• 1
  • 2
2013-08-30, 17:58
När jag var typ 14 år så kom en "förintelse-överlevare" o pratade inför klassen på religionstimmen. Jag var föga intresserad o satt o ritade lite brandbilar, ambulanser, polisbilar o en trafik-olycka. Men noterade att hon sa att hon träffat Dr. Mengele 4 ggr. Plötsligt började hon skälla på mig, för att jag inte lyssnade...

Då började jag tänka på min morfar, som var i SS, o sa att han träffat Adolf Hitler 6 ggr. O sa det också;
-Jaja, min morfar har träffat Hitler flera gånger, som SS-officer!

Fan vad tjurig hon blev...

Så, har du träffat nån "förintelse-överlevare"? Hur har de betett sig mot dig?

EDIT: Hade jag kunnat skämtet då, så hade jag dragit det;
-Min morfar dog i Auschwitz, han trillade ner från ett vakttorn!
Senast redigerad av Mulla Krekar 2013-08-30 kl. 18:37.
Citera
2013-08-30, 18:38
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Inte personligen men två släktingar i olika åldrar träffade samme polske "överlevare" vid olika tillfällen och storyn var identisk när de jämförde-han hade t.o.m börjat gråta vid exakt samma ställe i berättelsen båda gångerna!
Citera
2013-08-30, 18:39
Medlem
SYSTEMexes avatar
Tomas Rawet kom till min skola när jag gick i 8an eller 9an

han var väl rätt trevlig
Citera
2013-08-30, 18:58
Medlem
Nazists avatar
Minns inte namnet på gubben, men jag minns att en kille i min klass satt och garvade under föreläsningen. Han fick rätt mycket skit för det efteråt. Nåja, framtida generationer slipper väl i alla fall undan det här. Börjar bli slut på överlevande propagandaartister.
Citera
2013-08-30, 19:39
Medlem
AlexJohansens avatar
Japp, en polsk/svensk vart och föreläste för oss en gång i ettan på gymnasiet.
Tyckte att det var ganska ointressant fram till det att han började tala om vad han gjort efter att han blivit frisläppt från koncentrationslägret han vart i då det aldrig framgår i historieböckerna direkt.

Han klankade dock ned på SD och lite liknande efteråt och då tappade han mig helt.
Citera
2013-08-31, 01:07
Medlem
d00rkeys avatar
Jodå! Fast mitt möte skedde i det privata livet (en släkting till en vän till en vän) och inte som en föreläsning. Vid det tillfället fick jag inte något tillfälle att prata om den tiden; om Hitler, nazismen, judeförföljelserna, rasism och Förintelsen. Personen ifråga är numera avliden så tillfället gick mig förbi skulle jag vilja säga.

Det ska tilläggas att jag varit övertygad om Förintelsen som ett historiskt faktum sedan långt tidigare och alltså inte har påverkats i någon särskild omfattning av att ha råkat träffa vederbörande.
Citera
2013-08-31, 01:33
Medlem
Träffat en man med skolan som föreläste.
Min lärare o jag kom bra överens o ww2 är mitt största intresse (var kanske) o hon avslöjade till mig att han har nya historier o sidospår varje år han kom!!
Tror han hittade på massa. Han sa att han målade vykort till ss staben o då fick han mat osvosv men förra året fick han bara bära tunga stenar haha Dafuck?
Citera
2013-08-31, 09:16
Medlem
ByeByeBostons avatar
Överlevnadsartisten och lögnaren Mietek Grocher kom till skolan med sin show vid något tillfälle, även i denna ringa ålder så var det helt omöjligt att tro på merparten av dennes historia.
Det finns förövrigt en tråd om den gode Mietek här i Revisionism; https://www.flashback.org/t989065
Citera
2013-08-31, 11:49
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ByeByeBoston
Överlevnadsartisten och lögnaren Mietek Grocher kom till skolan med sin show vid något tillfälle, även i denna ringa ålder så var det helt omöjligt att tro på merparten av dennes historia.
Det finns förövrigt en tråd om den gode Mietek här i Revisionism; https://www.flashback.org/t989065

Vadå show?

/VV
Citera
2013-08-31, 13:38
Medlem
ByeByeBostons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Vadå show?

/VV

Han är mer av en artist än en dokumentär berättare, där av stämmer ordet show bäst.
Citera
2013-08-31, 17:25
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ByeByeBoston
Han är mer av en artist än en dokumentär berättare, där av stämmer ordet show bäst.
Peka ut exakt vad som är show och hur du vet att det är det.
Citera
2013-08-31, 17:33
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlgaOlga
Träffat en man med skolan som föreläste.
Min lärare o jag kom bra överens o ww2 är mitt största intresse (var kanske) o hon avslöjade till mig att han har nya historier o sidospår varje år han kom!!
Tror han hittade på massa. Han sa att han målade vykort till ss staben o då fick han mat osvosv men förra året fick han bara bära tunga stenar haha Dafuck?
Varför skulle man bara kunna göra en av de sakerna? Säg mig, tror du att du själv skulle klara av att måla ett vykort på måndag och sedan bära sten på tisdag? Skit i om du inte är så bra på att måla, någon djävla streckgubbe fixar du nog. Om du inte anser att du skulle mäkta med en sådan omställning i sysselsättning, vad är det då för fel på dig?

Betänk även att julkort är en aning säsongsbetonat och att man troligtvis behöver något annat att pyssla med under resten av året.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in