• 1
  • 2
2005-06-26, 18:28
Bannlyst
Jag är total färsking vad gäller pillerknaprandet, men jag fick ett par Imovane av en polare eftersom jag skall sluta supa och vill undvika jobbiga långa nätter utan att kunna komma till ro.

Igår tog jag min första imovane 7,5mg och efter en halvtimme infann sig en känsla att jag var tung och kraftlös. Det kändes som en flummig, vinglig ansträngning att lyftas armar och röra på kroppen. Ganska behagligt, och somnade gjorde jag.

Idag kännner jag fortfarande av dessa symptom men inget som kan beskrivas som bakfylla. Bara allmän seghet.
Sov i ca 6 timmar.
Citera
2005-06-26, 20:21
Medlem
Derisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Jag tycker inte Nitrazepam är så bra som dom flesta vill mena,
Jag vart lugn utav dom fast jag fick inte lättare att somna .

Derision: Hur fungerar Imovane/Stilnoct för dig?
Eller Propavan kombinerat med Stilnoct/Imovane?

Jag tycker du ska prova på Flunn, lite svårare att få tag på bara.

Stilnoct får jag hallucinationer på, kan slumra till en stund, den vaknar jag efter nån halvtimme och är pigg igen. Imovane fungerar inte alls, jag blir lite dåsig bara. Har provat propavan i kombination med i stort sett allt jag fått utskrivet, men det har inte gjort någon skillnad.

Spliffmeister: Jag säger inte till läkaren att jag vill ha någonting alls, för då får jag antagligen ingenting. Jag får honom att tro att det är han som föreslår det för mig. Får man ofta nämnda biverkningar av de som du nämnde?

Herr Papaver: Nope, inget annat. Har gått på andra saker som Lergigan och Remeron och liknande som ju ska ha sömngivande effekter, men ingen skillnad där heller.

Tradolan reagerar jag knappt på, iaf inte Tradolan ensamt upp till 500 mg. Blir lite slö. Kodein däremot blir jag skön på, det i kombination med Sobril/stilnoct och alkohol är det enda jag kan sova på för tillfället.

Men, som sagt... jag vet nu att jag ska försöka med Flunitrazepam. Tack för svaren
Citera
2005-06-26, 20:59
Medlem
Unbalanceds avatar
Fluscand (flunitrazepam) brukar dom flesta inte få några nämnvärda
biverkningar av dagen efter, så jag tycker helt klart du ska prova .
Men som sagt så är det ganska svårt att få utskrivet nuförtiden.

Halcion ska fungera ganska så bra för dom flesta att slocka på.
Citera
2005-06-27, 01:28
Medlem
Derisions avatar
Jag tror nog jag skulle kunna få det utkskrivet, jag har aldrig ens träffat läkaren jag fått allt det andra av, och min terapeut (som jag får allt genom) tror att jag är pillerrädd och egentligen inte vill prova så mycket "eftersom jag har ju läst så mycket i tidningarna om sånt där". Hon ger mig en påse Stilnoct rakt i handen och uten recept utan att tveka typ. Synd bara att man ska flytta och inte kan gå kvar där :/
Citera
2005-06-27, 18:51
Medlem
WLXs avatar
Lite angående Propavan:
Även jag har fått dessa utskrivna, och tyckte i början precis som så många andra att "fan vilken skit, funkar inte att somna på men man blir seg dagen efter!".
Har nu lärt mej att propavan faktiskt fungerar ganska bra, problemet är bara att det tar så förbannat lång tid från att man tar pillret tills att det börjar verka. För mej tar det inte mindre än 3-4 timmar innan effekten sätter in. Propavan funkar alltså inte alls att ta sent på natten om man vill somna snabbt, däremot kan man ta 1-2 tabletter runt 8 så somnar man fint till 12!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in