Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-22, 10:16
  #373
Avstängd
peterknudas avatar
Stackars Hård han har blivit översminkad idag. Pops Ranelidbrun vältränad med tight skjorta.
Anja o Mattias i kojan.
Citera
2014-11-22, 12:53
  #374
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Någon nämnde OS-krönikan i en annan tråd. TV3 storsatsar och kommer visa två stycken tvåtimmarskrönikor där längd kommer få en för sig själva. Riktigt bra!

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19900475.ab
Citera
2014-11-22, 19:24
  #375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Någon nämnde OS-krönikan i en annan tråd. TV3 storsatsar och kommer visa två stycken tvåtimmarskrönikor där längd kommer få en för sig själva. Riktigt bra!

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19900475.ab

Ska vi gissa på att damernas stafett kommer att visas halva ena programmet och då inledas med två korta glimtar på första sträckorna, en lite längre på Haags försök att hänga på och känna svenska folkets tyngd bli större och större och sedan visa hela Kallas sträcka med samtligas tankar insprängda. Herrarnas staffet får ett block mellan två reklamavbrott.

I det andra programmet kommer väl en halvtimme att tillägnas förspelet till hockeyfinalen och en halvtimme resten av hockeyturneringen, en halvtimme svenska framgångar och motgångar och sedan får skridsko, bob och konståkning resterande halvtimme att dela på, med 1 - 2 reklamavbrott
Citera
2014-11-22, 19:26
  #376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Har aldrig riktigt fått grepp på rättigheterna som Eurosport har, vad som är Sverige-exklusivt och inte. Prislappen skiljer nog en hel del iaf.

För att lyftas in i Kanal5 krävs det helt andra tittarsiffror. Går att snegla mot TV4 ungefär vad som funkar för en kommersiell huvudkanal. Det är mest landskamper, Wimbledon-finalen och lite vintersport. TdF, nja, det tror jag inte.

TdF kollar de flesta på enbart för att höra svenska kommentatorerna och det vet de andra kanalerna.
Citera
2014-11-22, 19:27
  #377
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Ska vi gissa på att damernas stafett kommer att visas halva ena programmet och då inledas med två korta glimtar på första sträckorna, en lite längre på Haags försök att hänga på och känna svenska folkets tyngd bli större och större och sedan visa hela Kallas sträcka med samtligas tankar insprängda. Herrarnas staffet får ett block mellan två reklamavbrott.

I det andra programmet kommer väl en halvtimme att tillägnas förspelet till hockeyfinalen och en halvtimme resten av hockeyturneringen, en halvtimme svenska framgångar och motgångar och sedan får skridsko, bob och konståkning resterande halvtimme att dela på, med 1 - 2 reklamavbrott

Det var bättre när SVT gjorde dem. Senast i Vancouver var krönika på 60 min. Det räcker så. Vi behöver inte mer. Det har public service bestämt.

Jag tycker det här låter superambitiöst.
Citera
2014-11-23, 11:48
  #378
Medlem
mishimas avatar
Skit i det...
__________________
Senast redigerad av mishima 2014-11-23 kl. 12:14.
Citera
2014-11-30, 17:50
  #379
Medlem
Alkibiadess avatar
Nu Eurosports Vintersöndag, känns lite stelt i studion. Får se om det tar sig när de blir mer varma i kläderna.
Citera
2014-11-30, 19:07
  #380
Medlem
ruckaalis avatar
Hur utvecklade sig Vintersöndag då? Blev det bättre?

Tittade på Eurosport idag när det var längdskidor bara för att testa. Tyckte det var bra med Vacchi och Elofsson. Elofsson kändes mycket bättre på eurosport än vad han någon gång varit på SVT faktiskt.
Alpint gör SVT ganska dåligt nu. Tyckte väl att Strand hade gjort sitt men Ljunglind är inte bättre än Strand som expert. Eurosport har verkligen lyft sig, riktigt rolig satsning och det värmer eftersom jag är ganska förtjust i kanalen.
Citera
2014-11-30, 19:14
  #381
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Hur utvecklade sig Vintersöndag då? Blev det bättre?

Tittade på Eurosport idag när det var längdskidor bara för att testa. Tyckte det var bra med Vacchi och Elofsson. Elofsson kändes mycket bättre på eurosport än vad han någon gång varit på SVT faktiskt.
Alpint gör SVT ganska dåligt nu. Tyckte väl att Strand hade gjort sitt men Ljunglind är inte bättre än Strand som expert. Eurosport har verkligen lyft sig, riktigt rolig satsning och det värmer eftersom jag är ganska förtjust i kanalen.

Det var nog mest när det var Karin Frick och fyra gäster stående kring ett bord som gjorde det lite stelt, blev bättre med bara Frick och Strand i studion. Sedan känns ju Starnd lite mossig och inte som han riktigt hängt med i utvecklingen.
Citera
2014-11-30, 20:41
  #382
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Det var nog mest när det var Karin Frick och fyra gäster stående kring ett bord som gjorde det lite stelt, blev bättre med bara Frick och Strand i studion. Sedan känns ju Starnd lite mossig och inte som han riktigt hängt med i utvecklingen.

Blev väldigt konstigt när hon frågade Strand om längdskidor. Det har blivit bättre under kvällen och snacket precis med Elofsson var bra.
Citera
2014-11-30, 23:40
  #383
Medlem
chessjamts avatar
Kanske en dum fråga men ni råkar inte veta om Eurosport har någon play-tjänst för oss som inte har TV? Jag är ganska beroende av SVT-play för att kunna se på världscuptävlingarna men allt prat om en högpresterande Per Elofsson gör mig sugen att se bara för att jämföra med Vinterstudion.
Citera
2014-12-01, 08:02
  #384
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Kanske en dum fråga men ni råkar inte veta om Eurosport har någon play-tjänst för oss som inte har TV? Jag är ganska beroende av SVT-play för att kunna se på världscuptävlingarna men allt prat om en högpresterande Per Elofsson gör mig sugen att se bara för att jämföra med Vinterstudion.

www.eurosportplayer.se
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback