• 2
  • 3
2013-08-30, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av destinaxe
blairs pure death kan jag rekomendera, det är den starkaste blairs före dom går upp en magnitud i styrka. Kan även rekomendera blairs muerte vilken är en version av original framtagen för försäljning i latinamerika. http://extremefood.se/ har bägge sorterna (och massa andra).
Skulle köpa blairs men va slut av alla varianter i Stockholm. Så jag gick till teknikmagasinet och köpte en sås där som va underbar.
Citera
2013-09-01, 08:52
Medlem
Sriracha sås tycker jag har lagom styrka men tycker den har ganska kraftig vitlökssmak.

Pain is god är god men ganska rökig, har för mig att den va mildare än Sriracha

Blairs After Death är nog den godate jag testat. Dock för stark för att ha till maten tycker jag. Men smaken tycker jag va perfekt. Måste pröva nån mildare variant.

Tabasco Habanero tycker inte den är särskilt mycket starkare än vanlig tabasco. Dock länge sedan jag prövade, kommer inte heller ihåg hur den va i smaken.
Citera
2013-09-02, 21:40
Medlem
Jag har märkt att jag inte kan äta för stark sås för 200000 scoville är väl max jag kan inta nu för att undvika magont. men iaf vill ha fler tips, tänker inte köpa någon ny tills min "Salvation sauce" är slut. Gillar den faktiskt, men den är lite lös tycker jag. Men väldigt god är den och inte för stark.

Salvation sauce ska ligga på runt 100000 Scoville

och eftersom tabasco är den dem flesta har testat så kan man jämföra med den och den ligger på cirka 2,500–5,000 scovilles
Citera
2013-09-03, 06:11
Medlem
christerys avatar
Vill man ha en lite kryddigare ketchup tex och har nån trevlig instant death, after death eller annan sås hemma så blanda dom i en separat skål till smak.

Fungerar även till tacos kvällar tex, salsan eller vad den nu heter som följer med är ju mild - lätt åtgärdat, i med lite av din superstarka sås och rör om.

Annars är chipotlesåser perfekt som ersättare till det mesta som bordskrydda, och en torkad habanero (ashes fanns tidigare på extremefoods men den har försvunnit - den var superbra).

En burk med sambal badjak, sambal belacan, sambal ulek eller sambal udang kan ju vara trevlig åxå.

Just luisiana har jag inte pejl på hur de smakar, så där kan jag inte hjälpa - men kanske mina tips gör att du hittar en ny favorit.

Men, det ska vara rätt styrka - inte för hett och inte för svagt. Då det varierar för olika personer så serverar jag gärna med lite starkare bordskryddor (torkad chili) och strösocker till tex thaimat.

OffT:
Intressant att extremefoods inte hade nåt hemma, är dom på väg att konka - eller går det så bra att det är slutsålt inför nästa laddning från USA...
Citera
2013-09-07, 06:13
Medlem
CarlJan-Grankvists avatar
Lousiana om det nu är samma sås som jag tänker på så smakade den mest vinäger eller liknande.
Tips är att kolla på Ö&B där kan man ibland hitta lite roliga såser , hitta en Indian Death Sauce där , inte så stark som det låter , men helt ok och god.
Ica hade nån habanero sås som var taggad Xtra strong för ett tag sen , det var inget att hänga i granen , men den funkade.
Odlar själv diverse habaneros , och nu efter att man skördat så blir det nog ett försök på en sås.
Annars är ju Blairs såser spännande , fick en sås som hette Jrbbq hot sauce , den skulle nog behöva lite blairs för att komma upp i hetta men annars god den med.
Citera
2013-09-08, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJan-Grankvist
Lousiana om det nu är samma sås som jag tänker på så smakade den mest vinäger eller liknande.
Tips är att kolla på Ö&B där kan man ibland hitta lite roliga såser , hitta en Indian Death Sauce där , inte så stark som det låter , men helt ok och god.
Ica hade nån habanero sås som var taggad Xtra strong för ett tag sen , det var inget att hänga i granen , men den funkade.
Odlar själv diverse habaneros , och nu efter att man skördat så blir det nog ett försök på en sås.
Annars är ju Blairs såser spännande , fick en sås som hette Jrbbq hot sauce , den skulle nog behöva lite blairs för att komma upp i hetta men annars god den med.
Jag tror självklart att en egen sås kan både vara mycket smakrikare och "nyttigare" än såser man köper. Är det försent att odla harbaneros nu? Funderar starkt på detta
Citera
2013-09-27, 23:18
Medlem
krings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flystar
Jag tror självklart att en egen sås kan både vara mycket smakrikare och "nyttigare" än såser man köper. Är det försent att odla harbaneros nu? Funderar starkt på detta
Blir nog OT om vi diskuterar det här men jag tycker du ska kolla in chiliodlingstrådarna som finns! Nuvarande säsongen hittar du på https://www.flashback.org/t2032218 och tråden för nästa års säsong på https://www.flashback.org/t2224541

Finns mycket matnyttigt där!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in