• 1
  • 2
2013-08-28, 22:36
Medlem
kordens avatar
Tar dom in folk frn mellanster och Afrika? Eller kr dom bara p grannlnder eller r det stopp dr?

Inget man hr nt om, kom och tnkte p det nu.

Finns det nt land som ej tar emot, kan tnk mig Nordkorea men vem vill dit.
Citera
2013-08-28, 23:33
Medlem
adddicts avatar
Sg massvis med indier och negrer nr jag bodde i Tokyo frut. De snackade Japanska och var troligtvis bosatta dr.
Citera
2013-08-28, 23:40
Medlem
LostGenerals avatar
Sydkorea r nog vrldens mest homogena land. I Japan finns det lite icke-asiatisk invandring i storstderna. Strre delen av invandringen i dessa lnder r kvalificerad arbetskraft/folk som driver fretag. I stort sett bestr invandringen av folk frn de asiatiska grannlnderna.
Citera
2013-08-29, 00:01
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korden
Tar dom in folk frn mellanster och Afrika? Eller kr dom bara p grannlnder eller r det stopp dr?

Inget man hr nt om, kom och tnkte p det nu.

Finns det nt land som ej tar emot, kan tnk mig Nordkorea men vem vill dit.

Nr det kommer till asylskande s fokuserar de p Asien. Japan har legat p ngra tiotal till ngra hundra per r och kommer fortstta ligga dr nnstans. Som jmfrelse s kommer Sverige plocka in runt 45000 i r. Skalat per capita s ligger vi p nnstans mellan 5000-50000 ggr strre mottagande av asylanter per r jmfrt med Japan.

Citat:
According to the Japanese Association for Refugees, the number of refugees who applied to live in Japan has rapidly increased since 2006,[62] and there were more than a thousand applications in 2008.[62] Japan's refugee policy has been criticized because the number of refugees accepted into Japan is small compared to countries such as Sweden and the United States.[63] For example, according to the UNHCR, in 1999 Japan accepted 16 refugees for resettlement, while the United States took in 85,010, and New Zealand (which has a much smaller population than Japan) accepted 1,140. Between 1981, when Japan ratified the U.N. Convention Relating to the Status of Refugees, and 2002, Japan recognized only 305 persons as refugees.

Totalt hade 2010 Sydkorea plockat in 358 asylanter under hela tiden de tilltit sdant enligt den hr lnken.
http://www.tradingeconomics.com/sout...m-wb-data.html

Nr det kommer till vanlig invandring s r de ocks restriktiva men det r mjligt s lnge som man frsrjer sig sjlv och alla intyg. Att bli medborgare r dremot svrt vad jag har hrt.
Citera
2013-08-29, 00:21
Medlem
Att bli japansk medborgare r inget man blir hur som helst (jmf. Sverige). Deras befolkningstillvxt r numera negativ, d.v.s. deras befolkningsmngd minskar r fr r. nd r Japan, som de flesta vet, en av vrldens ledande ekonomier.
I Sverige vill mnga politiker trycka p att Sverige rent ekonomiskt skulle frfalla utan vr invandring. Jag tycker Japan r ett bra exempel p att det bara r struntprat.
Citera
2013-08-30, 07:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LostGeneral
Sydkorea r nog vrldens mest homogena land. I Japan finns det lite icke-asiatisk invandring i storstderna. Strre delen av invandringen i dessa lnder r kvalificerad arbetskraft/folk som driver fretag. I stort sett bestr invandringen av folk frn de asiatiska grannlnderna.

Mer homogent n Island eller valfri liten skit i Oceanien?
Citera
2013-08-30, 09:54
Medlem
Masturblijas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buppmeister
Att bli japansk medborgare r inget man blir hur som helst (jmf. Sverige). Deras befolkningstillvxt r numera negativ, d.v.s. deras befolkningsmngd minskar r fr r. nd r Japan, som de flesta vet, en av vrldens ledande ekonomier.
I Sverige vill mnga politiker trycka p att Sverige rent ekonomiskt skulle frfalla utan vr invandring. Jag tycker Japan r ett bra exempel p att det bara r struntprat.

Sedan har ju japan 125 miljoner invnare och Sverige knappt 10.
Citera
2013-08-30, 13:58
Medlem
LostGenerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naethatare
Mer homogent n Island eller valfri liten skit i Oceanien?

Med undantag frn ngra eventuella mikrostater i Stilla havet r Korea vrldens mest homogena nation. Eftersom de flesta skitar som gr att bo p i Stilla havet har varit koloniserade och ockuperade under historiens gng s tror jag inte att de r srskilt homogena.
Citera
2013-08-30, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masturblija
Sedan har ju japan 125 miljoner invnare och Sverige knappt 10.

Det har med saken att gra hur?

Du menar att om Sverige bara sg till att ta in 115 miljoner invandrare s skulle vi automatiskt bli en lika stark ekonomi som Japan? Det tror inte jag. Japans ekonomi r positiv medan deras befolkningstillvxt r negativ. Det var bara det jag ville peka p.
Sedan kan folk f vara fr en hg invandring om de vill det. Tycker bara att det r ett kasst argument att det skulle vara ett krav fr att ha en vxande ekonomi.
Citera
2013-08-30, 17:31
Medlem
Masturblijas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buppmeister
Det har med saken att gra hur?

Du menar att om Sverige bara sg till att ta in 115 miljoner invandrare s skulle vi automatiskt bli en lika stark ekonomi som Japan? Det tror inte jag. Japans ekonomi r positiv medan deras befolkningstillvxt r negativ. Det var bara det jag ville peka p.
Sedan kan folk f vara fr en hg invandring om de vill det. Tycker bara att det r ett kasst argument att det skulle vara ett krav fr att ha en vxande ekonomi.

Hold on lite brainstormare, vad jag ville sga r att japan har bra mycket mer mnniskor att luta sig tillbaka p sett till landsmassan, det haver icke moder svea som haft invandring sedan den katastrofala utvandringen till "ameirikat". I framtiden kanske japan ocks behver ta in mnniskor fr att kunna hlla befolkningstillvxten, vi vet inte.
Citera
2013-08-30, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masturblija
Hold on lite brainstormare, vad jag ville sga r att japan har bra mycket mer mnniskor att luta sig tillbaka p sett till landsmassan, det haver icke moder svea som haft invandring sedan den katastrofala utvandringen till "ameirikat". I framtiden kanske japan ocks behver ta in mnniskor fr att kunna hlla befolkningstillvxten, vi vet inte.

Utvandringen till amerika var inte "katastrofal" var har du lst detta?. Vad r du rdd skulle hnda om befolkningen minskade 20% i sverige?
Citera
2013-08-30, 20:09
Medlem
ImmortalJacks avatar
I Turkiet finns det mnga invandrar studenter. De kommer frn islamistiska skolor runt om i vrlden som gs av den turkiska sektledaren Fetullah Gullen. De kan prata turkiska innan de har kommit till Turkiet.

Sedan har jag sett mnga central-asiater i Istanbul.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in