Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-08-28, 22:36
Medlem
kordens avatar
Tar dom in folk från mellanöster och Afrika? Eller kör dom bara på grannländer eller är det stopp där?

Inget man hör nåt om, kom och tänkte på det nu.

Finns det nåt land som ej tar emot, kan tänk mig Nordkorea men vem vill dit.
Citera
2013-08-28, 23:33
Medlem
adddicts avatar
Såg massvis med indier och negrer när jag bodde i Tokyo förut. De snackade Japanska och var troligtvis bosatta där.
Citera
2013-08-28, 23:40
Medlem
LostGenerals avatar
Sydkorea är nog världens mest homogena land. I Japan finns det lite icke-asiatisk invandring i storstäderna. Större delen av invandringen i dessa länder är kvalificerad arbetskraft/folk som driver företag. I stort sett består invandringen av folk från de asiatiska grannländerna.
Citera
2013-08-29, 00:01
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korden
Tar dom in folk från mellanöster och Afrika? Eller kör dom bara på grannländer eller är det stopp där?

Inget man hör nåt om, kom och tänkte på det nu.

Finns det nåt land som ej tar emot, kan tänk mig Nordkorea men vem vill dit.

När det kommer till asylsökande så fokuserar de på Asien. Japan har legat på några tiotal till några hundra per år och kommer fortsätta ligga där nånstans. Som jämförelse så kommer Sverige plocka in runt 45000 i år. Skalat per capita så ligger vi på nånstans mellan 5000-50000 ggr större mottagande av asylanter per år jämfört med Japan.

Citat:
According to the Japanese Association for Refugees, the number of refugees who applied to live in Japan has rapidly increased since 2006,[62] and there were more than a thousand applications in 2008.[62] Japan's refugee policy has been criticized because the number of refugees accepted into Japan is small compared to countries such as Sweden and the United States.[63] For example, according to the UNHCR, in 1999 Japan accepted 16 refugees for resettlement, while the United States took in 85,010, and New Zealand (which has a much smaller population than Japan) accepted 1,140. Between 1981, when Japan ratified the U.N. Convention Relating to the Status of Refugees, and 2002, Japan recognized only 305 persons as refugees.

Totalt hade 2010 Sydkorea plockat in 358 asylanter under hela tiden de tillåtit sådant enligt den här länken.
http://www.tradingeconomics.com/south-korea/refugee-population-by-country-or-territory-of-asylum-wb-data.html

När det kommer till vanlig invandring så är de också restriktiva men det är möjligt så länge som man försörjer sig själv och alla intyg. Att bli medborgare är däremot svårt vad jag har hört.
Citera
2013-08-29, 00:21
Medlem
Att bli japansk medborgare är inget man blir hur som helst (jmf. Sverige). Deras befolkningstillväxt är numera negativ, d.v.s. deras befolkningsmängd minskar år för år. Ändå är Japan, som de flesta vet, en av världens ledande ekonomier.
I Sverige vill många politiker trycka på att Sverige rent ekonomiskt skulle förfalla utan vår invandring. Jag tycker Japan är ett bra exempel på att det bara är struntprat.
Citera
2013-08-30, 07:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LostGeneral
Sydkorea är nog världens mest homogena land. I Japan finns det lite icke-asiatisk invandring i storstäderna. Större delen av invandringen i dessa länder är kvalificerad arbetskraft/folk som driver företag. I stort sett består invandringen av folk från de asiatiska grannländerna.

Mer homogent än Island eller valfri liten skitö i Oceanien?
Citera
2013-08-30, 09:54
Medlem
Masturblijas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buppmeister
Att bli japansk medborgare är inget man blir hur som helst (jmf. Sverige). Deras befolkningstillväxt är numera negativ, d.v.s. deras befolkningsmängd minskar år för år. Ändå är Japan, som de flesta vet, en av världens ledande ekonomier.
I Sverige vill många politiker trycka på att Sverige rent ekonomiskt skulle förfalla utan vår invandring. Jag tycker Japan är ett bra exempel på att det bara är struntprat.

Sedan har ju japan 125 miljoner invånare och Sverige knappt 10.
Citera
2013-08-30, 13:58
Medlem
LostGenerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naethatare
Mer homogent än Island eller valfri liten skitö i Oceanien?

Med undantag från några eventuella mikrostater i Stilla havet är Korea världens mest homogena nation. Eftersom de flesta skitöar som går att bo på i Stilla havet har varit koloniserade och ockuperade under historiens gång så tror jag inte att de är särskilt homogena.
Citera
2013-08-30, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masturblija
Sedan har ju japan 125 miljoner invånare och Sverige knappt 10.

Det har med saken att göra hur?

Du menar att om Sverige bara såg till att ta in 115 miljoner invandrare så skulle vi automatiskt bli en lika stark ekonomi som Japan? Det tror inte jag. Japans ekonomi är positiv medan deras befolkningstillväxt är negativ. Det var bara det jag ville peka på.
Sedan kan folk få vara för en hög invandring om de vill det. Tycker bara att det är ett kasst argument att det skulle vara ett krav för att ha en växande ekonomi.
Citera
2013-08-30, 17:31
Medlem
Masturblijas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buppmeister
Det har med saken att göra hur?

Du menar att om Sverige bara såg till att ta in 115 miljoner invandrare så skulle vi automatiskt bli en lika stark ekonomi som Japan? Det tror inte jag. Japans ekonomi är positiv medan deras befolkningstillväxt är negativ. Det var bara det jag ville peka på.
Sedan kan folk få vara för en hög invandring om de vill det. Tycker bara att det är ett kasst argument att det skulle vara ett krav för att ha en växande ekonomi.

Hold on lite brainstormare, vad jag ville säga är att japan har bra mycket mer människor att luta sig tillbaka på sett till landsmassan, det haver icke moder svea som haft invandring sedan den katastrofala utvandringen till "ameirikat". I framtiden kanske japan också behöver ta in människor för att kunna hålla befolkningstillväxten, vi vet inte.
Citera
2013-08-30, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masturblija
Hold on lite brainstormare, vad jag ville säga är att japan har bra mycket mer människor att luta sig tillbaka på sett till landsmassan, det haver icke moder svea som haft invandring sedan den katastrofala utvandringen till "ameirikat". I framtiden kanske japan också behöver ta in människor för att kunna hålla befolkningstillväxten, vi vet inte.

Utvandringen till amerika var inte "katastrofal" var har du läst detta?. Vad är du rädd skulle hända om befolkningen minskade 20% i sverige?
Citera
2013-08-30, 20:09
I Turkiet finns det många invandrar studenter. De kommer från islamistiska skolor runt om i världen som ägs av den turkiska sektledaren Fetullah Gullen. De kan prata turkiska innan de har kommit till Turkiet.

Sedan har jag sett många central-asiater i Istanbul.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in