2013-08-29, 09:33
Medlem
egentligen vet jag inte varför jag skriver här,kanske för att bara skriva av mig! eller kanske för att jag verkligen behöver tips på hur man kan få ihop lite pengar på VÄLDIGT kort tid,bara ett par dagar har jag på mig! har en skuld på 1500 som måste betalas inom en vecka jag vet verkligen inte hur det ska gå till med tanke på att jag ligger efter med hur mkt räkningar som helst.. håller verkligen på att bli deprimerad.. och jag vet att jag kommer få massa skit tips om hur man tjänar pengar, vill bara ha seriösa tips tack! måste verkligen få i hop det, har 3 barn så jag har inte tid att bli deprimerad nu!
snälla hjälp mig!
Citera
2013-08-29, 09:42
Medlem
TerrorSnusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tilla2010
egentligen vet jag inte varför jag skriver här,kanske för att bara skriva av mig! eller kanske för att jag verkligen behöver tips på hur man kan få ihop lite pengar på VÄLDIGT kort tid,bara ett par dagar har jag på mig! har en skuld på 1500 som måste betalas inom en vecka jag vet verkligen inte hur det ska gå till med tanke på att jag ligger efter med hur mkt räkningar som helst.. håller verkligen på att bli deprimerad.. och jag vet att jag kommer få massa skit tips om hur man tjänar pengar, vill bara ha seriösa tips tack! måste verkligen få i hop det, har 3 barn så jag har inte tid att bli deprimerad nu!
snälla hjälp mig!

Hur har du hamnat i den situationen? Låt mig gissa: ensamstående mamma som köper en massa dyr elektronik på avbetalning och sen inte kan betala räkningarna? "Det lät ju så jättebra med bara 199:- månaden för den nya iPhonen"?

Ifall detta inte stämmer så antar jag att du knarkar?

Nåväl, till tipsen då: sälj av skit du inte omedelbart behöver, mobil, dator osv. och köp billigare alternativ. Du kan även panta burkar, jobba mer eller be släkt och vänner om ett litet lån.

Men eftersom detta faktiskt är Flashback så måste jag även tipsa dig om att sälja dig själv på gatan.
Citera
2013-08-29, 09:42
Medlem
Är du kvinna så är det superenkelt, sälj sex!

Om du inte kan tänka dig det så är du inte tillräckligt desperat.

1500 får du för ett suck and fuck lätt.

Problemet löst.

Detta är ett superseriöst tips så håll näbben om du tänker dissa det! ;-)
Senast redigerad av postkodmiljonar 2013-08-29 kl. 09:46.
Citera
2013-08-29, 09:45
Medlem
fjungen33s avatar
Är det ett seriöst företag du är skyldig till så kan du ringa dem och skjuta upp bet eller dela upp den. Strunta aldrig i dina räkningar, företag är ofta vänligt inställda och vill hjälpa om man ringer. Att tjäna pengar snabbt, sälj saker tex eller lägg ut annons att du kan städa, passa djur mm. Långsiktigt är väl att dra ner på fasta utgifter och sluta med saker man inte behöver som godis rökning mm och skaffa sig extrajobb..
Citera
2013-08-29, 09:46
Medlem
Gå till närmsta ica med en vattenpistol och spela instabil utav bara helvete samtidigt som du gormar om 1500 kr.

Funkar inte det provar du på konsum.
Citera
2013-08-29, 09:46
Medlem
Skär ner på alla andra kostnader om du låg efter med "massa räkningar".

Inte direkt alla trebarns föräldrar har problem med ekonomin. Gör om gör rätt, tjänar du dåligt med stålar börja jobba med något inom industri eller lager då du tjänar mer än snittet och ingen utbildning krävs.
Citera
2013-08-29, 09:51
Medlem
stämmer att jag är ensamstående mamma, har inte så mkt att sälja tyvärr annars hade jag ju givetvis gjort det. har massa små saker jag har lagt ut på annons.säljer verkligen allt jag kan,men tyvärr så går det sakta eftersom det inte blir många kr åt gången. och låna av ngn har jag verkligen försökt med men hittar ingen som kan låna mig!
dessutom är jag sjukskriven just nu,annars hade jag ju jobbat massa övertid!
Citera
2013-08-29, 10:10
Medlem
ColaKexs avatar
Gå till närmaste pantbank med något som du klarar dig utan ett tag
Citera
2013-08-29, 10:27
Medlem
Grymt123s avatar
SMS:Lån löser en kris men är inte en bra lösning på sikt. Men 1500:- ramlar in på kontot och du slipper gå på gatan.
Citera
2013-08-29, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tilla2010
stämmer att jag är ensamstående mamma, har inte så mkt att sälja tyvärr annars hade jag ju givetvis gjort det. har massa små saker jag har lagt ut på annons.säljer verkligen allt jag kan,men tyvärr så går det sakta eftersom det inte blir många kr åt gången. och låna av ngn har jag verkligen försökt med men hittar ingen som kan låna mig!
dessutom är jag sjukskriven just nu,annars hade jag ju jobbat massa övertid!

Som någon annan skrev. Ring dina fordringsägare och berätta situationen.
Dom vill 99/100 hjälpa dej. Antingen en längre avbetalning eller skjuta upp till nästa månad.
Så har jag själv gjort när ekonomin krisat.
Citera
2013-08-29, 12:06
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grymt123
SMS:Lån löser en kris men är inte en bra lösning på sikt. Men 1500:- ramlar in på kontot och du slipper gå på gatan.

Det enda läget det vore vettigt för någon i TS sits att ta ett SMS lån är väl typ om man har en knarkskuld att betala, då kan man kanske motivera det.

Om det är ett företag du är skyldig instämmer jag med de andra ring dem och kolla om du kan få lite mer tid eller en avbetalningsplan. Pantbank får du antagligen ut mindre pengar än genom försäljning men har du något dyrare föremål du inte gärna vill bli av med kan det ju vara en tanke att pantsätta det tillfälligt. Säljer du prylar så ut med allt på blocket/tradera som du kan klara dig utan. Förstår att du kanske inte har så mycket men de flesta har ändå prylar så man utan problem kan få in några tusenlappar snabbt iallafall.

Sen behöver jag väl inte tillägga att du måste ta tag i din situation nu. Det låter inte som att du sitter direkt i skiten ännu men samlas räkningarna på hög är du där inom väldigt kort tid.
Citera
2013-08-29, 12:09
Medlem
sasos avatar
hade det funnits enkel sätt att få in pengar hade alla
gjort det.
startas väldig många trådar på senaste som handlar om
fattiga ungdomar/föräldrar.
hur har ni råd med internet och dator om ni inte har pengar?
ser ni detta som extraknäck?lätta pengar?
har läst nästan alla trådar, det finns inga gömda pengar någonstans
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in