2013-09-07, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Så du menar alltså att inte alla är överens om att det inte är någon skillnad på män och kvinnor? Jag är chockad, jag trodde det var en vedertagen sanning, det låter i alla fall så varje gång det talas om jämställdhet.

Trodde du det. Så uppfattar jag inte alls saken. Hör eller läser ytterst sällan om någon som anser att män och kvinnor är helt lika. En del påpekar att det är mycket som är lika men sällan att allt är lika.
Citera
2013-09-07, 18:50
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Jag är övertygad om att kvinnor generellt sett inte vill bli raggade på i duschrum.

Nähej... Varför inte?
Och män raggar generellt i duschrum???
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2013-09-07 kl. 19:08.
Citera
2013-09-07, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Det är inte alls särskilt ovanligt att kvinnor har egna tider då bara kvinnor får bada i bassängerna.

Din kunskap är stor.

Att låtsas som om män inte skulle visa kvinnor och flickor ovälkommet intresse är ju korkat och dessutom att förneka att en del skulle ta sig ovälkomna friheter och begå övergrepp är ju ännu mer dumt.

Självklart finns det redan problem med att män är på badhus för att titta på nakna pojkar och att de även stör pojkar med detta på olika sätt och att en del av dem begår övergrepp mot dem. Det är ju ett problem däremot som man borde försöka lösa.

Inte en simhall som jag varit på, har haft misandriska tider som du påstår. Då har jag varit i väldigt väldigt många simhallar, överallt i landet... antagligen har jag simmat i fler simhallar, än jag inte simmat i.

Kvinnor raggar och taffsar. Hur kommer det sig?.
Men det kan bara vara fel när en man gör det, eller?

Menar du att män generellt begår övergrepp på barn?
Edit: Och då skulle ej kvinnor göra det...rent generellt, eller?
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2013-09-07 kl. 19:04.
Citera
2013-09-07, 19:15
Medlem
Lite information till vilsna feminister...som gillar att peka ut män generellt, som sexbrottslingar.
http://www.youtube.com/watch?v=nCpr3hr0K30

Tror att antifeminister i kvinnliga duschrum skulle gynna kvinnor...
Citera
2013-09-07, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
Som en sammanfattande analys av diskussionen så här långt, tycks det mig snarast som det behövs fler omklädningsrum; för män och kvinnor, för muslimer och kristna, för yngre och äldre. Det blir väl åtta olika omklädningsrum. Dyrt detta, och alla dessa badvakter som behövs också. Så lösningen är nog att vi fortsätter på det sätt som tycks ha fungerat bra hittills.

Eller ett GEMENSAMT omklädningsrum över könsbariärrerna, klass, religon, ålder, etc..

Jämnställdhet för alla och alla på samma ställe, rättvist för alla..
Citera
2013-09-08, 01:30
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Jag vet inte varför någon frivilligt skulle byta om och duscha i gemensamma utrymmen. Hemska saker händer där och folk är inte riktigt kloka var det jag konstaterade innan jag la ner med det för all framtid. Vad jag har hört är det inte mycket bättre på den manliga delen.

Så för min del kvittar det, men för de som måste i tex skolan kan jag förstå varför man inte vill klä om och duscha inför det motsatta könet.

Som heterosexuell man som även är smått autistisk, så föredrar jag definitivt att slippa duscha i gemensamma utrymmen. Jag skulle dock vara betydligt bekvämare med att duscha med kvinnor än att behöva göra det med andra män...de äcklar mig och de är definitivt inte mer tilltalande nakna. Jag gissar även att barn inte spelar så stor roll för min del, oavsett kön, vilket nog är anledningen till att jag ändå inte störde mig på att duscha med de andra pojkarna under uppväxten. Speciellt kan jag tänka mig hur det vore att gå på t.ex. simhall idag, med tanke på den demografiska förändringen under de senaste 20 åren...om jag inte är värst mån om att behöva duscha och byta om med svenska män, så är det ändå en västanfläkt jämfört med att t.ex. behöva göra det med någon fet, olivfärgad MENA-typ med fult, missbildat ansikte med jättekran och som är hårig från fotsulorna upp till nacken och är omgiven av samma fruktansvärda svettlukt som en del av dem är i t.ex. kollektivtrafiken.
Senast redigerad av Europe 2013-09-08 kl. 01:35.
Citera
2013-09-08, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Som heterosexuell man skulle dock vara betydligt bekvämare med att duscha med kvinnor än att behöva göra det med andra män...

Sjävfallet vore det trevligt att duscha bland söta unga tjejer som nyss lämnat tonåren bakom sig..
Citera
2018-08-03, 12:50
Medlem
Jag tycker att samhället kommer att få många problem om vi ska börja med samkönade duschar och ombytesrum tänk på alla som blir mobbade när dom byter om eller duschar, jag tror inte att det blir bättre om rummet är fullt med tjejer också. Sen finns det många som inte gillar att byta om bland andra av samma kön hur blir det då när även kvinnor är i samma rum.
Citera
2019-02-11, 18:24
Medlem
Frozenpills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st91jesj
Jag tycker att samhället kommer att få många problem om vi ska börja med samkönade duschar och ombytesrum tänk på alla som blir mobbade när dom byter om eller duschar, jag tror inte att det blir bättre om rummet är fullt med tjejer också. Sen finns det många som inte gillar att byta om bland andra av samma kön hur blir det då när även kvinnor är i samma rum.
Om sen ett tredje kön trippar in, hur löser vi det?
Citera
2019-02-12, 09:02
Medlem
Jenny9s avatar
#MeToo rörelsen hade varit tre gånger så omfattande om vi haft gemensamma dusch- och omklädningsrum.

Och nej, detta är ingen klassisk feministisk fråga. Kanske bland en klick feminister, men inte bland andra.

Bland de få transsexuella som finns får könet avgöra. Har du fitta "damernas" har du kuk "herrarnas".

Detta är däremot en klassisk antifeministisk fråga med tanke på vem som är mest besatt av ämnet.
Citera
2019-02-12, 09:03
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozenpill
Om sen ett tredje kön trippar in, hur löser vi det?

Som sagt kuk "herrarnas" fitta "damernas".
Citera
2019-02-12, 09:23
Medlem
Frozenpills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Som sagt kuk "herrarnas" fitta "damernas".
Gränsen mellan Ftm. och Mtf. kan ibland vara hårfin. (Googla).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in