2013-09-21, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Anledningen till att jag drog upp dessa två partier var för att understryka att SD kommer att vara ett värdelöst parti i framtiden då de få sunda personer som är kvar kommer att vara utkastade.

SD kan inte göra sig av med 99 % av deras sympatisörer, det är önsketänkande.
Citera
2013-09-21, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RevFront.
Fast du (medvetet?) missar ju poängen helt. Varför skulle de som leder SvP idag vilja ha ett annat etnonationalistiskt (demokratiskt) parti? Nästan ingen av dem har ju gått med i sådana när de haft chansen, istället har man ljugit om sådana partier.
Det spelar ingen roll om SvP-ledningen skulle ogilla om SD blev etnonationalistiskt, väldigt många anhängare skulle överge partiet och däribland jag själv. Finns det ett stort etnonationalistiskt parti så kommer de få min röst, dum vore jag annars. Ett parti utan anhängare är inget parti, så jag tror att SvP skulle implodera om de skulle vägra lägga ned partiet själva.
Citera
2013-09-21, 17:41
Bannlyst
Citat:
Det spelar ingen roll om SvP-ledningen skulle ogilla om SD blev etnonationalistiskt, väldigt många anhängare skulle överge partiet och däribland jag själv. Finns det ett stort etnonationalistiskt parti så kommer de få min röst, dum vore jag annars. Ett parti utan anhängare är inget parti, så jag tror att SvP skulle implodera om de skulle vägra lägga ned partiet själva.

Fast "väldigt många" är ju väldigt relativt här (SvP är ju inte många).

Och röstade du alltså på SD i förra valet?
Citera
2013-09-21, 17:45
Medlem
Citat:
SD kan inte göra sig av med 99 % av deras sympatisörer, det är önsketänkande.
Nja, bevisligen röstar folk på idioter (sjuklövern), så jag skulle inte vara lika säker. Folk befinner sig idag i en rosa bubbla och tyvärr skulle nog SD vinna på antinationalism. Hade något av de tre små partierna i Alliansen plötsligt blivit invandringskritiska likt SD, är jag övertygad om att deras siffror skulle stiga likt en raket. Folk vill ha ett "rumsrent" parti som samtidigt är invandringskritiskt. Naturligtvis skulle massmedia börja storhetsa mot detta borgerliga parti dock.
Citera
2013-09-21, 17:48
Medlem
Autochthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP
Det är självklart mer acceptabelt med extrema uttalanden när de sker i ett land som ligger i väpnad konflikt mot det folk man uttalar sig om.
Då tycker du alltså att det vore helt OK för SD:are att fotas med ryska ultranationalister som hetsar mot folkgrupper från Kaukasus? "Ut med dagestanier/tjetjener/ingusjier/georgier/etc. Håll Ryssland vitt..."

Tror inte att partiledningen skulle gå på din linje, faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av JP
(Det är för övrigt helt galet hur hårt Svenskarnas parti jobbar med propaganda på flashback. Säkert en liten grupp med många användare.)
Det samma kan ju sägas om SD.
Som om det inte fanns nog med alla "SD 2014"-typer och deras mer eller mindre meningslösa enradare.
Citera
2013-09-21, 17:49
Medlem
Autochthons avatar
Citat:
Fast du (medvetet?) missar ju poängen helt. Varför skulle de som leder SvP idag vilja ha ett annat etnonationalistiskt (demokratiskt) parti? Nästan ingen av dem har ju gått med i sådana när de haft chansen, istället har man ljugit om sådana partier.

Frågan kvarstår, varför? Det handlar som du sagt om SvP:s trovärdighet här.

En intressant frågeställning.

Som du kan skapa en egen tråd för.
Citera
2013-09-21, 17:50
Medlem
Citat:
Fast "väldigt många" är ju väldigt relativt här (SvP är ju inte många).

Och röstade du alltså på SD i förra valet?

Ja man får se relativt på det. För SvP skulle de förlora väldigt många anhängare. Jag röstade på SD i förra valet, av den anledning att jag ville ha ett invandringskritiskt parti i riksdagen. Nu känner jag att min röst inte längre behövs då SD kommer bli tredje största parti på 11-13 %.
Citera
2013-09-21, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Autochthon

Det samma kan ju sägas om SD.
Som om det inte fanns nog med alla "SD 2014"-typer och deras mer eller mindre meningslösa enradare.

Fast skillnaden är ju att SD:arna gör detta spontant, vilket man inte kan säga om SvP-kampanjen (som inte heller kommer i närheten när det gäller antal eller engagemang).

SD har misslyckats att bli en traditionell folkrörelse, men man har blivit Sveriges första digitala folkrörelse. Och det var inget planerat av ledningen, det har skett spontant.
Citera
2013-09-21, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ja man får se relativt på det. För SvP skulle de förlora väldigt många anhängare. Jag röstade på SD i förra valet, av den anledning att jag ville ha ett invandringskritiskt parti i riksdagen. Nu känner jag att min röst inte längre behövs då SD kommer bli tredje största parti på 11-13 %.

Ok, tack för det ärliga svaret. Mina misstankar kom på skam.
Citera
2013-09-21, 17:56
Medlem
Autochthons avatar
Citat:
Fast skillnaden är ju att SD:arna gör detta spontant, vilket man inte kan säga om SvP-kampanjen (som inte heller kommer i närheten när det gäller antal eller engagemang).

SD har misslyckats att bli en traditionell folkrörelse, men man har blivit Sveriges första digitala folkrörelse. Och det var inget planerat av ledningen, det har skett spontant.

Ja? Jag kan själv sägas ha "arbetat ideellt" för SD på nätet sedan långt innan de kom in i riksdagen. SD som parti gör ju inte så mycket väsen av sig...

Men den här diskussionen har egentligen inte heller med trådens topic att göra.
Citera
2013-09-21, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Sverigedemokraternas agerande dikteras troligtvis av en inrikespolitisk agenda. Man vill frigöra sig från den rasideologiska och judemedvetna miljön, och att vara pro-Israeliska är ett effektivt sätt. Syftet är att vinna stöd och acceptans för att avbryta en vansinnespolitik som ingen vinner på.

Fast problemet för SD är ju att en stor majoritet av det svenska folket inte bryr sig om Israel eller judar och definitivt inte stödjer Israel och sionism. Bland det svenska folket så är det nästan bara en liten och marginaliserad grupp med frikyrkliga kristna dårar som stödjer Israel. Att vara aggressivt proisraelisk och sionistis är något som stöter bort en majoritet av det svenska folket och något som SD förlorar väljare på. Judedyrkande frimicklare, liberala sionistvurmare och judar röstar generellt ändå inte på SD utan på Fp eller KD.
Citera
2013-09-21, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Autochthon
Ja? Jag kan själv sägas ha "arbetat ideellt" för SD på nätet sedan långt innan de kom in i riksdagen. SD som parti gör ju inte så mycket väsen av sig...

Men den här diskussionen har egentligen inte heller med trådens topic att göra.

Ja jag med, det var ju min poäng. Vi i "nätpöbeln" som stödjer SD styrs ju inte av SD:s lilla sionistfalang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in