2013-09-07, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangan74orebro
Jag tror den delen av muslimer som är fundamentalister skulle tycka det var obevämt, kanske har andra fördommar. Men de anpassar sig till förändringarna..

Sen vet jag inte om du har hört talas om badvakter?
Brukar hjälpa till vid sådana problem och har avvisat (oftast män) när problem uppstått.

Så fler badvakter skulle alltså anställas och fördyra kostnaderna. Är det något bra det?
Citera
2013-09-07, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Jag vet inte, frågar du om det har hänt någon gång att en bög tafsar på pojkar på badhuset?

Jag har aldrig sett att en bög antastat en pojk i omklädningsrummet, duschen eller bastun och ej heller läst om det..

Med det resonumanget som förs så borde väl alla pojkar vara livrädda för att gå till ex. badhus ifall bögar ska ge sig på dem i duschen..
Citera
2013-09-07, 16:58
Medlem
Citat:
Så fler badvakter skulle alltså anställas och fördyra kostnaderna. Är det något bra det?

Nej..
De gör redan ett bra jobb och de skulle klara av om det dök upp några problem..

Men då inte bögarna ger sig på småpojkarna i duschen skulle väl inte hetrosexuella män och kvinnor ge sig på flickor och pojkar heller..

Ni överdramatiserar det hela..

Prata gärna med någon badvakt (de är trevliga och du kan gärna byta några ord med honom eller henne), följ bara med när de jobbar så kan de förklara sitt jobb..
Citera
2013-09-07, 17:20
Medlem
Som en sammanfattande analys av diskussionen så här långt, tycks det mig snarast som det behövs fler omklädningsrum; för män och kvinnor, för muslimer och kristna, för yngre och äldre. Det blir väl åtta olika omklädningsrum. Dyrt detta, och alla dessa badvakter som behövs också. Så lösningen är nog att vi fortsätter på det sätt som tycks ha fungerat bra hittills.
Citera
2013-09-07, 17:27
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Många skulle inte vilja att deras döttrar duschade bland vuxna män. Så jag tror att det skulle bli ett ramaskri om man införde det.

Det är väl mer så att flickor och kvinnor vill ha egentid i bassängen. Antagligen för att vara helt säkra på att män inte beter sig illa mot dem.

Så jag antar att detta kan bli verklighet den dag då män ger fan i barn och vuxna. Därmed inte sagt att inte kvinnor också kan begå sexuella övergrepp. De gör de ju så klart men inte i samma omfattning.

Hur vilsen är du?
Jag duschar på daglig basis med andras döttrar och söner med, för den delen... Vad är problemet.
Var har kvinnor egentid i bassänger? Saudi kanske. Eller feministanläggningar?

Vilka är männen du menar?
Kvinnorna, sköter de sig bättre än män?

Edit: Är det något annat som klämmer och det blir en enkel utväg att skylla på män? Valkar? För mycket tröstätande?
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2013-09-07 kl. 17:37.
Citera
2013-09-07, 17:33
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangan74orebro
Jag har aldrig sett att en bög antastat en pojk i omklädningsrummet, duschen eller bastun och ej heller läst om det..

Med det resonumanget som förs så borde väl alla pojkar vara livrädda för att gå till ex. badhus ifall bögar ska ge sig på dem i duschen..

Hennes resonemang låter mest misandriskt. Eller bara som om hon är fobisk gentemot män

Jag är uppvuxen i dessa miljöer... Tränade på hög nivå från ung till vuxen ålder.
Visst fanns det bögar. Men det gör det väll överallt.
Citera
2013-09-07, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Har alltid funnits och kommer alltid att finnas...precis som med männen som är av samma sort. Ser inga problem i det.

Inte alls länge sedan jag blev raggad på av en bög t.ex., i en kommunal simanläggning. Inga problem alls, då ingen av oss hade något problem med att han testade och failade p.g.a. min hetrosexualitet. Odramatiskt, soft. Hade lika väl kunnat vara en annan miljö enl. mig.

Initialt kan jag säga att jag är för att blanda kön i intima sammanhang, för att avdramatisera allt trams kring våra nakna kroppar. Skulle vara en mycket bra och tydlig signal till alla...även de nyare Svenskarna. Att det är tollerans åt båda hållen som gäller, inget annat. Manshatare och kvinnohatare kan vara någon annan stans.

Jag är övertygad om att kvinnor generellt sett inte vill bli raggade på i duschrum.
Citera
2013-09-07, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Hur vilsen är du?
Jag duschar på daglig basis med andras döttrar och söner med, för den delen... Vad är problemet.
Var har kvinnor egentid i bassänger? Saudi kanske. Eller feministanläggningar?

Vilka är männen du menar?
Kvinnorna, sköter de sig bättre än män?

Edit: Är det något annat som klämmer och det blir en enkel utväg att skylla på män? Valkar? För mycket tröstätande?

Det är inte alls särskilt ovanligt att kvinnor har egna tider då bara kvinnor får bada i bassängerna.

Din kunskap är stor.

Att låtsas som om män inte skulle visa kvinnor och flickor ovälkommet intresse är ju korkat och dessutom att förneka att en del skulle ta sig ovälkomna friheter och begå övergrepp är ju ännu mer dumt.

Självklart finns det redan problem med att män är på badhus för att titta på nakna pojkar och att de även stör pojkar med detta på olika sätt och att en del av dem begår övergrepp mot dem. Det är ju ett problem däremot som man borde försöka lösa.
Citera
2013-09-07, 18:06
Medlem
Sereenas avatar
Eller kanske helt sonika köra 3 rum, "DAM" - "UNI/MIX" - "HERR" så kan folk välja fritt.
Citera
2013-09-07, 18:20
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Eller kanske helt sonika köra 3 rum, "DAM" - "UNI/MIX" - "HERR" så kan folk välja fritt.

Varför då, det är ju ingen skillnad på män och kvinnor.
Citera
2013-09-07, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Varför då, det är ju ingen skillnad på män och kvinnor.

Det tycker nog de flesta människor som ska duscha på ett badhus eller efter gympapasset. Det är väl de dessa inrättningar tycker att de är till för. De har ju inte verksamhet speciellt inriktad för de få som anser att det inte är någon skillnad på män och kvinnor.
Citera
2013-09-07, 18:34
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det tycker nog de flesta människor som ska duscha på ett badhus eller efter gympapasset. Det är väl de dessa inrättningar tycker att de är till för. De har ju inte verksamhet speciellt inriktad för de få som anser att det inte är någon skillnad på män och kvinnor.

Så du menar alltså att inte alla är överens om att det inte är någon skillnad på män och kvinnor? Jag är chockad, jag trodde det var en vedertagen sanning, det låter i alla fall så varje gång det talas om jämställdhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in