Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Wolf
Håller inte riktigt med dig där...även med fullt mag tom om dom mot förmodan skulle ha ett 60 mag så får du tänka på att det var mörkt...en jävligt stressad situation...och rörliga mål så ja har väldigt svårt att tro att det skulle vara en av våran vanliga bidragsingenjörer här.
Men nu verkar det ju som att dom två skjutna stod upp med ryggen mot skytten och pratade med några som satt ner på bänken. Man skall tänka på att bänken där morden skedde är belägen i början på en backe, nästan i anslutning till gångbrons ena sida. Skytten skall ha stått snett nedanför, tvärs över gatan på gatuplan. Så man kan nog räkna med att det är en höjdskillnad på fem-sex meter plus 60 meter i längdavstånd. Kulregnet kom med andra ord snett nedifrån. Detta är förmodligen förklaringen till att bara dom två som stod upp med ryggen mot skytten träffades av kulregnet. Dom som satt ner på bänken skyddades antagligen av vinkeln på skottlinjen, vilket förmodligen bidrog till att kulorna svischade förbi precis ovanför deras hårfästen. Men dom som dog skyddades ju inte av att dom satt ner, då deras huvuden sägs ha blivit perforerade.
Så det verkar ju som att alla som blev beskjutna mer eller mindre var stillastående mål. Först när helvetet bröt ut så kastade sig folk på marken, men då hade väl BO1 och BO2 redan blivit sönderskjutna. Så jag tror inte längre att det nödvändigtvis behöver vara en speciellt duktig skytt som pepprade, då det verkar som att han inte siktade på några enskilda personer, utan på hela gänget i helhet. Dom som träffades blev det säkert för att dom stod i vägen för kulregnet, inte nödvändigtvis för att skytten siktade på dom specifikt.
Det är i alla fall min teori efter att läst vad som stod i GP plus det jag såg när jag för några timmar sedan var nere och kikade på brottsplatsen.