Citat:
Ursprungligen postat av
shponglad
Ok, har inte varit i götet på ett par 2-3år, det som slog mig som kom från stockholm är hur jävla litet och inavlad hela jävla staden är.
Hade förväntat mig någonting helt annat, men annars en skön stad...eller stråk.
Göteborg som stad är ju inte direkt någon megastad. Däremot så är vissa av förorterna ganska befolkningsrika. I Biskopsgården bor det runt 30.000 pers. Och på Hisingen som helhet en bra bit över 100.000. Men staden är ändå tillräckligt liten för att allt slödder skall kunna ha koll på varandra, oavsett var i staden slöddret befinner sig. Det är väl en del av förklaringen till varför det är så mycket konflikter mellan olika stadsdelar i den här stan. Slödder från olika delar av staden skall spela Allan mot varandra, men nu har det gått väl långt. Att peppra med automatvapen från långt håll mot en grupp ungdomar är ju bara mentalsjukt.
Ont: Angående kvällens larm om skottlossning, så skulle jag tro att dessa orsakas av diverse lustigkurrar som nu tar tillfället i akt, genom att bränna av lite knallskott och liknande smällare. Det finns alltid några apor som älskar helikoptrar, blåljus och sirener. Lite fejkat drama så här på kvällskvisten. Sen så är nog många på helspänn och ringer på minsta lilla grej. Själv har jag inte hört nåt. Men det är sjukt mycket polisbilar som rör sig i området. Polisen kollar tydligen allt. Till och med en färdtjänstbil hade blivit kontrollerad och genomsökt tidigare idag. Tror nog att dom som är inblandade i detta drama, har anledning att känna sig lite extra svettig och orolig, då det säkert bara är en tidsfråga innan pikéten kastar in en chockgranat i deras vardagsrum...