Citat:
Ursprungligen postat av
TheWindCriesMary
Har faktiskt samma syn på livet som många hippies, lyckan är källan till ett bra liv. Det är upp till var och en hur man uppnår denna lycka, för mig är det meditation, att uppleva naturen och att skratta och vara glad med vänner och familj. Livet löser sig, allt behöver inte vara så seriöst hela tiden. Slappna av och ta varje dag som den kommer.

Härligt men det är meningslöst, du kommer inte att finnas i framtiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
JurgenPontare
Vad är det som du tänker som skulle gör ditt liv meningsfullt, eller kommer kommer du inte skriva det för vi kommer begå självmord då?

Du skulle begå självmord om du vaknade ur dina vanföreställningar om att ditt liv har någon mening.
Själv kommer jag att spendera evigheten i paradiset.
Citat:
Ursprungligen postat av
Coyle
Jag är inte påläst om himlakroppar och deras rörelser, men att de förblir i sina banor är, såsom jag förstår det, på grund av gravitationen från något annat (och ev. större?) objekt. Rätta mig gärna.
Ditt ordval ("syfte") ger mig anledning att fråga, bara för förtydligandets skull: är det en extern part som givit järnkloten "syfte"? Vem? Och varför ska man tolka deras bana/placering/varaktighet som ett existentiellt syfte framför naturlagarna i spel rent generellt?
Den externa parten är slumpen, det som ger dom mening är att dom varar för evigt.