2013-09-07, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Menar du att du behöver exempel på vad som kan hända när stora grupper nakna män och nakna kvinnor samsas på samma yta?

Jag tror INTE på någon grupporgie i kommunala idrottsanläggningar om det är det du menar..
Tror det skulle avstyras ganska snabbt..

Hur många bögar gör något i duschrummet på offentliga idrottsanläggningar?
Har ALDRIG sett det och ALDRIG hört om detta, har du gjort det?

Ska då bögar ha speciella omklädningsrum då och lesbiska kvinnor också???
Citera
2013-09-07, 16:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Då könet, som bekant, endast är en social konstruktion så är detta närmast en självklar följd.
Man skulle kunna säga att skilda omklädningsrum också är en social konstruktion.

En gammal unken rest av patriarkaliskt förtryck helt enkelt.
Citera
2013-09-07, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Då könet, som bekant, endast är en social konstruktion så är detta närmast en självklar följd.
Man skulle kunna säga att skilda omklädningsrum också är en social konstruktion.

En gammal unken rest av patriarkaliskt förtryck helt enkelt.

Jag hörde att de som gjorde lumpen duschade tillsammans (män och kvinnor), själv fixade jag en frisedel, ville inte göra lumpen..

Men en naken man och en naken kvinna brevid varandra jämnlika.
Borde vara perfekt för en feminist..
Citera
2013-09-07, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangan74orebro
Jag tror INTE på någon grupporgie i kommunala idrottsanläggningar om det är det du menar..
Tror det skulle avstyras ganska snabbt..

Hur många bögar gör något i duschrummet på offentliga idrottsanläggningar?
Har ALDRIG sett det och ALDRIG hört om detta, har du gjort det?

Ska då bögar ha speciella omklädningsrum då och lesbiska kvinnor också???

Jag har hört talas om att människor faktiskt tafsar ovälkommet på andra vuxna och även på barn. Detta problem skulle naturligtvis öka om män fick vara bland vuxna kvinnor och flickor. Det tycker man säger sig självt.

Men som sagt, det finns redan problem med att vuxna förgriper sig på andra vuxna och barn. Tycker det vore vettigt att försöka komma till rätta med detta. Och det är ju då inte vettigt att se till att öka möjligheter att begå övergrepp.
Citera
2013-09-07, 16:32
Medlem
Citat:
Med tanke på all jämnställdhet, begreppet HEN, transsexuella, etc så borde vi väl kunna införa gemensamma omklädnings och duschrum?

Fyller det 1:a och blir det mer även det andra (ibland mindre att städa vilket spar tid och personalen kan göra annat)..

När vi bygger nya idrottsanläggningar så kan vi halvera denna kostnad..

En annan fråga är vart ska transvestiterna och hemofrediterna i dagens samhälle byta om och duscha (kvinna med snopp respektive dubbelkönade)..

Är inte detta en fråga ni feminister kan driva?

(Är inte feminist och tycker nog inte att idén är så bra), men för er borde detta vara en utmärkt fråga att driva.. Jämnställdhet och ingen diskriminering - alla på ett ställe..
Jag har svårt att se vad feminister skulle ha för intresse av att lägga tid och engagemang på att driva frågan. Skulle halverade kostnader för omklädningsrum vara något som ligger särskilt i feministers intresse?
Citera
2013-09-07, 16:32
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Hur halverar man kostnaden för idrottsanläggningar för att man män och kvinnor byter och duschar i samma utrymme?

Flickor och kvinnor som är intresserade av att se och diskutera mäns snoppstorlek skulle kanske gilla idén?

Har alltid funnits och kommer alltid att finnas...precis som med männen som är av samma sort. Ser inga problem i det.

Inte alls länge sedan jag blev raggad på av en bög t.ex., i en kommunal simanläggning. Inga problem alls, då ingen av oss hade något problem med att han testade och failade p.g.a. min hetrosexualitet. Odramatiskt, soft. Hade lika väl kunnat vara en annan miljö enl. mig.

Initialt kan jag säga att jag är för att blanda kön i intima sammanhang, för att avdramatisera allt trams kring våra nakna kroppar. Skulle vara en mycket bra och tydlig signal till alla...även de nyare Svenskarna. Att det är tollerans åt båda hållen som gäller, inget annat. Manshatare och kvinnohatare kan vara någon annan stans.
Citera
2013-09-07, 16:40
Medlem
Citat:
Jag har hört talas om att människor faktiskt tafsar ovälkommet på andra vuxna och även på barn. Detta problem skulle naturligtvis öka om män fick vara bland vuxna kvinnor och flickor. Det tycker man säger sig självt.

Men som sagt, det finns redan problem med att vuxna förgriper sig på andra vuxna och barn. Tycker det vore vettigt att försöka komma till rätta med detta. Och det är ju då inte vettigt att se till att öka möjligheter att begå övergrepp.

Men då borde väl bögarna tafsa på småpojkarna i duschen och vid omklädningsrummet..

Skulle jag se ett övergrepp (nu från en bög i bastu, omklädningsrum eller dusch) eller en man eller kvinna mot något barn (eller vuxen) på andra ställen så skulle jag givetvis ingripa (som troligen 99% av befolkningen)..
Citera
2013-09-07, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Jag har svårt att se vad feminister skulle ha för intresse av att lägga tid och engagemang på att driva frågan. Skulle halverade kostnader för omklädningsrum vara något som ligger särskilt i feministers intresse?

Bara en förklaring angående lägre kostnader (fördelar med detta)..

Men man och kvinna naken in på bara kroppen duschandes och bastar, inga fina kläder, inga titlar..
Män och kvinnor jämnlika på samma ställe..
Inte en man på ett ställe och en kvinna på annat ställe..

Skulle männen ha ett fikarum och kvinnorna ett annat skulle feministerna reagera, men inte nu..

Mycket konstigt..
Citera
2013-09-07, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Har alltid funnits och kommer alltid att finnas...precis som med männen som är av samma sort. Ser inga problem i det.

Inte alls länge sedan jag blev raggad på av en bög t.ex., i en kommunal simanläggning. Inga problem alls, då ingen av oss hade något problem med att han testade och failade p.g.a. min hetrosexualitet. Odramatiskt, soft. Hade lika väl kunnat vara en annan miljö enl. mig.

Initialt kan jag säga att jag är för att blanda kön i intima sammanhang, för att avdramatisera allt trams kring våra nakna kroppar. Skulle vara en mycket bra och tydlig signal till alla...även de nyare Svenskarna. Att det är tollerans åt båda hållen som gäller, inget annat. Manshatare och kvinnohatare kan vara någon annan stans.

Många skulle inte vilja att deras döttrar duschade bland vuxna män. Så jag tror att det skulle bli ett ramaskri om man införde det.

Det är väl mer så att flickor och kvinnor vill ha egentid i bassängen. Antagligen för att vara helt säkra på att män inte beter sig illa mot dem.

Så jag antar att detta kan bli verklighet den dag då män ger fan i barn och vuxna. Därmed inte sagt att inte kvinnor också kan begå sexuella övergrepp. De gör de ju så klart men inte i samma omfattning.
Citera
2013-09-07, 16:46
Medlem
För en som spenderat en del tid där det fungerar just så här kan jag säga att miljön man skapar är en där människor duschar ihop, istället för att män duschar med män och kvinnor med kvinnor. Precis vad feminismen står för.

Kön är inte en konstruktion, män och kvinnor skiljer sig, men det är vanligt att vi fokuserar mer på hur mycket vi skiljer oss åt än hur lika vi faktist är, och det är där vi skapar en onödigt stor separation.
Citera
2013-09-07, 16:46
Medlem
Citat:
Men då borde väl bögarna tafsa på småpojkarna i duschen och vid omklädningsrummet..

Skulle jag se ett övergrepp (nu från en bög i bastu, omklädningsrum eller dusch) eller en man eller kvinna mot något barn (eller vuxen) på andra ställen så skulle jag givetvis ingripa (som troligen 99% av befolkningen)..

Jag vet inte, frågar du om det har hänt någon gång att en bög tafsar på pojkar på badhuset?
Citera
2013-09-07, 16:50
Medlem
Citat:
Många skulle inte vilja att deras döttrar duschade bland vuxna män. Så jag tror att det skulle bli ett ramaskri om man införde det.

Det är väl mer så att flickor och kvinnor vill ha egentid i bassängen. Antagligen för att vara helt säkra på att män inte beter sig illa mot dem.

Så jag antar att detta kan bli verklighet den dag då män ger fan i barn och vuxna. Därmed inte sagt att inte kvinnor också kan begå sexuella övergrepp. De gör de ju så klart men inte i samma omfattning.

Jag tror den delen av muslimer som är fundamentalister skulle tycka det var obevämt, kanske har andra fördommar. Men de anpassar sig till förändringarna..

Sen vet jag inte om du har hört talas om badvakter?
Brukar hjälpa till vid sådana problem och har avvisat (oftast män) när problem uppstått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in