• 5
  • 6
2013-08-05, 00:35
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Vad tror ni om att köpa bostadsrätt i Ekholmen ?
Citera
2014-01-07, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Samuelsson_
Kör på det, är dock en bit till stan men går bussar osv..
Citera
2014-01-07, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Samuelsson_
Nä. Hur mycket pengar har du och vad har du för krav?
Citera
2014-04-06, 19:41
Medlem
jag svarar gärna på frågor om områden. har väl bott i dom flesta :P
har bott i vasastan, ryd, berga, lambohov, ryd igen, gottfridsberg.

rekommenderar vasastan, södra lambohov och gottfridsberg. hört av polare: ullstämma, valla/t1, hjulsbro, city, södra berga (br o villor), vidingsjö o.sv. är nice, bra och lugna områden.

några till finns ju i stan men vet faktiskt inget om dom.

undvik: skäggetorp, vissa delar av berga (västra o c), ryd, hyres-ekholmen, hyres-lambo, haninge.

bostadsrätt ekholmen? jo alltså jag tycker det ser bra i områdena där, i alla fall runt radhusen och bostadsrätterna. helt ok priser också.
Citera
2014-09-09, 13:38
Medlem
Pangaea250s avatar
Jag ska förmodligen börja studera på LiU om ett par år och funderar på att köpa en bostadsrätt i Linköping, nära universitetet. De enda lägenheterna som ligger inom min prisram ligger antingen i Skäggetorp (går fetbort) eller Johannelund. Hur är Johannelund som område?
Citera
2014-10-25, 08:30
Medlem
Har ca 900 poäng hos S.S, men ligger ute lägenheter i Ryd där man ska ha 1600 poäng för att vara bland dom fem främsta. Helt sjukt tycker jag, ska det ta ca 5-6 år innan man kan få en lägenhet i en förort?

Sen går jag i tankar på att köpa, men hur värt är det att betala 1,5 mille för en tvåa i linköping?

Trodde man kunde få en lägenhet utan problem i den staden haha.
Citera
2015-03-08, 22:08
Medlem
Pangaea250s avatar
Vad tycker Flashbackpanelen från Linköping om Lambohov? Relativt billiga bostadsrätter där. Ligger ruggigt nära LiU, vilket är en större fördel än att ligga nära centrum för min del!
Citera
2015-03-08, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chev.Chelios
Har ca 900 poäng hos S.S, men ligger ute lägenheter i Ryd där man ska ha 1600 poäng för att vara bland dom fem främsta. Helt sjukt tycker jag, ska det ta ca 5-6 år innan man kan få en lägenhet i en förort?

Sen går jag i tankar på att köpa, men hur värt är det att betala 1,5 mille för en tvåa i linköping?

Trodde man kunde få en lägenhet utan problem i den staden haha.

Med tanke på att där finns en triljon studenter så tänkte du nog inte så långt. Plus att det är en trevlig stad med välskött bostadsbestånd och med drägligt pendelavstånd till andra trevliga städer (inte minst Stockholm).

Likt andra tätorter med stora universitet kommer nog priserna i Linköping hålla sig de närmaste åren.
Citera
2015-03-08, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pangaea250
Vad tycker Flashbackpanelen från Linköping om Lambohov? Relativt billiga bostadsrätter där. Ligger ruggigt nära LiU, vilket är en större fördel än att ligga nära centrum för min del!

Jag älskar Lambo. Folk vill få det till att det är stökigt men det är fan det lugnaste jag varit med om. Promenadavstånd till uni och i princip bara villor och radhus (i de delarna jag har varit i alla fall - det kanske finns ett stort hyresrättsområde som jag inte vet om vilket berättigar ovanstående rykte?).
Citera
2015-03-09, 00:06
Medlem
Pangaea250s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademian
Jag älskar Lambo. Folk vill få det till att det är stökigt men det är fan det lugnaste jag varit med om. Promenadavstånd till uni och i princip bara villor och radhus (i de delarna jag har varit i alla fall - det kanske finns ett stort hyresrättsområde som jag inte vet om vilket berättigar ovanstående rykte?).

Tack för svar. Bostadsrättspriserna är ju låga i förhållande till större delen av Linköping. Det var därför jag blev lite fundersam på området. Läget är ju riktigt bra om man studerar på Universitetet.
Citera
2015-03-09, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pangaea250
Tack för svar. Bostadsrättspriserna är ju låga i förhållande till större delen av Linköping. Det var därför jag blev lite fundersam på området. Läget är ju riktigt bra om man studerar på Universitetet.

Jo, men de flesta som köper BR studerar inte på universitetet utan vill bo närmare stan. Det kan vara en anledning (avståndet däremellan alltså).
Citera
2015-03-09, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akademian
Med tanke på att där finns en triljon studenter så tänkte du nog inte så långt. Plus att det är en trevlig stad med välskött bostadsbestånd och med drägligt pendelavstånd till andra trevliga städer (inte minst Stockholm).

Likt andra tätorter med stora universitet kommer nog priserna i Linköping hålla sig de närmaste åren.

Tänkte inte så långt? Jag har stått i kö i drygt tre år, menar du att en student ställer sig i kö tre år innan dom funderar på att plugga? Dom har ju sina studentlägenheter i första hand, jag pratar om de "vanliga" lägenheterna, typ treorna.
Tycker det känns lite märkligt att behöva vänta så länge faktiskt, men som sagt, efterfrågan och tillgången styr.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in