• 1
  • 2
2005-06-25, 22:39
Medlem
panofils avatar
Jag gör en chansning, eftersom forumet har en jäkla massa medlemmar så borde det rimligtsvis finnas folk från Linköping här.

Nu är det såhär att jag snart kommer att börja jobba i Linköping och planerar således att flytta dit.

Är det någon som har tips på områden man bör undvika och områden som är vettiga?
Samt andra saker man bör överväga.

Det är en hyresrätt jag är ute efter.
Citera
2005-06-25, 22:43
Medlem
Gudruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panofil
Jag gör en chansning, eftersom forumet har en jäkla massa medlemmar så borde det rimligtsvis finnas folk från Linköping här.

Nu är det såhär att jag snart kommer att börja jobba i Linköping och planerar således att flytta dit.

Är det någon som har tips på områden man bör undvika och områden som är vettiga?
Samt andra saker man bör överväga.

Det är en hyresrätt jag är ute efter.

Snacka med Lutas när han kommer hem från Roskilde!!!
Citera
2005-06-25, 22:47
Medlem
panofils avatar
Ujj, här var det snabba svar.
Aja, jag får väl göra det.
Citera
2005-06-25, 22:47
Medlem
Thoss avatar
Vilken prisklass hade du tänkt dig? Vill du ha nära till stan? Nära till jobbet? o.s.v.
Citera
2005-06-25, 22:49
Medlem
panofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thos
Vilken prisklass hade du tänkt dig? Vill du ha nära till stan? Nära till jobbet? o.s.v.

Prisklassen bör vara mellan 2000-3000kr.
Jobbet ligger ganska centralt, men jag behöver inte bo speciellt nära(man kan ju cykla).

Det viktigaste är väl att det inte är ett alltför "skabbigt" område.
Citera
2005-06-26, 02:10
Medlem
Klickens avatar
Nu vet jag inte riktigt vad du har för krav men;
Skäggetorp är det en stoor varning på - Linköpings egna Rinkeby som begåvats med namnet "lilla Irak". Mycket bråk, stök, inbrott, stölder osv..

Ryd är även det ganska stökigt, en hel del invandrare, mycket studenter.

Skulle rekomendera Johanneslund eller Ekholmen och kanske till och med Lambohov. Billiga lägenheter och ganska schyssta områden.

Vill du bo riktigt bra så finns Vasastan, ligger centralt men ändå lite avskilt. Finns massor lägenheter av modell mindre men vad hyrorna ligger på exakt vet jag tyvärr inte..

Välkommen till Stora Stolta!
Citera
2005-06-26, 02:15
Medlem
snuts avatar
Se upp för Ryd, det är ett tattarställe. Skäggetorp är inte heller att rekommendera, annars är det helt ok tycker jag.
Citera
2005-06-26, 03:14
Medlem
KurZks avatar
Schysst men dyrt: T1, Valla.
Schysst och billigt: Vasasatan.
Citera
2005-06-26, 12:14
Medlem
Barschs avatar
Kan bara hålla med. Undvik Ryd och Skäggetorp. Ekholmen är inte så trevligt heller. Lambohov är helt ok, dock lite beroende på var i stadsdelen du bor. Jag är själv uppväxt i Lambohov och jag upplevde det som lugnt, fast i rätt område! På kortare cykelavstånd finns ju som sagt Vasastan, T1 och Valla. Men där är det också svårare att få lägenhet!
Citera
2005-06-26, 13:21
Medlem
Thoss avatar
Cykeltiden från ryd till centrum ligger runt tio minuter. Från skäggetorp 5-10 min, Lambohov 15 min, T1 och valla runt fem minuter och vasastan, typ två minuter.
Citera
2005-06-26, 13:40
Medlem
panofils avatar
Lutar åt Lambohov eller Vasastan. Nu ska man bara stå i kö(?) för att hitta en ledig lägenhet med.

Kollade lite förut, det kryllar inte av ettor direkt.
Citera
2005-06-26, 13:58
Medlem
KurZks avatar
Nä, det kryllar verkligen inte av ettor! Tänk på att universitetet drar igång snart oxå, då finns det om möjligt ännu färre. Hittar du en etta så vänd inte för mkt på kronorna utan hugg till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in