Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-20, 18:25
  #121
Medlem
Windrunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfabus
1. Man anser att dessa människor skall skickas tillbaka förr eller senare och att det därför kvittar om de blir integrerade i det svenska samhället.
2. Integrering betyder ändå inte assimilering.
3. Man vill inte beblanda svenska barn med icke-svenskar i rädsla för att icke-svenskarna påverkar svenskarna negativt.

Vart hade du helst gått i högstadiet? En homogen och svensk skola, eller en skola med en stor del MENA-folk?

Så Sverige ska bli något uppehållsland för muslimer? Ska vi riskera våra egna medborgares trygghet och sätta vårt lands kultur på spel för att uppehålla invandrare i ett år? Knappast.
http://www.scb.se/Grupp/Klassrummet/...-alla-2011.pdf
Här kan man till exempel se att det är löjligt många fler invandrare än utvandrare, samt att de populäraste målen är andra länder än de mest populära länderna invandringen kommer ifrån.

När har jag skrivit att invandrare ska assimileras? De ska respektera och beblandas med vårt egna lands kultur - vilket uppenbarligen inte pågår i Sverige idag. Det är snarare svenskarna som börjar assimileras till islamsk kultur i så fall.

Jag hade allra helst gått i ett högstadium där det fanns människor av alla raser och bakgrund, men där alla identifierar sig som svenskar i någon mån. Alla ska prata svenska eftersom vi bor i Sverige och alla får uttrycka sin kultur och religion utan att bli påtvingad något utav det. Det skulle jag kalla lyckad immigrationspolitik.
Citera
2013-09-20, 18:25
  #122
Medlem
Brevid min skola när jag gick högstadiet fanns det en skola med bara araber, dom hade egna bussar som skjutsade dom från ghettona, så inget nytt.
Citera
2013-09-20, 18:40
  #123
Medlem
Förvarar de sina gamla bussar där nattetid eller? I så fall är det väl inte så konstigt om de har taggtrådsstängsel runt om för att skydda mot vandalisering av dessa? Kan tänka mig att de är särskilt utsatta eftersom att det är en muslimsk skola.
__________________
Senast redigerad av taugenichts 2013-09-20 kl. 18:46.
Citera
2013-09-20, 18:41
  #124
Medlem
harems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spinelo
Jävlar va trött i bollen du måste vara..

Du tycker de är okej att dessa muslimer får egna bussar, lär sig ej svenska, dom drar ner till centrum och hotar äldre, dom skriker att dom ska våldta svenska tjejer?

fan tänd till lite

Det är inte direkt så att de får "egna bussar" för att de är muslimer, utan snarare för att det är en skola. Aldrig hört talas om skolbussar förut?
Vi hade x antal bussar under min grundskoletid som åkte åt alla möjliga håll och plockade upp elever, gick inte en enda invandrare på min skola.

Deras undervisning är i svenska, däremot så har de modersmålslektion under skoltid istället för att placera den kring 5-6-tiden efter skolan som det annars görs.

Tar gärna en källa på att de "drar ner till centrum, hotar äldre och skriker att de ska våldta svenska tjejer".

Tycker inte du ska gnälla på att de "inte lär sig svenska i skolan" när du själv stavar som en 13-åring.
Citera
2013-09-20, 18:47
  #125
Medlem
Tittar man på klassernas scheman saknas svenska och naturvetenskap helt i undervisningen. Fokus ligger på Islam, historia, engelska, franska och matte. Vad sker??
Citera
2013-09-20, 18:50
  #126
Medlem
är väl bra för svenskar dom inte vill införliva sig och leva som oss. Islam är anledningen deras hemländer befinner sig på medeltids nivå och därför dom flytt hit. Om dom fortsätter med detta blir skillnaderna större och mer svenskar kommer inse vilket misstag det var o få hit dom. Därmed kommer SD och sverigevänliga åsikter att öka öka öka och öka ännu mera med tiden. När det blir oroligt så kommer dessa parasiter fly direkt precis som dom gjorde när dom flydde från sitt hyllade fosterland.
Citera
2013-09-20, 18:51
  #127
Medlem
spinelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harem
Det är inte direkt så att de får "egna bussar" för att de är muslimer, utan snarare för att det är en skola. Aldrig hört talas om skolbussar förut?
Vi hade x antal bussar under min grundskoletid som åkte åt alla möjliga håll och plockade upp elever, gick inte en enda invandrare på min skola.

Deras undervisning är i svenska, däremot så har de modersmålslektion under skoltid istället för att placera den kring 5-6-tiden efter skolan som det annars görs.

Tar gärna en källa på att de "drar ner till centrum, hotar äldre och skriker att de ska våldta svenska tjejer".

Tycker inte du ska gnälla på att de "inte lär sig svenska i skolan" när du själv stavar som en 13-åring.


ja att du försvarar detta ju rätt kul, trasiga leksaker som barn?

Och nej jag har aldrig hört talas om skolbussar i sthlm, jag har aldrig haft de och inte nån jag känner heller. är väl mer ett lantis fenomen skulle jag tippa på

Tror du man kan ha källa på allt här i livet din dumma jävel, du kan ju ta åka hit till bagis centrum och själv säga till när dom svinar till så har du din egna källa
Citera
2013-09-20, 18:52
  #128
Medlem
TRRRRISTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetjävel
är väl bra för svenskar dom inte vill införliva sig och leva som oss. Islam är anledningen deras hemländer befinner sig på medeltids nivå och därför dom flytt hit. Om dom fortsätter med detta blir skillnaderna större och mer svenskar kommer inse vilket misstag det var o få hit dom. Därmed kommer SD och sverigevänliga åsikter att öka öka öka och öka ännu mera med tiden. När det blir oroligt så kommer dessa parasiter fly direkt precis som dom gjorde när dom flydde från sitt hyllade fosterland.


Dom har inte flytt sina länder, utan de är jihadister som blivit lovade gratis bidrag och barn att våldta så länge de hjälper till att sprida islam i Europa.

Tror vi har runt 2-3% flyktingar i Sverige, resten är bidragsturister eller jihadister alternativt pedofiler.
Citera
2013-09-20, 18:54
  #129
Medlem
Windrunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harem
Tar gärna en källa på att de "drar ner till centrum, hotar äldre och skriker att de ska våldta svenska tjejer".

Tror att du har varit lite för mycket på Flashback. Han är väl för fan ändå sin egen källa om han bor i området och ser dem göra det. Ska du hitta en skriven källa på vad folk sett och upplevt? Och tror du verkligen att det finns skrivna källor på allt skit som händer i Sverige dagligen?
Citera
2013-09-20, 18:57
  #130
Avstängd
Masshysterias avatar
jaha det tyder ju bara på att det kommer att bli "vi mot dem" mentaliteten och det kommer resultera i fler mord och mer stökigt i sverige.......
Citera
2013-09-20, 18:57
  #131
Medlem
krakkels avatar
En sådan verksamhet har fortgått några år i bagarmossen, bergholmsskolan.
Citera
2013-09-20, 18:59
  #132
Medlem
spinelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakkel
En sådan verksamhet har fortgått några år i bagarmossen, bergholmsskolan.

Japp runt 4-5 år men då var de inte alls lika många elever som nu
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback