en begränsning av det nuvarande flödet? 40-50-60%? Vänta några år, så ska du se att siffrorna byter plats. Då blir din politik relevant. Nu tillhör den historieböcker.
Citera
2013-09-21, 20:11
Medlem
klashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfterEightz
Straybullet din idiot, om SD hade anammat "den politik som krävs för att säkra vårt folks överlevnad" så hade de rykt från riksdagen 2014. Partiet måste spela det här schysst och bli etablerade, innan de kan intensifiera sin retorik. Det måste du väl ändå förstå, som är relativt smart trots att du är en nazist? Svenska folket hatar nazismen, du kan inte få 10% stöd hos valkåren med nazipolitik. SD spelar det här ytterst bra i nuläget. Vem fan bryr sig om SD-politiker minglar med extremistjudar, det kommer inte påverka partiet negativt för svenska folket eller media bryr sig inte om sådant. Dubbelmoral? Javisst.

SD måste fortsätta att växa sig stora. När de har stöd av minst 20% av befolkningen så har de råd att trappa upp sin retorik, för då har vi nått det stadie då det svenska folket är ytterst trötta på invandringen. Hur många svenskar vill se tvångsutvisning utav invandrare? 4%? Det vinner man inga val på. Hur många vill se en begränsning av det nuvarande flödet? 40-50-60%? Vänta några år, så ska du se att siffrorna byter plats. Då blir din politik relevant. Nu tillhör den historieböcker.
Tycker Du att vi bör utvisa kriminella invandrare?

EDIT: Dock så måste jag ge dig rätt inom vissa delar i din retorik.
Men har Du någon källa på att Straybullet är en "nasse"? Tycker det verkar vara en påläst herre.
Israel kommer väl att utvisa ~60k afrikaner emot vapen? Hur många israeler vill se tvångsutvisning utav afrikaner?
Senast redigerad av klashback 2013-09-21 kl. 20:18.
Citera
2013-09-21, 20:22
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP
Jag står fast i att man kan ha större överseende med extrema uttalanden när de sker i väpnad konflikt. Allt blir mer extremt i krig.
Gäller det även tyskar som gjorde "extrema uttalanden" under andra världskriget? Släpp det där nu, SD-ledningen har olika måttstockar för judar och vita. Så är det och det är bara att erkänna.
Citera
2013-09-21, 20:51
Medlem
Vi måste se saker för vad det är. Svenskarnas parti är ett nazistiskt parti som bedriver propaganda mot SD för att gynna sin sak. SVP har för avsikt att plocka så mycket folk som möjligt från SD inför valet 2014.
Dessutom så förstår jag inte varför man gnäller på Israel? det är ett föredömligt land där man måste vara av folkets etnicitet för att bli medborgare. Dessutom så betalar man länder i Afrika för att ta till baka sina medborgare som invandrat till Israel. Men för en nazist så är det väl logiskt att tycka illa om Israel för att landets medborgare är judar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in