Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-09-09, 21:42
  #1
Medlem
Hej där.

Jag och en bekant har tänkt att åka utomlands inom en snar framtid,vårt största mål är:sol,värme,trevliga människor och självklart cannabis.Har kollat runt lite på Fb men hittar inga direkta resmål som passar.
Funderar på Grekland kanske,möjligtvis Spanien.i sådana fall,vilken ort.. Har heller inte någon koll på hur enkelt det är att ordna röka eller priser utomlands.

Har ni något resemål att rekommendera,om det är så,varför? Budgeten är väl ca 5 till 7 tusen kronor för flygbiljett.

Har försökt att skriva tydligt..Hoppas det är läsbart i alla fall
Citera
2013-09-09, 21:49
  #2
Medlem
barcelona i spainen där kan du köpa weed och hasch i coffeshops-klubbar det enda som du behöver göra är att bli medlem. 100% lagligt, så du behöver inte leta efter kranar och du vet alltid vilken strain du köper osv.
Citera
2013-09-09, 21:58
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoxpuff07
barcelona i spainen där kan du köpa weed och hasch i coffeshops-klubbar det enda som du behöver göra är att bli medlem. 100% lagligt, så du behöver inte leta efter kranar och du vet alltid vilken strain du köper osv.

Det skulle kunna funka.Är det något krångel med att bli medlem? Med tanke på att man bor i Sverige.
Citera
2013-09-09, 22:40
  #4
Medlem
Funderar på Grekland,Kreta.Har varit där 1 eller två gånger förut för länge sedan men då var jag så ung så alkohol eller droger inte existerade(för mig,heh).

har även kollat in webehigh.org ,men Kreta fanns ju inte där.
Citera
2013-09-10, 00:13
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Funderar på Grekland,Kreta.Har varit där 1 eller två gånger förut för länge sedan men då var jag så ung så alkohol eller droger inte existerade(för mig,heh).

har även kollat in webehigh.org ,men Kreta fanns ju inte där.


Är du dum eller?

Du har ju fått ett svar.

Vill du ha bra röka utan krångel eller lagliga risker så ta spanien, inte ett land där det är olagligt
Citera
2013-09-10, 00:14
  #6
Medlem
Sm0okeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Det skulle kunna funka.Är det något krångel med att bli medlem? Med tanke på att man bor i Sverige.
Sök efter tråden om Barcelona och Cannabis så får du dina svar.
Citera
2013-09-10, 00:26
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Det skulle kunna funka.Är det något krångel med att bli medlem? Med tanke på att man bor i Sverige.

nej det är inget krångel att bli medlem det är bara gå dit o säga att du vill bli medlem så fixar dom det direkt så kan du handla direkt.
Citera
2013-09-10, 00:36
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollig
Är du dum eller?

Du har ju fått ett svar.

Vill du ha bra röka utan krångel eller lagliga risker så ta spanien, inte ett land där det är olagligt

Jo,men kände en oro av att åka någonstans där jag inte har varit.

Har smält idén och Barcelona låter ganska slappt
Citera
2013-09-10, 00:37
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoxpuff07
nej det är inget krångel att bli medlem det är bara gå dit o säga att du vill bli medlem så fixar dom det direkt så kan du handla direkt.

Låter bra.

Då är frågan vart man ska bo osv osv,huh..
Citera
2013-09-10, 13:28
  #10
Medlem
Aol.s avatar
Skulle åka till Spanien då Grekland är jävligt dyrt, Barcelona är schysst som fan annars Mallorca (Magaluf) om du vill partaja. Du kan hitta flygbiljetter till båda destinationerna för under tusen lappen.
Citera
2013-09-10, 13:51
  #11
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoxpuff07
barcelona i spainen där kan du köpa weed och hasch i coffeshops-klubbar det enda som du behöver göra är att bli medlem. 100% lagligt, så du behöver inte leta efter kranar och du vet alltid vilken strain du köper osv.

Citat:
Ursprungligen postat av hoxpuff07
nej det är inget krångel att bli medlem det är bara gå dit o säga att du vill bli medlem så fixar dom det direkt så kan du handla direkt.

Aldrig hört talas om det här förut. Har du någon källa som behandlar ämnet?
Citera
2013-09-10, 15:15
  #12
Medlem
E14s avatar
Frankrike är nice. Det är olagligt på papper, men i praktiken är det ingen som bryr sig. Väldigt lätt att få tag på också. Folk röker öppet och jag blev själv bjuden flera gånger av folk jag precis träffat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback