Citat:
Ursprungligen postat av Infinitum
Ah tack

Men du, snabb fråga - jag är inne på CSN:s hemsida och försöker ansöka via e-legimimation, och hittills har det gått bra fram tills jag kom till studietid/poäng biten. Jag är inte säker på hur mycket poäng de fyra terminerna kommer innehålla - så därför tänkte jag söka bidraget för första terminen iallafall. Frågan är vad den exakta studietiden är? När jag valde skola samt utbildningen så la CSN fram en studietid åt mig (första terminen), men stämmer den? 2011-08-29 – 2012-01-15
På det området har jag ingen vidare koll, men eftersom
1) det lär vara skolan som givit de förifyllda uppgifterna till CSN och
2) det går att ändra ansökan i efterhand (dock först efter att du fått ett svar)
så skulle jag personligen chansa på att det stämmer tillräckligt för att vara värt att fylla i.
Däremot har jag läst på annat håll i tråden att det är en fördel att söka för båda terminerna på en gång, för att slippa vänta på att tentor rättas och poäng från HT registreras innan man kan få besked om VT. Det kanske kan vara värt att göra det?