2013-09-01, 08:56
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AssetManagement
Varför HIV-testar man inte invandrare som vill bosätta sig i Sverige? Tycker inte att det är förnedrande på något sätt. Jag tror t.ex. Människor från Thailand och Somalia skulle ha full förståelse för det, med tanke på förekomsten i deras respektive länder. Jag har inget emot invandrare, men HIV är en dödlig sjukdom och man bör använda alla medel för motverka spridning.

Absolut. Dessutom kostar vården av en enda HIV smittad miljoner under en livstid. Tar vi emot några hundra HIV smittade blir det miljardkostnader. Det är tyvärr så stora summor att det definitivt påverkar samhällsservicen och utbildningen av nästa generation. Vi kan inte blunda för detta.
Självklart är det att vinna på lotto för en HIV smittad att lyckas ta sig till Sverige och få gratis medicinering och därmed ett liv men vi kan inte vara sjukstuga för subsahara och Sydostasien. Bättre att skicka gummin och utbilda på plats och kanske subventionera HIV medicin på plats.
Citera
2013-09-02, 06:43
Medlem
leenies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AssetManagement
Varför HIV-testar man inte invandrare som vill bosätta sig i Sverige? Tycker inte att det är förnedrande på något sätt. Jag tror t.ex. Människor från Thailand och Somalia skulle ha full förståelse för det, med tanke på förekomsten i deras respektive länder. Jag har inget emot invandrare, men HIV är en dödlig sjukdom och man bör använda alla medel för motverka spridning.

Borde definitivt goras! Borde vara obligatoriskt.

Jag har sjalv utvandrat fran Sverige till Australien och fick genomga en halsoundersokning nar jag fick mitt visum har. Man mattes och vagdes, ogonen kollades, blodsocker, kolestorol, lungrontgen, hiv-test, det fragades om arr, leder bojdes pa osv. Helt okej for mig!

Har man en sjukdom som till exempel diabetes dar det bedoms att man kan behova dialys eller kanske en ny njure inom en snar framtid sa har man svarare att komma in i landet. Helt naturligt!
Citera
2013-09-02, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissRandomness
Att länka till en B-sida på nätet som inte uppger riktiga källor är inget jag tar seriöst. Vilken rapport är det man talar om och var finns den att läsa? "Dum i huvudet" haha! Var det din bästa förolämpning du kunde komma på?

Du behöver inte spela tuff.
Citat:
According to a report from the European Centre for Disease Prevention and Control (ECDC), Ireland has the fifth highest proportion of migrants among all newly-diagnosed persons with HIV.

deras sida: http://www.ecdc.europa.eu/Pages/home.aspx

Står två gånger i den korta texten... Läskunnighet NOLLA - kom.
/m
Citera
2013-09-02, 10:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
HIV är extremt vanligt i Afrika och bland afrikanska invandrare i Sverige. Däremot är det en fördom att alla negrer är snälla och trevliga. Många negrer beter sig som svin mot svenska flickvänner, och jag talar av egen erfarenhet.
Du har alltså fått HIV efter att ha knullat med en massa negrer..?

Är det likadant med negresser - riskerar jag att bli smittad om jag tar mig en svart älskarinna?
Citera
2013-09-02, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Nej det är klart att du inte tycker det din lilla horunge, du anser ju inte heller att det är ett rättsligt övergrepp när våldtäktsmän kommer undan på en teknikalitet och inte heller att man ska kunna göra om rättegångar när det uppenbarligen gått fel till när folk slipper undan straff trots att de är skyldiga för att du skapat en lag som släpper monster fria för att någon slarvat.

Du är en sjuk och vidrig människa, det är inte ofta jag hoppas någon dör men du är just en sådan människan jag vill ska dö, så snart som möjligt. Du borde dock känna dig hedrar då du hamnade i sällskap med barnamördaren Obama, Kim Jung Un och andra Tin Pot Dictators, Påvar, Imamer, Alimer, Shejker och alla våldtäktsmän, pedofiler och mördare med fler, det är ju din sort rakt av.

Jag hoppas du får HIV och alla andra möjliga och icke möjliga sjukdomar, människor som du är så vidriga.

KOM IHÅG GOTT FOLK ATT DENNA ANVÄNDARE URMELKOTTEN ANSER ATT DET ÄR RÄTT ATT VÅLDTÄKTSMÄN GÅR FRIA FÖR ATT NÅGON IDIOT GJORT ETT FEL I EN UTREDNING ISTÄLLET FÖR ATT MAN GÖR OM HELA RÄTTEGÅNGEN. I SAMMA VEVA SÄGER IDIOTEN ATT DET INTE GÖR NÅGOT OM DET IMPORTERAS HIV OCH AIDS TILL SVERIGE!!!

Urmelkotten din sataniska horunge! Du huggormars avföda.

Anathema Maranatha.

Om man inte kan läsa så kan man naturligtvis tolka det jag skrivit som du har gjort. Och har man heller inga andra argument kan man ju alltid svära lite åt folk.

Men nu kan du tydligen inte läsa så det stämmer inte att jag tycker att det är rätt att våldtäktsmän går fria. Inte ens när dom inte är våldtäktsmän utan står bredvid. Men jag antar att du tror att sanningen blir annorlunda OM MAN ANVÄNDER STORA BOKSTÄVER? Suck.

Sen är väl ovanstående lite OT eftersom det är från en helt annan tråd?

Men för andra som kan läsa så är den tråden här: https://www.flashback.org/t2209056p2

Om man läser den blir det ganska uppenbart att du ljuger.

Sen framgår det väl ganska tydligt vem som förmodligen är sjuk och minst har en bokstavsdiagnos när man läser hur du skriver om andra människor.
Senast redigerad av Urmelkotten 2013-09-02 kl. 13:50.
Citera
2013-09-02, 18:03
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LubbeTjoffmopf
Du har alltså fått HIV efter att ha knullat med en massa negrer..?

Är det likadant med negresser - riskerar jag att bli smittad om jag tar mig en svart älskarinna?

Du läser som en neger och förståndet verkar inte mycket bättre det heller. Läs om mitt tidigare inlägg och försök på nytt. Alternativt tag hjälp av någon med högre läsförståelse.
Citera
2013-09-02, 18:37
Medlem
Flashshits avatar
En intressant aspekt på problemet är vad det kostar, bromsmediciner resten av livet är inte direkt billigt.
Varför skall svenska folket behöva betala för det?
Det är inte så länge sedan man inte ens fick besöka USA på semester om man hade HIV...

Men vi, vi importerar folk med denna sjukdom och svenska folket får betala notan för att imamen tillsammans med C och MP skall kunna gå och lägga sig och tänka, å vad jag är duktig som utför dessa humanitära handlingar...

Sen kan man ju fråga sig vilka det är som begår våldtäkter, det är ju inte så kul om det skulle råka vara dessa importerade virushärdar...
Citera
2013-09-02, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Du läser som en neger och förståndet verkar inte mycket bättre det heller. Läs om mitt tidigare inlägg och försök på nytt. Alternativt tag hjälp av någon med högre läsförståelse.
Skäms du över att du har HIV kanske? Eller är det jobbigt att påminnas om att du knullat en massa negrer?

Använde dina negrer kondom?
Citera
2013-09-03, 00:18
Medlem
Mästerskap i ologiskt tänkande som vanligt.
Sverige testar alla som invandrar det finns säkerligen möjlighet att vägra men den procenten är med största sannolikhet liten. Ang våldtäkter så är det antalet anmälda inte utförda.

Sammanfattning var stolt att Sverige har ett smittskydds system som funkar och att kvinnor kan anmäla sexualbrott.

Ps De kan varit de 10000 tyska bägarna som kom med EU
Citera
2013-09-03, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gemigkaffe
Mästerskap i ologiskt tänkande som vanligt.
Sverige testar alla som invandrar det finns säkerligen möjlighet att vägra men den procenten är med största sannolikhet liten. Ang våldtäkter så är det antalet anmälda inte utförda.

Sammanfattning var stolt att Sverige har ett smittskydds system som funkar och att kvinnor kan anmäla sexualbrott.

Ps De kan varit de 10000 tyska bägarna som kom med EU

Numera erbjuder Sverige gratis HIV-tester för personer som söker asyl i landet, men personer som kommer till landet som arbetskraft eller studerande erbjuds inga tester, trots att en stor del av dessa grupper kommer från länder där HIV är mycket utbrett.

Runt en niondel av de personer som är smittade av HIV i Sverige smittades av viruset redan innan de invandrade hit. Dessa siffror kan dock vara högre, då långt ifrån alla nyanlända invandrare låter sig testas.

Under 80-talet räknades HIV som ett skäl till asyl i Sverige, vilket gjorde att många smittade sökte sig till Sverige för en bättre tillvaro.

http://www.nationellidag.se/hiv-blan...rre-an-befarat
Citera
2013-09-03, 00:52
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Hawk
Ja, det har nu gått så långt att Sverige knipit en ny guldmedalj. Nej, inte i Discogolf. Sverige ligger sedan länge redan etta på Europas lista över flest våldtäkter (och tvåa i hela världen, enbart slagna av afrikanska Lesotho). Nu föräras Sverige med ytterligare en dylikt prestigefull förstaplats, nämligen den på listan över Europeiska länder med störst andel HIV-fall bland invandrare.

http://www.irishhealth.com/article.html?id=22538

http://avpixlat.info/2013/08/30/sver...andringslista/

Hur kommer detta sluta för våra stackars unga kvinnor?

Det är inte ett dugg synd om dem. Väljer de att knulla med importerat patrask eller röstar för fler fall av överraskningssex så är det en förväntad konsekvens för dem. Själv undviker jag all kontakt med personer som inte har/eller seriöst siktar på minst 180 akademiskt ärliga europeiska högskolepoäng och en seriös hälsa. Det har funkat bra så här långt. Men det lär ju bli fler fall av exotiska sjukdomar generellt.
Citera
2013-09-03, 10:30
Medlem
humpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pez.
Eller så importerar vi helt enkelt många med HIV.

Beror ju på hur man vill se det.

Det beror inte på "hur man vill se det". Det säger endast att 3 av 4 som diagnostiseras är invandrare. Det betyder alltså lika mycket att ICKE INVANDRARE sällan har HIV, dvs att HIV är ovanligt i Sverige. Om ett land redan har mycket HIV kan de ta emot massor av HIVsmittade utan att den här siffran blir hög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in