2013-09-13, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Feli*ia verkar bo på ett gruppboende
http://www.foretagsfakta.se/%C3%85kersberga/Bergs%C3%A4ttra_Gruppbostad/1713854

http://www.ratsit.se/19950801-Felicia_Eva_Charlotte_Pettersson_Ellnebrant_Akersb erga/If10XTlV_ma0OzxlOr-GHnHdTlUziN6IlB9NSOmRYF4

Kanske blir psykiatrisk vård för henne.

Ett LSS-boende.

"

Målgrupp: Vuxna personer med funktionsnedsättning.

Verksamhetsinriktning: Verksamheten erbjuder boende för vuxna personer med funktionsnedsättning i form av gruppbostad. Verksamheten är uppdelad i två enheter om vardera fem lägenheter där enheterna har separata gemensamhetsutrymmen.

Huvudman: Österåkers kommun"
Citera
2013-09-13, 15:39
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilJones.
Varför reagerade ingen i omgivningen när hon började posta spliffar och posera med fakevapen på sin instagram? Hade någon gjort detta hade hon fått vård mycket tidigare och 32 åringen hade varit vid liv idag.

Knarkar, bär vapen och hänger med nysvenskar. Varför såg ingen varningsignalerna?

Vem/vilka av dessa är Feli*ias föräldrar? Varför bryr de sig inte?
http://www.ratsit.se/BC/SearchSimple.aspx?Who=ellnebrant
Senast redigerad av Flor-Ida 2013-09-13 kl. 15:42.
Citera
2013-09-13, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhilJones.
Varför reagerade ingen i omgivningen när hon började posta spliffar och posera med fakevapen på sin instagram? Hade någon gjort detta hade hon fått vård mycket tidigare och 32 åringen hade varit vid liv idag.

Knarkar, bär vapen och hänger med nysvenskar. Varför såg ingen varningsignalerna?

Hon har ju redan fått vård en gång för misshandel och det verkar ju inte ha hjälp, inte heller den samhällstjänst hon dömdes till innan. Spärra in för alltid! Kortslutning i empatipaketet kan inte åtgärdas genom "vård".
Citera
2013-09-13, 15:48
Medlem
Pastakryddas avatar
[quote=Koskensnorva|45219366]
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda

Alltså, det är som sagt inte olagligt att sälja sex, så när väl pengarna är betalda så kan BO inte göra så mycket än att vända ryggen och gå. Tar han till våld så åker han dit på det. Ger någon dig pengar på gatan och du tar dom kan ju inte du åka dit på bedrägeri ändå? Nej, föräldrarna fanns men tyvärr hade dom ingen koll på att detta skulle hända såklart..

En 16 åring hänger med en tjej som är 18, som dessutom bott/bor (?) på boenden pga problematik av något slag. 18-åringen lägger ut bilder på spliff, vapen osv öppet på sin facebook. Dessa två syns tillsammans på bådas facebook. Föräldrarna trodde att vad skulle hända? En överdos hade även kunna hända? Men föräldrarna var naiva, upptagna med sig själva, arbete eller vad? Det fattar väl vem som helst att det brakar åt helvete? Jag tycker inte synd om föräldrarna längre. Jag tar tillbaka det.

Hade du skrivit att dom kämpat som fan med att få dessa att inte umgås, kontaktat hjälp, gjort allt vad som stod i deras makt för att påverka sin dotter på rätt väg hade jag ännu tyckt synd om dom. Ja, jag har haft tonårsbarn jag vet hur jävla svårt det är att ha stenkoll. MEN föräldrar kan tala med varandra. Upplysa varandra om vad som pågår.

Varför tror du att tjejerna dras till dessa pojkar som tror dom är värsta gangsterkungarna?

EDIT: Detta är ett inlägg ställt till Koskensnorva, vet inte varför det blev såhär konstigt?
Senast redigerad av Pastakrydda 2013-09-13 kl. 16:00.
Citera
2013-09-13, 15:53
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Hon hann stänga ner sitt konto på fejan innan jag hann kolla... är det någon som gjort en screenshot på det hela??????

Eller finns annan bild?

http://statigr.am/p/518780530009007450_329966240
Citera
2013-09-13, 16:11
Medlem
[quote=Pastakrydda|45219501]
Citat:
Ursprungligen postat av Koskensnorva

En 16 åring hänger med en tjej som är 18, som dessutom bott/bor (?) på boenden pga problematik av något slag. 18-åringen lägger ut bilder på spliff, vapen osv öppet på sin facebook. Dessa två syns tillsammans på bådas facebook. Föräldrarna trodde att vad skulle hända? En överdos hade även kunna hända? Men föräldrarna var naiva, upptagna med sig själva, arbete eller vad? Det fattar väl vem som helst att det brakar åt helvete? Jag tycker inte synd om föräldrarna längre. Jag tar tillbaka det.

Hade du skrivit att dom kämpat som fan med att få dessa att inte umgås, kontaktat hjälp, gjort allt vad som stod i deras makt för att påverka sin dotter på rätt väg hade jag ännu tyckt synd om dom. Ja, jag har haft tonårsbarn jag vet hur jävla svårt det är att ha stenkoll. MEN föräldrar kan tala med varandra. Upplysa varandra om vad som pågår.

Varför tror du att tjejerna dras till dessa pojkar som tror dom är värsta gangsterkungarna?

EDIT: Detta är ett inlägg ställt till Koskensnorva, vet inte varför det blev såhär konstigt?

Du missförstår mig totalt.. Föräldarna har kämpat ett antal månader för att försöka lösa problemen tjejerna har haft, mycket alkohol och konstiga umgängen.. För att man umgås ju med personer i samma intresse, dvs droger.
Citera
2013-09-13, 16:14
Medlem
Flor-Idas avatar
[quote=Koskensnorva|45219856]
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda

Du missförstår mig totalt.. Föräldarna har kämpat ett antal månader för att försöka lösa problemen tjejerna har haft, mycket alkohol och konstiga umgängen.. För att man umgås ju med personer i samma intresse, dvs droger.

Men den äldre har ju haft problem i flera år. Hon blev dömd redan 2011.
Citera
2013-09-13, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Vem/vilka av dessa är Feli*ias föräldrar? Varför bryr de sig inte?
http://www.ratsit.se/BC/SearchSimple.aspx?Who=ellnebrant

Verkar som om släkten är något rörig men de är alla släkt..... dessutom har ju tjejen dubbelnamn, hm ursäkta, mellannamn och efternamn Pet*ersson - Ellebra*nt så det är ju lite svårt att veta om det är mammans eller pappans namn som hon bär som efternamn. Mitt tips är dock att P:son är pappans namn och Elln*brant är mammas. En sådan finns född i Å-berga, bott ett tag i Rinkeby, fått barn med mellannamn och efternamn..... och var singelmamma 1990, numera bor hon i Vingåker, som av en händelse ligger alldeles bredvid Katrineholm, dit vår mördare åkte i tisdags.
Citera
2013-09-13, 16:18
Medlem
[quote=Koskensnorva|45219856]
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda

Ett antal månader skriver du!!!!! Men vad fasen den ena tjejen dömdes ju redan för flera år sedan första gången.......

Å en 15-åring kan man faktiskt sätta sig på!!!
Citera
2013-09-13, 16:28
Medlem
Visst är det tragiskt att unga tjejer förstör sina liv på detta sätt. Och även andras liv, uppenbarligen.
Citera
2013-09-13, 16:38
Medlem
[quote=Koskensnorva|45218932]Jag känner båda tjejerna som gjorde detta och tycker oerhört synd om BO och anhöriga..Båda blev nerdrogade och tvingade till att lura offret, dock så fick jag genom telefon-konversationer se att mannen var ute efter sex-köp vilket var helt fel. Men! jag vill bara säga att båda tjejerna mår oerhört dåligt efter händelsen och att dom inte ville skada BO på något sätt överhuvudtaget, utan blev "tvungna" av GM, att göra som han sa.

Återigen, tankar till anhöriga samt BO. R.I.P.[/QUOT

Blev dom tvingade till båda rånen?? Dom är ju anklagade för ett rån som skede den 4 sen grovrån den 5??
Sluta skriv att BO var ute efter ett sex -köp eftersom detta handlade inte alls om det.
Men tänker sluta tjata om det eftersom sanningen kommer fram till slut .
Citera
2013-09-13, 16:55
Medlem
Ni alla missuppfattar mig fel, klart som fan att föräldrarna har försökt att ändra på tjejerna, men det är inte ju inte direkt hur lätt som helst att lösa allting som förälder dessa dagar eller hålla koll på allting. Säger inte heller att tjejerna gjorde rätt, men dom gjorde inte heller fel då dom inte skadade BO:n eller hade nånting med mordet att göra. Hur som helst så är det otroligt tråkigt över vad som hänt och sånt här sitter i hjärtat längre än vad man tror..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in