• 1
  • 2
2005-06-26, 00:22
Medlem
Derisions avatar
Jag har fått prova på lite allt möjligt inom sömntabletter, som t ex Propavan, Nitrazepam, Imovane, Stilnoct och Nozinan, i kombination med massa annat shit.
Grejjen är att om tabletterna verkligen har någon verkan (vilket bara Nozinan och i viss mån Stilnoct har haft) så vaknar jag upp med en sjujävla baksmälla och är så torr i munnen så det känns som att jag sväljer rakblad så fort jag försöker svälja. Har alltid haft en kanna vatten bredvid sängen och druckit så fort jag vaknat till, men det har inte hjälpt.
Då är det helt enkelt inte värt att ta dem i syfte att försöka sova, så nu undrar jag om det är någon som reagerat likadant på alla dem, och vad ni fått sedan?
Det enda jag hittat på FB när jag sökt är folk som bekräftat att de också får sådana biverkningar, men vill veta om någon fått något som faktiskt gör så man känner sig som en människa dagen efter.
Är det likadana biverkningar på Flunitrazepam? Det står inget om det i Fass, men man vet ju aldrig.
Är bara så jävla trött på att aldrig hitta en medicin som har biverkningar som man kan stå ut med.
Citera
2005-06-26, 00:28
Medlem
hagge3s avatar
Det är så olika från person till person hur man reagerar på olika mediciner.
Jag själv blir åt helvete av Imovane och Atarax. Dom jag pratat med och jämfört har sagt att dom inte känner något speciellt av dom förutom lite tung känsla i kroppen.

Så det jag fått har inte fått mig att känna mig som en människa dagen efter och då har ju medicinens syfte felat lite?
Citera
2005-06-26, 02:13
Medlem
Unbalanceds avatar
Uh.. Nozinan.. används det verkligen för sömnproblem?
Vad jag vet så används det för olika former utav Psykiska sjukdomar .
Jag har själv tagit nozinan, i reaktionell syfte och jag kan säga dig det
att utav dom har jag fått några av mina värsta "baksmällor" !!

Nozinan har en enorm tendens att göra en trög och slö dagen därpå!
Skit i den om du nu inte tar den på läkares ordinering!

Flunitrazepam har inte i närheten samma dagen efter slöhet,
jag har aldrig märkt något speciellt, bara att jag mår bra för jag har
kunnat sova under hela natten!
Stilnoct, Imovane & Nitrazepam ger mig inte heller någon "baksmälla" .
Utav Propavan kan jag bli lite slö utav, men det händer inte
särskilt ofta för den medicinen fungerar ändå inte för mig..
Citera
2005-06-26, 02:19
Medlem
Terumos avatar
Tror du skulle trivas bra med Nitrazepamen du fått, det är inga direkta biverkningar lite slöhet dan efter bara. Du kanske tagit för dålig dos ?
En vanlig person bör väl somna ganska lätt på ca 10 mg ( 2 ggr 5 mg )
Citera
2005-06-26, 02:26
Medlem
Derisions avatar
Nozinan har jag fått utskrivet och ordinerat 25 mg vid varje sömntillefälle, och som Unbalanced skrev... sån jävla baksmälla...
Och jao, jag läste också på fass.se när jag hade fått det, och blev lite förvånad när jag såg vad den brukade användas till, och undrade vad läkaren egentligen trodde om mig. Men uppenbarligen så skrivs den ut till folk med svåra sömnproblem.

Nitrazepamen sover jag inte alls på, har tagit upp till 100 mg, och DÅ har jag känt mig lite slö. Men jag vill inte överdosera varje gång jag måste sova.

Och som sagt... om man mår som man gör dagen efter så förlorar ju medicinen sitt syfte. Hellre att sova lite och dåligt, och vara trött under nästakommande dag, än att vara som en zombie utan att kunna göra något åt det.

Men då vet jag det om Flunitrazepam iallafall. Vet inte än riktigt om jag vill prova det iom att jag tror att jag skulle älska det (lättberoende rent psykiskt sett), men får väl se.

Tack iaf.
Citera
2005-06-26, 02:33
Medlem
Terumos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derision
Nozinan har jag fått utskrivet och ordinerat 25 mg vid varje sömntillefälle, och som Unbalanced skrev... sån jävla baksmälla...
Och jao, jag läste också på fass.se när jag hade fått det, och blev lite förvånad när jag såg vad den brukade användas till, och undrade vad läkaren egentligen trodde om mig. Men uppenbarligen så skrivs den ut till folk med svåra sömnproblem.

Nitrazepamen sover jag inte alls på, har tagit upp till 100 mg, och DÅ har jag känt mig lite slö. Men jag vill inte överdosera varje gång jag måste sova.

Och som sagt... om man mår som man gör dagen efter så förlorar ju medicinen sitt syfte. Hellre att sova lite och dåligt, och vara trött under nästakommande dag, än att vara som en zombie utan att kunna göra något åt det.

Men då vet jag det om Flunitrazepam iallafall. Vet inte än riktigt om jag vill prova det iom att jag tror att jag skulle älska det (lättberoende rent psykiskt sett), men får väl se.

Tack iaf.

Du menar inte du slängt i dej 20 st femmilligrammare Nitrazepam = 100 mg ,
och sen bara blivit lite slö ?

Då har du väldig högtolerans nivå, du sover inget på dan eller så ? så att det är därför du inte är trött på kvällen, eller lägger dej för tidigt ?
Citera
2005-06-26, 02:40
Medlem
Derisions avatar
Jo, jag vet inte vad fan det är fel på mig, men jag sover bara inte på det där...
Och nej, jag undviker in i det längsta att sova någonting på dagen iom att jag vet hur det blir på kvällen då.
Ibland har jag haft perioder då jag försökt gå och lägga mig vid regelbundna tider, t ex vid kl 23 eller 24, men det har inte varit någon skillnad det heller.
Citera
2005-06-26, 14:14
Medlem
Unbalanceds avatar
Jag tycker inte Nitrazepam är så bra som dom flesta vill mena,
Jag vart lugn utav dom fast jag fick inte lättare att somna .

Derision: Hur fungerar Imovane/Stilnoct för dig?
Eller Propavan kombinerat med Stilnoct/Imovane?

Jag tycker du ska prova på Flunn, lite svårare att få tag på bara.
Citera
2005-06-26, 14:31
Medlem
Terumos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Jag tycker inte Nitrazepam är så bra som dom flesta vill mena,
Jag vart lugn utav dom fast jag fick inte lättare att somna .

Derision: Hur fungerar Imovane/Stilnoct för dig?
Eller Propavan kombinerat med Stilnoct/Imovane?

Jag tycker du ska prova på Flunn, lite svårare att få tag på bara.

Konstigt nog tycker jag Apodormen och Mogadonen är bättre än Nitrazepamen,
vet inte varför men det är väl lite psykologiskt också ?
Citera
2005-06-26, 15:41
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terumo
Konstigt nog tycker jag Apodormen och Mogadonen är bättre än Nitrazepamen,
vet inte varför men det är väl lite psykologiskt också ?

Det är nog enbart psykologiskt som sagt..
Fast det kan ju också ha lite att göra med Tablettens uppbyggnad,
vissa kanske smälter snabbare i magen än andra.

Jag känner lite samma sak över Valium VS Stesolid,
jag tycker Valium känns lite bättre .
Och Rohypnol VS Flunitrazepam - Rohypnol känns bättre .

Några exempel
Citera
2005-06-26, 17:36
Medlem
Spliffmeisters avatar
Säg till läkaren att du vill ha Halcion eller Fluscand. Somnar du inte på dem så är det tyvärr fel på dig....
Citera
2005-06-26, 18:13
Bannlyst
Derision: Går du på några andra mediciner?

Du verkar väldigt tolerant må jag säga, 100mg nitrazepam är en hel del.

Hur reagerar du på tradolan och kodein?
Varrör jag frågar är för att jag har en del vänner som också har svårt att sova på roppar osv. men som sover sött på tradolan istället...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in