Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-07, 04:18
  #1
Medlem
Har hört att det har börjas med pissprov när man ska ta körkortet....... Stämmer det???
Citera
2013-09-07, 04:39
  #2
Medlem
jag tog körkort för nån månadsedan och jag behövde inte iallafall..


Hörde inget om det heller under resans gång.
Citera
2013-09-07, 04:48
  #3
Medlem
okej, så skönt!!
Citera
2013-09-07, 07:55
  #4
Medlem
mak1s avatar
Nope...
Citera
2013-09-08, 16:56
  #5
Medlem
Braobhsads avatar
Är du straffad för narkotikabrott kan du behöva lämna urinprov och uppvisa drogfrihet i typ 6 månader har jag för mig. Men annars, nej..
Citera
2013-09-08, 17:33
  #6
Medlem
Parrehs avatar
Det finns vissa körskolor som vill ha bevis på att trafikanteleven är drogfri. Det hände aldrig mig, men mina närmaste vänner (som tog kortet på annan ort) har fått göra det.

Lycka till!
Citera
2013-09-08, 23:22
  #7
Medlem
nygreno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braobhsad
Är du straffad för narkotikabrott kan du behöva lämna urinprov och uppvisa drogfrihet i typ 6 månader har jag för mig. Men annars, nej..

Citat:
Ursprungligen postat av Parreh
Det finns vissa körskolor som vill ha bevis på att trafikanteleven är drogfri. Det hände aldrig mig, men mina närmaste vänner (som tog kortet på annan ort) har fått göra det.

Lycka till!

Som dom här två säger, är du tidigare straffad kan du behöva visa att du är drogfri. Vissa trafikskolor har en policy att man ska visa att man har rent piss.

MVH
Citera
2013-09-15, 17:22
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygreno1
Som dom här två säger, är du tidigare straffad kan du behöva visa att du är drogfri. Vissa trafikskolor har en policy att man ska visa att man har rent piss.

MVH

Okej då låter det ganska säkert ändå att man slipper, med tanke på att jag har aldrig åkt fast eller haft med polisen att göra sen tidigare :P Sen borde väl det också stå tkr man på deras hemsida om dom kräver pissprov innan osv....
Citera
2013-09-21, 08:41
  #9
Medlem
zoccers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myteen
Okej då låter det ganska säkert ändå att man slipper, med tanke på att jag har aldrig åkt fast eller haft med polisen att göra sen tidigare :P Sen borde väl det också stå tkr man på deras hemsida om dom kräver pissprov innan osv....
Det som låter mindre säkert är att du tänker ge dig ut i trafiken påverkad av droger. Det är hänsynslöst och riktigt illa. Hoppas du åker dit så snart som möjligt så övriga trafikanter får en tryggare trafikmiljö.
Citera
2013-09-21, 09:38
  #10
Medlem
WitchDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
Det som låter mindre säkert är att du tänker ge dig ut i trafiken påverkad av droger. Det är hänsynslöst och riktigt illa. Hoppas du åker dit så snart som möjligt så övriga trafikanter får en tryggare trafikmiljö.

Har han nämnt att han har tänkt och ge sig ut i trafiken påverkad av cannabis?
eller har du lite svårt med och att läsa?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback