Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-06-28, 05:52
  #1
Banned
Hejsan! vet att det finns tusentrådar om snabb efektiv vikt nedgång men vill veta vad ni tror om just min plan.....


köpt epehdra supercaps2 100tabbar
som jag tänker ta en morgon & en eftermiddag.

minst en timmes morgon promenad varje dag.
(direkt efter uppvaknade, hört att det ökar fettförbränningen även under dagen)

2dl havregryns gröt efter promenaden.
ev knäcke macka med endast kokt skinka på.


lika lång eftermiddags promenad kombinerad med jogging i samband med en eph supercap.

för övrigt har jag inhandlat nutrilett för 2veckor ganska exakt.
samt sallad/tomat/gurka kokt kyckling filé /makrill/äggvita.

det är väll det jag tänkt baserat min mat på..i stort sett.
även om det mest kommer bli nutrilett dom första 2veckorna.
samt att precis som man ska "äta" nutriletten var 3e timme
kommer jag äta mina små portioner,för att hålla förbränningen igång.

läst i andra trådar att man måste få i sig fett oxå?
1g/kg var om jag mins rätt,dvs 73g för mig nu.
vilket fett är bäst & lättast?


som ni ser ingår ingen direkt träning eftersom komunen stängt gymmet
under sommaren, dom andra gymmen är lite långt att ta sig till men ska försöka iallafall 1gång i veckan.

några förslag & tips?
tippad vikt nedgång om detta följs i tex 1månad?

tack på förhand...
Citera
2005-06-28, 07:24
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocker_swe
Hejsan! vet att det finns tusentrådar om snabb efektiv vikt nedgång men vill veta vad ni tror om just min plan.....


köpt epehdra supercaps2 100tabbar
som jag tänker ta en morgon & en eftermiddag.

minst en timmes morgon promenad varje dag.
(direkt efter uppvaknade, hört att det ökar fettförbränningen även under dagen)

2dl havregryns gröt efter promenaden.
ev knäcke macka med endast kokt skinka på.


lika lång eftermiddags promenad kombinerad med jogging i samband med en eph supercap.

för övrigt har jag inhandlat nutrilett för 2veckor ganska exakt.
samt sallad/tomat/gurka kokt kyckling filé /makrill/äggvita.

det är väll det jag tänkt baserat min mat på..i stort sett.
även om det mest kommer bli nutrilett dom första 2veckorna.
samt att precis som man ska "äta" nutriletten var 3e timme
kommer jag äta mina små portioner,för att hålla förbränningen igång.

läst i andra trådar att man måste få i sig fett oxå?
1g/kg var om jag mins rätt,dvs 73g för mig nu.
vilket fett är bäst & lättast?


som ni ser ingår ingen direkt träning eftersom komunen stängt gymmet
under sommaren, dom andra gymmen är lite långt att ta sig till men ska försöka iallafall 1gång i veckan.

några förslag & tips?
tippad vikt nedgång om detta följs i tex 1månad?

tack på förhand...

För att dieten ska bli lyckad så ska den helst vara proteinbaserad, 2 gram per kg kroppvikt är en fin siffra, nutrilettskiten kan du använda för att sparka igång det hela men gå över till riktig mat så fort som möjligt.

Exempel på bra fett är olika oljor (olivolja etc), jordnötter (gärna torkade, inte rostade), fet fisk, avocado mm.

Till sist, om du orkar, räkna ut din energiförbrukning, i vila ligger den på ca. 2500 kcal, dra inte bort mer än 500 kcal per dygn. Du kmr med med den siffran att gå ner ca ett halvt kg i veckan och det är utmärkt för att förebygga muskelförlust vilket i sig är en faktor som påverkar din förbränning avsevärt, underskatta inte styrketräningen i sammanhanget, det är en annan sak so höjer förbränningen rejält samt hjälper till att förebygga muskelförlust. Det går inte att räkna ut hur mycket du kmr förbränna med den träningen samt maten du nämner, du måste komma med exakta siffror på hur mycket du äter. Men vad du än bestämmer dig för att göra, svält dig inte, se till att du får i dig ordentligt med näring, annars kmr det sluta med att dom muskler du har på kroppen försvinner och sedan är det bara o räkna med att du blir knubbig igen.
Citera
2005-06-28, 07:45
  #3
Banned
Koffein med Ephedran peeeeeeliz
Citera
2005-06-28, 07:59
  #4
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av bullis[SOMFAN]
Koffein med Ephedran peeeeeeliz

kom just in från 1timmes power walking. självklart har jag tänkt
stacka med koffeintabs,har inte hunnit köpa detta så fick
bli en stark kopp kaffe,harfortfarande energi kvar, blir nog längre sväng imorgon.
Citera
2005-06-28, 08:00
  #5
Medlem
Passa sig för ephedragrejer bara, dämpar aptiten nåt djävulskt om man är ovan. I övrigt så har dom knappast nån större effekt på fettförbrännigen, däremot får man ju en hel del energi...
Citera
2005-06-28, 08:10
  #6
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
För att dieten ska bli lyckad så ska den helst vara proteinbaserad, 2 gram per kg kroppvikt är en fin siffra, nutrilettskiten kan du använda för att sparka igång det hela men gå över till riktig mat så fort som möjligt.

Exempel på bra fett är olika oljor (olivolja etc), jordnötter (gärna torkade, inte rostade), fet fisk, avocado mm.

Till sist, om du orkar, räkna ut din energiförbrukning, i vila ligger den på ca. 2500 kcal, dra inte bort mer än 500 kcal per dygn. Du kmr med med den siffran att gå ner ca ett halvt kg i veckan och det är utmärkt för att förebygga muskelförlust vilket i sig är en faktor som påverkar din förbränning avsevärt, underskatta inte styrketräningen i sammanhanget, det är en annan sak so höjer förbränningen rejält samt hjälper till att förebygga muskelförlust. Det går inte att räkna ut hur mycket du kmr förbränna med den träningen samt maten du nämner, du måste komma med exakta siffror på hur mycket du äter. Men vad du än bestämmer dig för att göra, svält dig inte, se till att du får i dig ordentligt med näring, annars kmr det sluta med att dom muskler du har på kroppen försvinner och sedan är det bara o räkna med att du blir knubbig igen.


Japp tanken med "nutrilett skiten" var just att starta det hela
glömde nämna armhävningar samt situps iaf 3gånger per dag.
vet inte om det gör så stor skillnad men iaf.
hur räknar man ut sin energi förbrukning bäst då?
köpte cashew nötter osaltade för någon dag sedan,
men det får nog ta å bli avocade eller olivolja då istället
för dom var så jävla goda hehe.

" du måste komma med exakta siffror på hur mycket du äter."

tanken efter nutriletten är väll att en portion ska innehålla ca:"1/3 kokt kyckling filé, en tomat (minus det äcklig "kärnhuset" ) :P
3st tjocka gurkskivor (är ju mest för mättnads känslan)
1-2st äggvitor?
lite sallad (hehe väldigt exakt) nä men inte allt för mycket ska ändå bara bli en liten portion.
lite vitlök för smaken
ev lite rödlök?" inte hört något ont om det.


tack för tipset ang proteinerna...

några andra tips & förslag?
gärna på mer "nyttig" mat eller sätt att
variera maten.
Citera
2005-06-28, 08:12
  #7
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Passa sig för ephedragrejer bara, dämpar aptiten nåt djävulskt om man är ovan. I övrigt så har dom knappast nån större effekt på fettförbrännigen, däremot får man ju en hel del energi...

japp märkte det från början, men tvingar mig att äta iaf det funkar.
så epehdran har ingen fett förbrännande verkan?
är stacker att föredra då isf?
Citera
2005-06-28, 08:15
  #8
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av Rocker_swe
japp märkte det från början, men tvingar mig att äta iaf det funkar.
så epehdran har ingen fett förbrännande verkan?
är stacker att föredra då isf?

Edit: ökar inte epehdran blodtrycket samt skjussen i kroppen & pgr av det även ökar fettförbränningen?
Citera
2005-06-28, 08:26
  #9
Medlem
Finns en formel för att räkna ut din ungefärliga förbrukning. 2500 kcal är vad du förbränner i vila som sagt, ligger i sängen typ. Om du sedan går i plugget och springer i trappor o sådant så kan du ju räkna med att du förbränner mer än 2500 kcal. Sedan så får du räkna med att din träning bränner en del med, det kan du räkna på här http://caloriesperhour.com/index_burn.html

De olika preparaten för fettförbrännig kommer inte göra någon stor skillnad, det som bränner fett är ett underskott av energi, inte piller. Vad du däremot får av exempelvis ephedrabaserade preparat är en rejäl energikick samt en aptitdämpande effekt. Detta är mina erfarenheter inget annat.

Edit: Här är formeln.

Ditt ungefärliga energibehov kan du räkna ut genom den beprövade Harris&Benedict-ekvationen från 1919:

Män: 66.5 + (13.75 x kg) + (5.003 x cm) - (6.775 x ålder)

Kvinnor: 655.1 + (9.563 x kg) + (1.850 x cm) - (4.676 x ålder)

Slutsiffran är ditt BEE, dvs ditt basala energibehov vid vila.

Därefter multipliceras BEE:t med en stress- och aktivitetsfaktor från 1.2 - 2.0, där 1.2 är en dag framför datorn och 2.0 är en idrottsmans dag inom en konditionsgren, och från summan du får fram (som alltså visar det energiintag du behöver för att din kroppsvikt skall vara konstant vid den aktivitetsnivå du anger) drar du av 500 kcal. Det är kaloriintaget som du bör ligga på för att uppnå viktminskningen av ett halv kilo per vecka.
Citera
2005-06-28, 08:40
  #10
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Finns en formel för att räkna ut din ungefärliga förbrukning. 2500 kcal är vad du förbränner i vila som sagt, ligger i sängen typ. Om du sedan går i plugget och springer i trappor o sådant så kan du ju räkna med att du förbränner mer än 2500 kcal. Sedan så får du räkna med att din träning bränner en del med, det kan du räkna på här http://caloriesperhour.com/index_burn.html

De olika preparaten för fettförbrännig kommer inte göra någon stor skillnad, det som bränner fett är ett underskott av energi, inte piller. Vad du däremot får av exempelvis ephedrabaserade preparat är en rejäl energikick samt en aptitdämpande effekt. Detta är mina erfarenheter inget annat.

Edit: Här är formeln.

Ditt ungefärliga energibehov kan du räkna ut genom den beprövade Harris&Benedict-ekvationen från 1919:

Män: 66.5 + (13.75 x kg) + (5.003 x cm) - (6.775 x ålder)

Kvinnor: 655.1 + (9.563 x kg) + (1.850 x cm) - (4.676 x ålder)

Slutsiffran är ditt BEE, dvs ditt basala energibehov vid vila.

Därefter multipliceras BEE:t med en stress- och aktivitetsfaktor från 1.2 - 2.0, där 1.2 är en dag framför datorn och 2.0 är en idrottsmans dag inom en konditionsgren, och från summan du får fram (som alltså visar det energiintag du behöver för att din kroppsvikt skall vara konstant vid den aktivitetsnivå du anger) drar du av 500 kcal. Det är kaloriintaget som du bör ligga på för att uppnå viktminskningen av ett halv kilo per vecka.



"Totals: 950 calories in 2 hr

Male 20, 160 cm, 73 kg: BMI=28.5 BMR=1,735 RMR=1,635
Race Walking
475 calories in 1 hr "

2gånger dagligen då..

så då ska altså min förbränning bli 475x2 (2promenader) + 2500 = 3450 kalorier brända per dag då? eller har jag fattat fel ?(inte så ovanligt isf :P )

2006,23 <- mitt "BEE"
hur mkt kan tänkas att det ska gångras med tanke på den motion jag angett?
Citera
2005-06-28, 08:48
  #11
Medlem
Märk väl att race walking är att gå RIKTIGT jävla snabbt.

I övrigt, eftersom du redan räknat ut aktiviteterna så behöver du knappast multiplicera med aktivitetsfaktorn, men om du har en väldigt aktiv vardag, kropparbete etc, så kan det ju vara läge att utföra en multiplikation.

Annars kan nog din siffra stämma, man förbränner ofta mer än vad man tror och då är det lätt att göra åt helvete fel.
Citera
2005-06-28, 08:52
  #12
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Märk väl att race walking är att gå RIKTIGT jävla snabbt.

I övrigt, eftersom du redan räknat ut aktiviteterna så behöver du knappast multiplicera med aktivitetsfaktorn, men om du har en väldigt aktiv vardag, kropparbete etc, så kan det ju vara läge att utföra en multiplikation.

Annars kan nog din siffra stämma, man förbränner ofta mer än vad man tror och då är det lätt att göra åt helvete fel.


japp skulle nog säga att det är race walking
ingen idé att spara på krutet
å nu ska jag altså få i mig 500kalorier mindre
än vad jag förbränner har jag fattat rätt då?
tack för mycket bra svar
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback