2013-08-29, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBOLL
Blairs sweet death är god,resten är för heta oftast chilli extrakt.
Hur stark tycker du den är jämfört med tabasco? + smak.

Ja man kan göra en egen fast det tar tid och kan spendera pengar på en färdig istället. Som kommer rakt ner i brevlådan eller i närmaste centrum.
Citera
2013-08-29, 16:24
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flystar
Tror det blir och testa Blairs då. Vilken typ?

Blair's Original Death Sauce verkar vara något!
Orginal funkar. Testa annars After death eller Mega Death
Citera
2013-08-29, 16:30
Medlem
Till alla om det inte länkats men det Finns många bra recept I extremefood gruppen på fejan.
Citera
2013-08-29, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Blairs såser är goda och bra krut i!

http://extremefood.se/default.asp?lid=5&ulid=28&show=1

Vad är det för jävla etiketter dem använder sig av...? Ser ut som något man häller i halloweenbålen typ.
Citera
2013-08-29, 18:19
Medlem
Hadessss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Orginal funkar. Testa annars After death eller Mega Death
Ultra death är ju också rätt så stark
Citera
2013-08-29, 20:15
Medlem
blir och åka till stan imorgon och inhandla Blair's After Death. Verkar vara lagom stark
Citera
2013-08-29, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hadesss
Ultra death är ju också rätt så stark
Haha tror den är lite för stark.. får vänta tills min chili immunitet blir starkare
Citera
2013-08-30, 05:27
Medlem
gibbenSgs avatar
Finns en som heter "Ayam brand" som jag tycker är bra.

http://kolhydrater.ifokus.se/discuss...sas-med-vitlok

så ser den ut.

Jag vet inte hur stark den är i jämförelse med Lousiana och annat, men jag tycker den ger bra sting till köttfärssåser, thaigrytor och annat. Ta den som heter "vitlök" och inte den vanliga eller någon annan, vitlöken är klart bästa i min mening.

Finns en kusin till sambal oelek som heter sambal badjak. Tycker badjaken är bättre och den är riktigt fin i kombination med ayam brand.

edit: Ayam brand finns på Willys. sambal badjak kan va lite lurigare att få tag på men brukar finnas på "thai affärer" och liknande.
Citera
2013-08-30, 16:01
Medlem
Köpte Salvation Sauce. Red harbanero sauce på teknikmagasinet för en hundring.. ganska dyrt men jävligt god var den! och styrkan var perfekt
+ en liten bibel kom med.. Säkert kosta den 20 kr haha

100000 Scoville
Senast redigerad av flystar 2013-08-30 kl. 16:15.
Citera
2013-08-30, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flystar
Hej jag har blivit immun mot Hot lousiana sauce nu. får hälla typ halva flaskan för att känna hettan.. Men nu är det ju svårt att hitta hetare i butiker så hittade en hemsida
http://www.grillhouse.se/hetare-saser/
På sidan finns det "heta såser, Hetare såser och farligt heta såser" Finns så många men vet inte hur goda dem är osv

Tips på någon chili sås som är riktigt god men samtidigt stark men inte för stark ska vara nått i mellan. Fast starkare än Tabasco och lousiana helst.
Och gärna fri från tillsatser, så naturlig som möjlig.

Tack på förhand

Jag tycker Louisiana hot sauce är mycket för klen också och testat på alla de super starka Blair's men dom är för starka, den som passar mig bäst är Sriracha.

Sriracha är inte superhet men rätt bra tryck i den ifall man tar mycket, köp ingen Blair sås för den bara förstör maten. Sidan jag länkade till säljer till sverige.
Senast redigerad av KalleKofot 2013-08-30 kl. 16:41.
Citera
2013-08-30, 16:43
Medlem
snuffomans avatar
En av de godaste chillisåserna jag testat är Levinsky´s Cafés chillisås som finns att köpa vid deras café på St Eriksplan. Naturliga ingredienser också, dock ej särskilt stark så för de gånger jag vill ha lite ordentlig hetta så tillsätter jag även en eller et par knivsuddar Mad Dogs 44 Magnum (som går att hitta på Ebay) rätt ner i flaskan och skakar om. En fantastisk kombo som går att använda till allt!
Citera
2013-08-30, 16:44
Medlem
destinaxes avatar
blairs pure death kan jag rekomendera, det är den starkaste blairs före dom går upp en magnitud i styrka. Kan även rekomendera blairs muerte vilken är en version av original framtagen för försäljning i latinamerika. http://extremefood.se/ har bägge sorterna (och massa andra).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in