Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-20, 17:19
  #109
Medlem
thelindgrennheros avatar
En mycket bra idé, svenskar på en skola och icke-européer på en annan. Detta borde vara föredömet för samtliga skolor i hela landet, kommunala såväl som privatiserade. Att hålla de icke-vita utanför är bra, då kan vi undvika assimilering och uppblandning av det vita. Givetvis vore det bäst om de inte befann sig på kontinenten ö.h.t men där är vi inte ännu.
Citera
2013-09-20, 17:29
  #110
Medlem
Mittbenans avatar
Citat:
Vår profil

Profilen för skolan är So A, vilket är en fördjupning i SO-ämnet. Det är ett ämne där man diskuterar etik och moral utifrån Islams värderingar.
Citat:
Modersmålsundervisning

Det som skiljer oss åt från många andra skolor är att modersmålsundervisningen är integrerad i den dagliga undervisningen, lektionerna ligger under ordinarie skoltid.
Citat:
Idrotts- & simundervisning

Vi erbjuder simundervisning. Varje vecka åker vi till Långbro simhall. Simundervisningen är delad, pojkar och flickor simmar för sig.
Citat:
När man inte simmar så har man ordinarie idrottsundervisning, vår undervisning är därför delad i tjejer och killar för sig.
Citat:
Bönerum & Halal-mat

Skolan har två bönerum för de elever som önskar be under rasterna. Ett för pojkarna och ett för flickorna.

Skolan erbjuder dagligen frukost, lunch och mellanmål/efterrätt. Vi serverar endast halal.

Lycka till att göra folk av ungarna som vuxit upp med denna skola.

Hur fan kan det ens vara tillåtet att indoktrinera barnen i religiös pseudovetenskap? Hur jävla bra är det för barnen att uppfostras med könssegregation? Vart är alla feminister, varför gnäller inte hycklarna om detta? USCH!
__________________
Senast redigerad av Mittbenan 2013-09-20 kl. 17:32.
Citera
2013-09-20, 17:36
  #111
Medlem
Flashshits avatar
Inget nytt direkt..
Det har funnits en muslimskfriskola bredvid Ulvsundaindustriområde i Bormma i flera år, dom har också egna gamla slitna SL bussar som kör runt på spökplumparna..
Det vore kul att få se en av de bussarna i en flygande inspektion, då blir det till att ta till apostlahästarna för de små spökena!
Citera
2013-09-20, 17:42
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spinelo
Sådär var uppe och fotade nu och kom fram till att stängslen är ca 270 cm höga, ungefär lika höga som en buss, och nej där uppe går inga förskolebarn dom går på andra sidan skolan, så de är inte därför staketen finns där, inte heller för att bussarna står där för dom åker därifrån när alla barn är borta.

här är bilder iaf

http://www.mediafire.com/view/ljg95x...0_15.52.17.jpg

http://www.mediafire.com/view/3e9ckd...0_15.51.59.jpg

http://www.mediafire.com/view/v5ph1w...0_15.51.36.jpg

Det här är ju bara så jävla sinnessjukt! Vad fan tänker politikerna på? Ska vi ha skolor med taggtråd herregud jävla puckade idioter som bestämmer hur samhället ska se ut. Jag är själv invandrare förresten. Gick i muslimsk skola när jag var liten. Vi lärde oss arabiska och läste koranen varje dag. Hur kan det vara tillåtet i svenska samhället.
Citera
2013-09-20, 17:46
  #113
Medlem
Jag tycker synd om barnen som har idiotiska föräldrar. Hur ska dom integreras i samhället. Förresten invandrare trivs i förorten det är som iraq där som en kvinna sa i intervju en gång.
Citera
2013-09-20, 17:59
  #114
Medlem
sexnolltvas avatar
Detta låter helt sjukt. Dem blir ju helt och hållet uteslutna från det svenska samhället, om det är i denna riktningen vi går åt så kommer ju sverige bli totalt uppdelat, svenska och muslimska städer. Kanske ett nytt land kommer startas mitt i sverige om det kommer många skolor o dyl likt denna.

Inbördeskrig i Sverige 2040?
Citera
2013-09-20, 17:59
  #115
Medlem
TRRRRISTs avatar
Positivt att svartingarna vill gå i sin egen skola istället för att förpesta tillvaron för hederliga vita barn. Nackdelen är ju förstås att vi betalar svartingarnas boende, skola och mat samt kläder.. det gör mig förbannad att dessa smutsiga åsnor inte ens kan förtjäna sitt eget leverne.
Citera
2013-09-20, 18:09
  #116
Medlem
Windrunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Vilken sten har du legat under, muslimska skolor finns såklart i hela Sverige.
Jag ser bara positivt på detta, en ökad valfrihet är bra.
Vet många föräldrar som aldrig skulle sätta sina barn på en vanlig skola. De är rädda för att barnen matas med kristna idéer. Barnen slipper blandas pojkar o flickor i gymnastik och bad. Barnen kan vara säkra på att all mat är halal. Hemspråket blandas upp i undervisning.

Men hur fan är det positivt att segregera en helt annan kultur i vårt land? Hur i helvete är det bra att invandrare med en vilt annorlunda syn på de flesta av livets värderingar inte lär sig att respektera och beblandas med landets egna kultur?

Fy fan vad jag blir förbannad på folk med den här åsikten. Kvittar om du trollar eller inte, för det finns faktiskt idioter som tycker såhär. Fan vad arg jag blir på hur det här landet bara sätter sig längre och längre in i skiten för att jävla mupphönor som du är så jävla blind för vilka problem detta skapar.

Sverige är ett land byggt på kristna grundvärderingar och ideal, och vi har en viss kultur och levnadsstil som är motsatsen till vad folk från muslimska länder kommer ifrån. Vad är då lösningen på detta? Enligt er, sätta dem i några jävla segregerade ghetton så att de kan på nytt bilda sitt hemland inne i Sverige. Lööf och alla fitthuvuden som sitter i regeringen som inte ser det här problemet ska fan tvångsmatas med de här områdenas otrygghet och kriminalitet tills de spyr när de ser Koranen. Inte fan läser vi böner eller äter kött som främjar djurplågeri i svenska skolor, och alla kristna inslag så som avslutningar i kyrkan är helt frivilliga. Men fan ska det inte räcka, Sverige ska anamma islam istället. Helt.

Jävla skitfanskap vad förbannad jag är nu.

Mer till ämnet; så vitt jag vet så har muslimska skolor existerat sedan innan, men det är fortfarande lika fel att man segregerar nya kulturer såhär. Tack för att du som en oberoende individ på plats kan rapportera hur skolans läge är.
Citera
2013-09-20, 18:12
  #117
Medlem
Sockermissbrukares avatar
När jag gick i högstadiet hade de reserverat bussar åt oss också som vi åkte till och från skolan med, inget konstigt i det
Citera
2013-09-20, 18:13
  #118
Medlem
Hyfabuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windrunner
Men hur fan är det positivt att segregera en helt annan kultur i vårt land? Hur i helvete är det bra att invandrare med en vilt annorlunda syn på de flesta av livets värderingar inte lär sig att respektera och beblandas med landets egna kultur?
1. Man anser att dessa människor skall skickas tillbaka förr eller senare och att det därför kvittar om de blir integrerade i det svenska samhället.
2. Integrering betyder ändå inte assimilering.
3. Man vill inte beblanda svenska barn med icke-svenskar i rädsla för att icke-svenskarna påverkar svenskarna negativt.

Vart hade du helst gått i högstadiet? En homogen och svensk skola, eller en skola med en stor del MENA-folk?
Citera
2013-09-20, 18:16
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spinelo
Jag ska gå upp till skolan lite senare och ta lite bilder så ska ni få se, ser ut som ett fängelse med taggtråd och höga staket som säkert är 3 meter höga

Men det var ju skönt att höra. De flesta av dem lär väl ha den utsikten under kortare eller längre stunder under eller efter skoltiden ändå. Lika bra att anpassa dem till det.
Citera
2013-09-20, 18:16
  #120
Medlem
sjukaste jag läst, men det är ju faktist inte invandrarnas fel, vi har en riktigt efterbliven regering som tillåter detta... helt jävla sjukt, fattar inte hur något sånt här ens kan tillåtas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback