Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-09, 20:54
  #1
Medlem
Morsan har nyss köpt en Chevrolet Cruze 1.7D LTZ.
Nu har auto stop lagt av, någon som vet vad man kan testa för att få igång det igen?

Jag har noll koll på bilar, så jag vet knappt vad auto stop är. Frågar mest för att hon ska slippa åka tillbaka med den.
Citera
2013-09-09, 21:03
  #2
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av grusgrus
Morsan har nyss köpt en Chevrolet Cruze 1.7D LTZ.
Nu har auto stop lagt av, någon som vet vad man kan testa för att få igång det igen?

Jag har noll koll på bilar, så jag vet knappt vad auto stop är. Frågar mest för att hon ska slippa åka tillbaka med den.
Det är alltså en bil med start/stopp-teknik? Uppfylls alla villkor för att det ska fungera, inte för varmt, inte för korta körsträckor eller för dålig laddning i batteriet?
Läst instruktionsboken? Om alla faktorer som behöver vara uppfyllda för att systemet ska funka är det men det ändå inte funkar så ska den ju in för jag misstänker att det är garanti på den fortfarande.
Citera
2013-09-09, 21:19
  #3
Medlem
Fuzzs avatar
Det mesta måste stämma.(antar som föregående att det är automatisk start stopp vid tex rödljus) Vet att vws bilar måste uppfylla typ 40 olika parametar om det ska fungera.
Bilen måste tex vara varm. Batteriet måste vara laddat etc. Bilen kan starta bra men batteriet ändå inte ta emot full laddning således funkar det inte. Bara att åka till baka för en felsökning.
Om ni nu gör som man ska.
Citera
2013-09-10, 15:25
  #4
Medlem
Tack för svar.
Jag har som sagt noll koll på vad det ens är, men det där med automatisk start/stopp-tekniktror jag att det är jag syftar på.
Det var min moder som frågade mig om detta, så jag tänkte att det inte skadade att dra iväg ett meddelande hit för att det kanske var något idiotfel, typ tryck på knapp x så funkar det.

Hon får helt enkelt köra förbi stället hon köpte den så får de kolla på det.
Citera
2013-09-10, 15:53
  #5
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av grusgrus
Tack för svar.
Jag har som sagt noll koll på vad det ens är, men det där med automatisk start/stopp-tekniktror jag att det är jag syftar på.
Det var min moder som frågade mig om detta, så jag tänkte att det inte skadade att dra iväg ett meddelande hit för att det kanske var något idiotfel, typ tryck på knapp x så funkar det.

Hon får helt enkelt köra förbi stället hon köpte den så får de kolla på det.
Ja, eller läsa instruktionsboken till att börja med.
Citera
2013-09-10, 16:59
  #6
Medlem
På de bilar jag har kört så har Switchen för on/off vart ett A med en cirkel runt omkring .
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback