• 1
  • 2
2013-08-29, 09:33
Medlem
egentligen vet jag inte varfr jag skriver hr,kanske fr att bara skriva av mig! eller kanske fr att jag verkligen behver tips p hur man kan f ihop lite pengar p VLDIGT kort tid,bara ett par dagar har jag p mig! har en skuld p 1500 som mste betalas inom en vecka jag vet verkligen inte hur det ska g till med tanke p att jag ligger efter med hur mkt rkningar som helst.. hller verkligen p att bli deprimerad.. och jag vet att jag kommer f massa skit tips om hur man tjnar pengar, vill bara ha serisa tips tack! mste verkligen f i hop det, har 3 barn s jag har inte tid att bli deprimerad nu!
snlla hjlp mig!
Citera
2013-08-29, 09:42
Medlem
TerrorSnusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tilla2010
egentligen vet jag inte varfr jag skriver hr,kanske fr att bara skriva av mig! eller kanske fr att jag verkligen behver tips p hur man kan f ihop lite pengar p VLDIGT kort tid,bara ett par dagar har jag p mig! har en skuld p 1500 som mste betalas inom en vecka jag vet verkligen inte hur det ska g till med tanke p att jag ligger efter med hur mkt rkningar som helst.. hller verkligen p att bli deprimerad.. och jag vet att jag kommer f massa skit tips om hur man tjnar pengar, vill bara ha serisa tips tack! mste verkligen f i hop det, har 3 barn s jag har inte tid att bli deprimerad nu!
snlla hjlp mig!

Hur har du hamnat i den situationen? Lt mig gissa: ensamstende mamma som kper en massa dyr elektronik p avbetalning och sen inte kan betala rkningarna? "Det lt ju s jttebra med bara 199:- mnaden fr den nya iPhonen"?

Ifall detta inte stmmer s antar jag att du knarkar?

Nvl, till tipsen d: slj av skit du inte omedelbart behver, mobil, dator osv. och kp billigare alternativ. Du kan ven panta burkar, jobba mer eller be slkt och vnner om ett litet ln.

Men eftersom detta faktiskt r Flashback s mste jag ven tipsa dig om att slja dig sjlv p gatan.
Citera
2013-08-29, 09:42
Medlem
r du kvinna s r det superenkelt, slj sex!

Om du inte kan tnka dig det s r du inte tillrckligt desperat.

1500 fr du fr ett suck and fuck ltt.

Problemet lst.

Detta r ett superserist tips s hll nbben om du tnker dissa det! ;-)
Senast redigerad av postkodmiljonar 2013-08-29 kl. 09:46.
Citera
2013-08-29, 09:45
Medlem
fjungen33s avatar
r det ett serist fretag du r skyldig till s kan du ringa dem och skjuta upp bet eller dela upp den. Strunta aldrig i dina rkningar, fretag r ofta vnligt instllda och vill hjlpa om man ringer. Att tjna pengar snabbt, slj saker tex eller lgg ut annons att du kan stda, passa djur mm. Lngsiktigt r vl att dra ner p fasta utgifter och sluta med saker man inte behver som godis rkning mm och skaffa sig extrajobb..
Citera
2013-08-29, 09:46
Medlem
G till nrmsta ica med en vattenpistol och spela instabil utav bara helvete samtidigt som du gormar om 1500 kr.

Funkar inte det provar du p konsum.
Citera
2013-08-29, 09:46
Medlem
Skr ner p alla andra kostnader om du lg efter med "massa rkningar".

Inte direkt alla trebarns frldrar har problem med ekonomin. Gr om gr rtt, tjnar du dligt med stlar brja jobba med ngot inom industri eller lager d du tjnar mer n snittet och ingen utbildning krvs.
Citera
2013-08-29, 09:51
Medlem
stmmer att jag r ensamstende mamma, har inte s mkt att slja tyvrr annars hade jag ju givetvis gjort det. har massa sm saker jag har lagt ut p annons.sljer verkligen allt jag kan,men tyvrr s gr det sakta eftersom det inte blir mnga kr t gngen. och lna av ngn har jag verkligen frskt med men hittar ingen som kan lna mig!
dessutom r jag sjukskriven just nu,annars hade jag ju jobbat massa vertid!
Citera
2013-08-29, 10:10
Medlem
ColaKexs avatar
G till nrmaste pantbank med ngot som du klarar dig utan ett tag
Citera
2013-08-29, 10:27
Medlem
Grymt123s avatar
SMS:Ln lser en kris men r inte en bra lsning p sikt. Men 1500:- ramlar in p kontot och du slipper g p gatan.
Citera
2013-08-29, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tilla2010
stmmer att jag r ensamstende mamma, har inte s mkt att slja tyvrr annars hade jag ju givetvis gjort det. har massa sm saker jag har lagt ut p annons.sljer verkligen allt jag kan,men tyvrr s gr det sakta eftersom det inte blir mnga kr t gngen. och lna av ngn har jag verkligen frskt med men hittar ingen som kan lna mig!
dessutom r jag sjukskriven just nu,annars hade jag ju jobbat massa vertid!

Som ngon annan skrev. Ring dina fordringsgare och bertta situationen.
Dom vill 99/100 hjlpa dej. Antingen en lngre avbetalning eller skjuta upp till nsta mnad.
S har jag sjlv gjort nr ekonomin krisat.
Citera
2013-08-29, 12:06
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grymt123
SMS:Ln lser en kris men r inte en bra lsning p sikt. Men 1500:- ramlar in p kontot och du slipper g p gatan.

Det enda lget det vore vettigt fr ngon i TS sits att ta ett SMS ln r vl typ om man har en knarkskuld att betala, d kan man kanske motivera det.

Om det r ett fretag du r skyldig instmmer jag med de andra ring dem och kolla om du kan f lite mer tid eller en avbetalningsplan. Pantbank fr du antagligen ut mindre pengar n genom frsljning men har du ngot dyrare freml du inte grna vill bli av med kan det ju vara en tanke att pantstta det tillflligt. Sljer du prylar s ut med allt p blocket/tradera som du kan klara dig utan. Frstr att du kanske inte har s mycket men de flesta har nd prylar s man utan problem kan f in ngra tusenlappar snabbt iallafall.

Sen behver jag vl inte tillgga att du mste ta tag i din situation nu. Det lter inte som att du sitter direkt i skiten nnu men samlas rkningarna p hg r du dr inom vldigt kort tid.
Citera
2013-08-29, 12:09
Medlem
sasos avatar
hade det funnits enkel stt att f in pengar hade alla
gjort det.
startas vldig mnga trdar p senaste som handlar om
fattiga ungdomar/frldrar.
hur har ni rd med internet och dator om ni inte har pengar?
ser ni detta som extraknck?ltta pengar?
har lst nstan alla trdar, det finns inga gmda pengar ngonstans
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här