Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-08, 04:08
  #1
Medlem
Hej!

Har haft en riktigt dåliga vecka och det hela började med att mina väskor på Chicago airport blev försvunna (i väskan hade jag min bankdosa). Nog med det, tänkte att jag skulle fixa en lägenhet här och få väskorna hitskickade eftersom jag ändå ska studera här.

Sedan efter en 40-50 minuter i Sunnyvale California så tappar jag min plånbok. Jag ringer upp min familj och ber de flytta över pengar via Western Union. Har nu ca 300$ kvar.

Min mamma spärrade kreditkortet och förklarade att jag tappat min plånbok i USA och behöver genast ett nytt kort.

Dagen efter det gick jag till SJPD för att undersöka om någon plånbok har kommit in eller inte. Lyckligtvis nog så hade någon god själ lämnat in plånboken och nu är den äntligen tillbaks i mina händer.

Mitt problem är nu..... Kan swedbank ta bort spärren från kreditkortet? Om inte så har jag ju knappt 300$ att leva på i 1-2 veckor tills det nya kortet kommer fram.....
Citera
2013-09-08, 04:21
  #2
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaadz
Mitt problem är nu..... Kan swedbank ta bort spärren från kreditkortet? Om inte så har jag ju knappt 300$ att leva på i 1-2 veckor tills det nya kortet kommer fram.....
Nej, ville även göra det en gång men gick inte.

Bästa sättet är att föra över lite pengar till en vän som sedan tar ut pengarna åt dig via en bankomat. Nog har du någon som kan ställa upp om du ändå ska studera..

Annars kan du säkert öppna ett nytt konto inom en vecka där du nu är bosatt.
__________________
Senast redigerad av ManJuice 2013-09-08 kl. 04:24.
Citera
2013-09-08, 06:31
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaadz
Hej!

Har haft en riktigt dåliga vecka och det hela började med att mina väskor på Chicago airport blev försvunna (i väskan hade jag min bankdosa). Nog med det, tänkte att jag skulle fixa en lägenhet här och få väskorna hitskickade eftersom jag ändå ska studera här.

Sedan efter en 40-50 minuter i Sunnyvale California så tappar jag min plånbok. Jag ringer upp min familj och ber de flytta över pengar via Western Union. Har nu ca 300$ kvar.

Min mamma spärrade kreditkortet och förklarade att jag tappat min plånbok i USA och behöver genast ett nytt kort.

Dagen efter det gick jag till SJPD för att undersöka om någon plånbok har kommit in eller inte. Lyckligtvis nog så hade någon god själ lämnat in plånboken och nu är den äntligen tillbaks i mina händer.

Mitt problem är nu..... Kan swedbank ta bort spärren från kreditkortet? Om inte så har jag ju knappt 300$ att leva på i 1-2 veckor tills det nya kortet kommer fram.....

Det där är ju ganska mycket pengar för 1-2 veckor ändå. Du får ju så klart inte betalat deposit på lägenhet eller så men du ska nog överleva ska du se.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback