Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-16, 23:27
  #1
Moderator
Snuffelbutts avatar
Här ställer vi frågor om diskuterar dom problemen vi har med GTA V. Den här tråden gäller PS3 såväl som Xbox360. När spelet dyker upp till PC kommer vi förmodligen göra en tråd till.
Citera
2013-09-16, 23:28
  #2
Medlem
WalterSullivans avatar
Var det folk som hade problem med att ladda ner koderna på 360?
Citera
2013-09-16, 23:31
  #3
Medlem
SpaceOfAidss avatar
Om man köper skivan (till ps3) är det 7 gb ledigt som gäller? Har för mig att jag läste det, men nu hittar jag det såklart inte
Citera
2013-09-16, 23:47
  #4
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceOfAids
Om man köper skivan (till ps3) är det 7 gb ledigt som gäller? Har för mig att jag läste det, men nu hittar jag det såklart inte

Det stämmer, läste det på Aftonbladet.
Citera
2013-09-17, 00:03
  #5
Medlem
Har har köpt och laddat ner GTA V till ps3. klockan är 3 minuter över 17 sep. Varför kan jag inte spela?
Citera
2013-09-17, 00:12
  #6
Medlem
pulverhonungs avatar
Jag skulle stänga av mitt PS3, då kommer det upp "stäng av systemet automatiskt efter att nedladdningen slutförts i bakgrunden, ja / nej. Trycker jag ja så kommer GTA V som står på 51% och ett ytterligare GTA V som står på 0%, kan detta bero på att jag råkade ta "utför nedladdning i bakgrunden" innan men tappade tålamodet så att dessa pausades och stannade där? För jag har GTA i listan över spel och när jag startar det så kommer det där med release upp, bekräfta gärna för att vara på säkra sidan, ty!
Citera
2013-09-17, 00:14
  #7
Medlem
EnGulHatts avatar
Klistrar in mitt inlägg jag gjorde i den stora tråden. Kan vara bra info. Gäller 360 såklart.

Citat:
För att återigen dra upp diskussionen angående att man inte ska installera spelskivan. Läste att problemet tydligen uppstår pga att det blir för mycket för hårddisken och att den då inte hänger med. En lösning på detta som tydligen fungerar är att installera ena skivan på disken och den andra skivan på ett snabbt USB-minne (vet ej vad som menas med snabbt). Personen som skrev detta hade efter att ha gjort så inte drabbats utav en enda så kallad "pop-in", snarare tvärtom att spelet blev snabbare.

Så det kan ju vara en lösning för de personer som verkligen vill slippa att ha ett jetplan i TV-bänken.

Har detta skrivits tidigare så ber jag om ursäkt. Tänkte att det kan vara bra att veta. Vet inte heller om det stämmer. Bara förmedlar lite info.
Citera
Snuffelbutts avatar

Moderatormeddelande

Postat av Snuffelbutt 2013-09-17, 00:21
Moderator
Frågor om butikernas lagerstatus är INTE en supportfråga.
2013-09-17, 00:29
  #9
Medlem
ErPupones avatar
Jag har formaterat om mitt gamla PS3, säkert 4 år gammalt, för att få så mycket plats ledigt som möjligt till GTA V. GTA V har jag köpt via Playstation Store. Nu säger systeminformation att jag har 31 av 37 GB ledigt men jag kan inte ladda ner (GTA V-filen är 17 GB) det för jag har för lite ledigt minne. Jag antar att problemet är att GTA V tar dubbelt så många GB att installera, dvs 34 GB? KAN jag spela GTA V öht på mitt PS3? Någon som vet vart dessa 6 GB som används kan ligga någonstans?
Citera
2013-09-17, 00:34
  #10
Medlem
Mr.Maazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Det stämmer, läste det på Aftonbladet.
Då stämmer det mest troligt inte.
Citera
2013-09-17, 00:40
  #11
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rapoo
Har har köpt och laddat ner GTA V till ps3. klockan är 3 minuter över 17 sep. Varför kan jag inte spela?

Klockan 01 verkar det som.
Citera
2013-09-17, 01:04
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Klockan 01 verkar det som.

Aa det var 01. Fungerar nu !
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback