2013-09-06, 20:49
Medlem
FilMedKattsands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sacken
Blev omkörd av 2 polisbilar vid eketrä för 15 minuter sedan. 3 minuter senare när jag passerar väderil står flertalet poliser i området och helikoptern cirkulerar ovanför länsman nu. Något verkar ha hänt.

Det verkar så, jag och min vän såg en svart volvo köra på gångbanan, in i skogen bakom väderbodarna, verkade ju jävligt skumt.
Citera
2013-09-06, 20:50
Medlem
IndiaPaleAles avatar
Bor vid Slottsskogen, sågoch hörde helikoptern nu (gör det typ varje kväll)
Kanske är ambulanshelikoptern vissa gånger men vi har väl bara en blåvit helikopter i stan?
Citera
2013-09-06, 20:57
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilMedKattsand
Det verkar så, jag och min vän såg en svart volvo köra på gångbanan, in i skogen bakom väderbodarna, verkade ju jävligt skumt.

Var det en välvårdad volvo? I så fall kan det vara polisen som är ute och spanar. De är in och kör på gångbanor ibland när de letar efter någon eller kollar upp något.
Det smällde fyrverkerier för ett tag sedan (vet att det var fyrverkerier då jag såg dem smälla nerifrån långströmsgatan), så det kanske är det som triggat polisen till att vara så aktiva som de varit senaste halvtimmen?
Citera
2013-09-06, 20:59
Medlem
Polishelikoptern ligger och cirkulerar över Länsmanstorget, den har legat stilla en del gånger.
Citera
2013-09-06, 21:01
Medlem
FilMedKattsands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Var det en välvårdad volvo? I så fall kan det vara polisen som är ute och spanar. De är in och kör på gångbanor ibland när de letar efter någon eller kollar upp något.
Det smällde fyrverkerier för ett tag sedan (vet att det var fyrverkerier då jag såg dem smälla), så det kanske är det som triggat polisen till att vara så aktiva som de varit senaste halvtimmen?

Tänkte också att det förmodligen var polisens, men brukar inte dom ha tonade rutor? Såg inte ut som att den här volvon hade det, hann bara se den försvinna in i skogen så fick ingen närmare titt på bilen, en kombi var det i alla fall, liknade en 740.
Citera
2013-09-06, 21:01
Medlem
shponglads avatar
Behöver inte ha hänt någonting, räcker med att nån jävel smäller av ett par tigerskott så rasslar samtalen in hos snuten, och om dom inte efter en sådan hgär händelse agerar med styrka så vore det jävligt konstigt, förvänta er liknande saker den närmsta tiden ni som bor i området.
Citera
2013-09-06, 21:04
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Det smällde fyrverkerier för ett tag sedan (vet att det var fyrverkerier då jag såg dem smälla nerifrån långströmsgatan), så det kanske är det som triggat polisen till att vara så aktiva som de varit senaste halvtimmen?

Det är en myt bland förortsgrabbar att snuten endast kör omkring i rena volvo och saab bilar.

jag iakttog snutar hoppa ur en rostig, skitsmutsig folkabuss från 60-talet i stan tex
Citera
2013-09-06, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FilMedKattsand
Både jag och min vän som jag befinner mig hos just nu hörde också smällar, men vi antog att det var fyrverkerier eller liknande, det lät som det, fast det är svårt att säga, jag vet faktiskt inte riktigt hur avlossade skott låter.

Du tänker som mig, hör ofta smällar hit å dit och tror alltid att det måste vara fyrverkerier men det är inte nyår varje dag. Hörde för ca 30 min sen 2 skott och nu är helikoptern här och cirkulerar. Dags å sätta stopp för det här tramset. Ut å plugga/jobba med er snorungar, va fan har ni tänkt göra sen när ni är 40-50 år? Är sj från Bosnien och avskyr det här broshan, skjut först och tänk sen. Finns inget att tjafsa om i Sverige, ett fritt land där ingen har rätt till varken teritorium elr att hota och skjuta andra. Är det inte därför vi är här för att slippa den skiten och försöka bidra samhället med nånting positivt? Skäms alla föräldrar som släpper ut sina ungar lösa hur som helst, ta tag i dem istället att skaffa sig utbildning så ni har något att vara stolta över. Istället dör barn och nu ska alla hata "skitlandet" Sverige. Allting är föräldrarnas fel, som föräldrer har man all makt att påverka sina barn men här i Biskop verkar alla blunda istället och dricka kaffe dagarna långa mef sina grannar och skit. Stick hem till kriget om ni vill kriga, låt oss som jobbar och kämpar att uppnå våra drömmar. Med allt ni hittar på så hängs vi blattar över samma kant och ni pajar för oss ärliga och hårt jobbande människor. Ni pissar bokstavligt på det vi kämpar för!!!! Är så jäkla less på den här skiten nu...
Citera
2013-09-06, 21:47
Medlem
nero1s avatar
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....-biskopsgarden

Gp skriver lite om kvällens aktivitet i Norra Biskop. Larm om skottlossning har inkommit kl 20:30.
Citera
2013-09-06, 21:52
Medlem
wicewices avatar
Varför hovrar polishelikoptern över Hkullen? nån som vet vedergällning?
Citera
2013-09-06, 21:53
Medlem
Sköts det hej vilt för 3 minuter sedan igen eller var det fyrverkerier?
Citera
2013-09-06, 22:01
Medlem
basiliskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wicewice
Varför hovrar polishelikoptern över Hkullen? nån som vet vedergällning?

Säkert rutin, ja menar det flygs säkert 1 gång varannan dag över Angered/Bergsjön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in