Zippo Blu har fått blandad kritik, men den typen är väl den bästa iaf. SILVA har en stormtändare, men den är så stor och klumpig.
Har gått igenom de flesta modeller som finns på marknaden, men återvänder alltid till vanliga tändare. Dom går att få tag på överallt och kräver inte någon påfyllning av något.
Tycker dom där man köper på seven/pressbyron är bekvämast minns inte namnet just nu. Orkar inte lägga pengar på nån märkvärdig tändare det är ändå nåt som försvinner spårlöst efter nån dag.
Haft en gaständare ett tag, nu har den gett upp efter en 20 år men den var fanemig suverän. Får blåsa bäst det vill (jo jag har testat zippon åxå, men den evaporerar) och det var liksom ingen skillnad.
Kör med 2 vanliga typ BIC, en i ryggan ifall den andra blir blöt och dom funkar ju till det dom ska - men man får söka skydd för att tända. Ingen stormtändare direkt.
ska du ha en som funkar när det blåser så rekomenderar jag att du köper dej en stormtändare, själv gillar jag braständare (såna långa) då jag röker pipa
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!