Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-09-13, 09:16
  #1
Medlem
JapanKinas avatar
Det har framkommit att en organiserad grupp som går under namnet "Gipsy Bloods" var inblandade i hotet mot tidningen Corren när tidningen publicerade uppgifter om en razzia på en bilskrot i Linköping. I razzian hittades en större mängd narkotika och två personer är nu misstänkta för grovt narkotikabrott.

Citat:
Suna* Ram*zi, 25, Linköping (*=i)
Var en av männen som tog sig in till Correns reception för att få tidningen att ta bort artikeln om knarkrazzian på skroten. Han är tidigare dömd för bland annat förgripelse mot tjänsteman, flera stölder, hot mot tjänsteman, mängder med narkotikabrott. Han säger sig tillhöra gänget Gipsy Bloods.
Vi har inte hotat dem, säger han om besöker på Corren.http://www.expressen.se/nyheter/gang...okaltidningen/

Citat:
R*MADAN R*MIZI, 26, LINKÖPING: (*=a)
Var en av männen som tog sig in till Correns reception för att få tidningen att ta bort artikeln om knarkrazzian på skroten. Han är tidigare dömd för bland annat sju fall av grovt narkotikabrott, stöld och grov stöld. Han säger sig tillhöra gänget Gipsy Bloods.
Vi gick dit och sa att de skulle ta bort det. De ville inte ta bort den, säger han om besöket på Corren.http://www.expressen.se/nyheter/gang...okaltidningen/

Citat:
MERS*ON RAM*ZI, 23, LINKÖPING (*=I)
Står som ägare av skroten vid Gärstadsverket i Linköping. Släpptes från häktet i onsdags men är fortfarande misstänkt för grovt narkotikabrott efter polisens razzia mot skroten 29 augusti. Han är tidigare dömd för bland annat grov olovlig försäljning av alkoholhaltiga drycker vid hundra tillfällen, flera misshandelsfall, stölder och häleri. Han säger sig tillhöra gänget Gipsy Bloods.
http://www.expressen.se/nyheter/gang...okaltidningen/


Citat:
Den 30 augusti publicerade Östgöta Correspondenten, eller Corren, en artikel om en knarkrazzia dagen innan på ett skrotupplag vid Gärstadsverket i Linköping. Polisen hade misstankar om häleri på skrotupplaget, som tar emot bilkarosser och gamla kylskåp. Men bytet blev desto större.
Enligt uppgifter till Corren hittade polisens hundar flera kilo narkotika på flera platser på området.
- Det var tillräckligt mycket för att det ska bedömas som grovt narkotikabrott, men exakt vad det är och hur mycket är inget som vi släppt, säger kammaråklagare Helene Gestrin som leder förundersökningen.

Han säger att han, Sunai och Ramadan Ramizi tillhör gänget Gipsy Bloods. För Expressen åker de och hämtar sina gängkläder.
- Polisen ser mig som en tungt belastad kriminell men jag är inte dömd för narkotikabrott. Jag är dömd för stöld och häleri. Jag har skött mig i två år, säger Mersion Ramizi.
När Expressen pratar med Linköpingspolisen har de inga uppgifter om Gipsy Bloods verkligen är ett gäng. http://www.expressen.se/nyheter/gang...okaltidningen/

Vad är det här för gäng? Polisen påstår sig inte veta om att det är ett gäng? Någon som sitter på information om dessa Gipsy Bloods?
Citera
2013-09-13, 09:54
  #2
Medlem
dwgs avatar
Är det han som var med i "svenska miljonärer"
som äger skroten? Var han inte skrothandlare och kom från Linköping trakten?
Namn på han har jag ej.
Citera
2013-09-13, 10:02
  #3
Medlem
O-Lyckligs avatar
-"Varför ska man vara skrotgäng? Bara för man har en skrotföretag, då är man inge skrotgäng... Vi Är kända här i Linköping men polisen vill inte påstå det" Expressen, 13 sep 2013

Måtte detta utvecklas till en Raffatråd!
Citera
2013-09-13, 10:12
  #4
Medlem
Åh herregud, vad är det här för jävla pajasar?!
Citera
2013-09-13, 10:23
  #5
Avstängd
TT Boys avatar
Spännande. Väntar på en ny gangland tråd ala Raffa.
Citera
2013-09-13, 10:42
  #6
Medlem
Zicks avatar
Nu tycker jag ni är dumma, inte alls likt raffa. Detta är ju halvt inavlade ziggisar, de är kända för att vara både efterblivna och samtidigt jävligt allvarlig på sitt egna sneakiga lilla sätt.

Sen fattar jag inte riktigt, första halvan av artikeln så verkar de mest fokusera på att de INTE är gäng, inte kriminella utan bara har ett skrotföretag. Sen helt plötsligt åker de och hämtar "gängtröjor". Hm.
Citera
2013-09-13, 11:04
  #7
Medlem
LibertasEtJustitias avatar
Herregud vad pinsamt när de stod och poserade i gängtröjorna framför expressenkameran. Borde man inte växa ur den fasen någon gång i mitten av tonåren?

Inget smart drag att hota Corren, nu fick hela historien mångdubbelt med uppmärksamhet...
Citera
2013-09-13, 11:09
  #8
Medlem
DallasSkullss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zick
Nu tycker jag ni är dumma, inte alls likt raffa. Detta är ju halvt inavlade ziggisar, de är kända för att vara både efterblivna och samtidigt jävligt allvarlig på sitt egna sneakiga lilla sätt.

Sen fattar jag inte riktigt, första halvan av artikeln så verkar de mest fokusera på att de INTE är gäng, inte kriminella utan bara har ett skrotföretag. Sen helt plötsligt åker de och hämtar "gängtröjor". Hm.


Det har ju alla beståndsdelar för att bli ett nytt Gand även om det är en division högre dvs dom har bytt från doping och Benzo till riktiga droger. Dock tycker jag att dom ska komma in i 2000 talet och slänga in ett 69 efter namnet.
Citera
2013-09-13, 11:54
  #9
Medlem
Hm, va det inte nån som sa att "all reklam är bra reklam", med innebörden att all uppmärksamhet är reklam?
D.v.s de kanske ökar omsättningen (både vitt å svart) efter denna gratisreklam de fått?
Citera
2013-09-13, 12:59
  #10
Medlem
Ha ha ha det här var fan det bästa jag läst på länge, undra om dom själva fattade hur mycket dom gjorde bort sig när dom i ena artikeln hävdade att dom inte var kriminella, men i den andra artikeln ville dom påskina att don visst var kriminella. Undra hur lång tid det tar innan dom stämmer polisen för förtal, eftersom polisen inte kände till detta gäng. Dock läste jag i någon tidning, tror att det var expressen faktiskt att det skulle finnas kopplingar till black cobra i rättegången som reportern från expressen blev hotad vid. Någon som vet????
Citera
2013-09-13, 13:01
  #11
Avstängd
PhilJones.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Är det han som var med i "svenska miljonärer"
som äger skroten? Var han inte skrothandlare och kom från Linköping trakten?
Namn på han har jag ej.


Varför skulle en svensk kalla sitt gäng för gipsy bloods? Han du menar är svensk och från Norrköping.
Citera
2013-09-13, 13:32
  #12
Medlem
Maledictuss avatar
Jag fattar inte varför man ö.h.t. vill skylta med att man tillhör jordens mest avskydda folkgrupp. Det står ofta en turkstylad rosa BMW E36 med texten "Gipsy blood" i framrutan parkerad i Tallboda utanför ett hyreshus. Om man tittar noggrant på filmen så ser man en rosa bil parkerad efter den vita skåpbilen så troligtvis har den någonting att göra med det här s.k. gänget.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback