Citat:
Ursprungligen postat av Maeztroo
Iallafall, vilken drog är att rekommendera om man vill kunna plugga intensivt och bra? Är det amfetamin eller?
Amfetamin helt klart. Skrev min stora gymnasieuppsats i Svenska B kvällen/natten innan den skulle lämnas in. Satt i bra många timmar och filade och resultatet då? Ptja, Väl Godkänt med beröm
Den drog som inte lämpade sig så väl i plugget är helt klart LSD...
Var på Turbine i Sthlm och klockan var 4:30 en Torsdagmorgon, när vi fick den brillianta idea att slänga i oss ett par microdots utan att tänka på att stället stänger 05:00. Sagt och gjort och traditionsenligt spelades BBE - Seven Days and One Week som sista låt innan man vid 05:30 var på väg mot norrort med tuben. Vid det här laget hade det börja färga skapligt och när man väl var hemma satt man vid köksbordet med päronen som ett j-a kryss medans man hade fullt upp att försöka begripa vad dom pratade om ( nåt i stil med, hur fan orkar du gå till skolan utan att sova typ ) samt att smörgåsen hade udda proportioner.
Hur som helst, cykeln ner till plugget i bästa Hoffmann stil bara för att på lektionen be en polare ( som ganska snart förstod min situation ) hjälpa mig löda fast ett par kablage då jag knappt visste ut eller in om vad en lödstation var eller varför, om än mindre vilken sladd jag skulle ha..
Ganska roligt när man tänker tillbaka, men absolut inget att rekommendera då iQ-nivån inte var den bästa. ( Eller kanske var på tok för hög, så man brydde sig mindre om dessa triviala saker man skulle göra i skolan - I AM GOD

)