CSN för sommarkurs
Har läst på heltid under det gångna läsåret men inte tagit tillräckligt med poäng, saknar 3 hp för att ligga "inom ramen" för fortsatt studiemedel... Detta är inga större problem då jag kommer fixa en omtenta i Augusti och klara de saknade poängen inför nästa termin.
Frågan är nu bara: om jag läser en sommarkurs och vill ha studiemedel för den, kommer jag få avlat på min ansökan? Har hört att CSN inte kollar tidigare resultat om man väljer en sommarkurs direkt efter en termin man haft studiemedel. Någon här som vet om detta är sant?